Hallo Tweakers,
Aangezien mijn huidige computer alweer drie jaar oud is, heb ik besloten om weer eens een nieuwe computer te kopen. Hieronder heb ik de vragen volgens het DAA beleid beantwoord. En ook meteen een wenslijst toegevoegd waar ik aan zat te denken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de puntjes op de ï te zetten!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat mij vooral om het ontwikkelen van websites, dit doe voornamelijk in Zend Studio, ook komt hierbij Photoshop kijken. Zelf zit ik veel op het internet hiervoor gebruik ik Google Chrome (meestal zo’n 30 tabbladen open staan).
Verder nog een klein beetje video-bewerken (Adobe Premiere Pro CS6). Games speel ik bijna nooit en als ik games speel zijn dat geen zware games (League of Legends b.v.).
De computer staat ongeveer 15 uur per dag aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1800,-. Dit is inclusief nieuw beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog een Samsung 24” monitor staan (1920 x 1080), wellicht kan ik die meenemen voor als 2e beeldscherm. Muis en toetsenbord heb ik ook al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, inclusief beeldscherm. Windows is overigens niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet snel functioneren, programma’s moeten snel opstarten, en moet snel op gebrowsed kunnen worden.
Qua geluidsniveau, het hoeft geen stille computer te zijn, misschien dat er wel een mogelijkheid moet zijn om de ventilatoren zachter te zetten (fan-controller), waardoor het mogelijk is om aan hetzelfde bureau te studeren, hebben jullie hier nog ideeën voor?
Het liefst heb ik een 27” beeldscherm met een resolutie van 2560 x 1440, tenzij jullie me kunnen overhalen om dit niet te doen.
Ga je overklokken?
Ja, dit ben ik van plan.
Hierbij mijn ‘wenslijst’:
Wat betreft de monitor, ik heb voor een Dell Ultrasharp gekozen aangezien die volgens mij toch wel marktleider zijn in beeldschermen van deze resolutie, ook krijgen ze ontzettend goede reviews.
Zelf zal ik nooit last hebben van reflectie, en vind ik de kleur en vooral zwart bij een ‘glazen’ beeldscherm er mooier uitkomen, misschien dat jullie hiervoor nog tips of ideeën hebben?
Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties, tips en adviezen!
Aangezien mijn huidige computer alweer drie jaar oud is, heb ik besloten om weer eens een nieuwe computer te kopen. Hieronder heb ik de vragen volgens het DAA beleid beantwoord. En ook meteen een wenslijst toegevoegd waar ik aan zat te denken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de puntjes op de ï te zetten!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat mij vooral om het ontwikkelen van websites, dit doe voornamelijk in Zend Studio, ook komt hierbij Photoshop kijken. Zelf zit ik veel op het internet hiervoor gebruik ik Google Chrome (meestal zo’n 30 tabbladen open staan).
Verder nog een klein beetje video-bewerken (Adobe Premiere Pro CS6). Games speel ik bijna nooit en als ik games speel zijn dat geen zware games (League of Legends b.v.).
De computer staat ongeveer 15 uur per dag aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1800,-. Dit is inclusief nieuw beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog een Samsung 24” monitor staan (1920 x 1080), wellicht kan ik die meenemen voor als 2e beeldscherm. Muis en toetsenbord heb ik ook al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, inclusief beeldscherm. Windows is overigens niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet snel functioneren, programma’s moeten snel opstarten, en moet snel op gebrowsed kunnen worden.
Qua geluidsniveau, het hoeft geen stille computer te zijn, misschien dat er wel een mogelijkheid moet zijn om de ventilatoren zachter te zetten (fan-controller), waardoor het mogelijk is om aan hetzelfde bureau te studeren, hebben jullie hier nog ideeën voor?
Het liefst heb ik een 27” beeldscherm met een resolutie van 2560 x 1440, tenzij jullie me kunnen overhalen om dit niet te doen.
Ga je overklokken?
Ja, dit ben ik van plan.
Hierbij mijn ‘wenslijst’:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 279,90 | € 279,90 |
| 1 | Asus Z87-A | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 2GB | € 274,04 | € 274,04 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 87,96 | € 87,96 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713H Zwart | € 608,- | € 608,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 116,49 | € 116,49 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,- | € 16,- |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 117,04 | € 117,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.796,67 | |
Wat betreft de monitor, ik heb voor een Dell Ultrasharp gekozen aangezien die volgens mij toch wel marktleider zijn in beeldschermen van deze resolutie, ook krijgen ze ontzettend goede reviews.
Zelf zal ik nooit last hebben van reflectie, en vind ik de kleur en vooral zwart bij een ‘glazen’ beeldscherm er mooier uitkomen, misschien dat jullie hiervoor nog tips of ideeën hebben?
Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties, tips en adviezen!