Hallo mede-tweakers.
Binnenkort wil ik weer een nieuw pc gaan kopen omdat de laatste alweer uit 2006 stamt (laptop daar gelaten, maar dat kan ik niet op gamen). En aangezien het om veel geld gaat dacht ik, laat ik eerst maar eens goed advies vragen voor ik me zuurverdiende geld uit ga geven.
Na al weken rond te hebben gekeken in diverse topics en de BBG leek het me verstandig om de BBG als basis vast te houden. De videokaart zit er nog niet tussen en wil daarom hier jullie advies om vragen. Welke videokaart is meest geschikt hiervoor, voorkeur voor merk gaat uit naar nVidia, maar sta ook open voor AMD.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen ( het liefst te settings zo hoog mogelijk op 1920 x 1080 en +60FPS ).
Denk aan, Battlefield 4, World of Warcraft, Diablo en andere nieuwe games
- Photoshop / Illustrator ( webdesigner )
- En de gebruikelijke dingen als filmpje kijken en office.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Tussen de 1100 en 1200 euro (uitloop tot max 1300 euro)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Roccat Kone+ muis
- Verder geen componenten of randapparatuur, dit zal ik ook nog moeten kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- nVidia, dit omdat ik eigenlijk altijd al nVidia in me systemen heb gehad, maar ik sta (zoals vermeld boven aan) open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Geen echte wensen, alles is mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
- Wil wel de optie hebben om in toekomst mogelijkheid te hebben om over te klokken.
Binnenkort wil ik weer een nieuw pc gaan kopen omdat de laatste alweer uit 2006 stamt (laptop daar gelaten, maar dat kan ik niet op gamen). En aangezien het om veel geld gaat dacht ik, laat ik eerst maar eens goed advies vragen voor ik me zuurverdiende geld uit ga geven.
Na al weken rond te hebben gekeken in diverse topics en de BBG leek het me verstandig om de BBG als basis vast te houden. De videokaart zit er nog niet tussen en wil daarom hier jullie advies om vragen. Welke videokaart is meest geschikt hiervoor, voorkeur voor merk gaat uit naar nVidia, maar sta ook open voor AMD.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen ( het liefst te settings zo hoog mogelijk op 1920 x 1080 en +60FPS ).
Denk aan, Battlefield 4, World of Warcraft, Diablo en andere nieuwe games
- Photoshop / Illustrator ( webdesigner )
- En de gebruikelijke dingen als filmpje kijken en office.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Tussen de 1100 en 1200 euro (uitloop tot max 1300 euro)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Roccat Kone+ muis
- Verder geen componenten of randapparatuur, dit zal ik ook nog moeten kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,90 | € 192,90 |
| 1 | Asus Z87-A | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,97 | € 140,97 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 762,01 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- nVidia, dit omdat ik eigenlijk altijd al nVidia in me systemen heb gehad, maar ik sta (zoals vermeld boven aan) open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Geen echte wensen, alles is mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
- Wil wel de optie hebben om in toekomst mogelijkheid te hebben om over te klokken.
Rupsen, Rapsen.