Irritante ruis/zoem op geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik heb een heasdet aangesloten op mijn onboard geluidskaart.
Alleen deze maakt echt een vreselijk irritant ruis/zoem geluid.
Hiervoor had ik een logitech speakerset waar het aan lag (dacht ik), maar op mijn nieuwe headset is het ook.
De 3.5 mm jacks ronddraaaien helpt ook niet, hoe kan ik dit oplossen?
Mijn moederbord is een Gigabyte GA-B85-HD3 mocht het handig zijn om te weten.

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Cidious

The Bloody Gent

Dit is een bekend probleem. Teveel storing van de andere componenten. Ik had dit bijvoorbeeld heel erg met de onafgeschermde front headers van de silverstone.

Wat soms nog wel eens wil helpen is de kast aarden. Dus een aarde draad aan de kast en bijvoorbeeld aan een radiator leggen als deze met koperen leidingen verbonden is. En anders een andere plek vinden die geaard is.

R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-01 17:00
Kijk even wat er gebeurt als je de kabels in je kast anders legt.
Ik had een voedingskabel die in de buurt van mn chip zat die een piep veroorzaakte

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:35
Bron isoleren en dan verhelpen. Open de soundmixer (activeer alle ingangen!) en schuif ze een voor een naar 0. Als het dan nog steeds bromt/ruist dan zit het in de geluidskaart / -circuit van zelf en is het lastig op te lossen. Als het al eerder stopt, weet je welke ingang de oorzaak is. Mogelijk kun je die zelfs op mute laten omdat je'm toch niet gebruikt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|