Toon posts:

HD7990 xfx boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Na het aansluiten van mijn zojuist geleverde hd7990 komt mijn pc niet verder dan bios. Het scherm wordt even geel en dan helemaal zwart. Booten met mijn oude videokaart werkt wel. Geprobeerd met beide kaarten en dat lukte 1x. Nieuwe drivers geinstalleerd voor de 7990 en na een restart weer hetzelfde probleem.

Mijn psu is de AX1200i (1200W) dus dat zou voldoende moeten zijn. Iemand een idee wat het kan zijn?

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Werkt booten in safe mode wel?

Verwijderd

Topicstarter
nope same problem. Zwart wanneer windows zou moeten starten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist een linux op een usb stick gezet en zonder 7990 boot hij prima. Nieuwe gpu erin en dan de error "loading gfxboot".

command "help" brengt me iets verder maar ook daar lukt het niet mee

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-02 23:49

two

Wat voor systeem? Welke monitor?

Signature

• Technoluty
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
Gebruik je ook een omvorm blokje? dvi/vga

Verwijderd

Topicstarter
Euhm zal ik even moeten bekijken. Is een oud systeem die hier al op kantoor stond. A second.

• two

two

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:10:
Euhm zal ik even moeten bekijken. Is een oud systeem die hier al op kantoor stond. A second.
Als het een OEM systeem is heb je daar al je probleem waarschijnlijk. OEM moederborden accepteren vaak alleen onderdelen die op de whitelist van het moederbord staan... :-(

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Euhm nee geen omvormblok? Gewoon gewoon dvi. Even opgehaald en dit is de mobo: GA-EX38-DS4

• two

two

Dus geen OEM systeem?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet dat ik weet. Hij zegt toentertijd gewoon alle onderdelen apart gekocht te hebben en zo de pc gebouwd

• two

two

Probeer eens ander slot?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik met mijn oude amd kaart geprobeerd en die werkt op beide. Helaas past de 7990 niet goed op de bovenste. Is natuurlijk wel mogelijk maar dan moet ik even het eea slopen.

Proberen waard of denk je dat beide slots prima werken omdat mijn oude gpu ook op beide werkt.

Verwijderd

Topicstarter
"Past niet goed" als in weinig ruimte door harde schijven enzo.

• two

two

Beide slots werken dan prima ;)

Geen ander systeem om 'm te testen?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ja vanavond als ik weer thuis ben op mijn eigen pc. Daar zit een Asus p5q pro in. Even de gpu en voeding meenemen. Ga dat ook proberen als ik er vanmiddag niet uit kom en zal de resultaten hier posten.

Verwijderd

Topicstarter
Outdated bios kan haast niet het probleem zijn lijkt mij toch? Het rare is dat het me dus wel een keer gelukt is om hem te booten met beide gpus aangesloten.

• two

two

Is goed! Succes hé :)

Signature

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Dat lijkt me dus juist wel een mogelijkheid, update je mobo bios eens.
http://www.gigabyte.co.nl...t-page.aspx?pid=2754#bios
Al is de nieuwste alsnog uit 2009...

[ Voor 44% gewijzigd door mitsumark op 25-01-2014 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bios update niet gelukt. Denk dat de update en sich ook niet helemaal goed is verlopen maar heb de gpu in minn eigen pc gestopt waar hij prima werkt! Toch probleempje met het mobo of bios.
Iig bedankt voor de reacties!
Pagina: 1