Netgear WNDR3700 diverse problemen

Pagina: 1
Acties:

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11 02:20
Hey guys,

Momenteel ondervind ik al een hele tijd diverse problemen met mijn Netgear router (WNDR3700 V1).
Heb al via google gezocht, maar daar kom ik eigenlijk ook niet echt uit. Wat diverse FW geprobeerd, nieuwere en oudere, maar geen verbetering gevonden.

De problemen:

1. De internet connectie vliegt er bij sommige apparaten met regelmaat uit. Hij komt soms gelijk weer terug, maar soms is een harde reset nodig om de boel weer op gang te krijgen. Bij de laptops heb ik er heel vaak last van (meerdere keren per uur), met de gsm's weer wat minder vaak. Bij de PS3 of Wii eigenlijk nooit.

2. Het bereik lijkt ook niet helemaal top te zijn. Ik woon in een oude woning met enkele bakstenen muren. Twee muren en 6 meter verder is het bereik minimaal en valt de connectie ook vaak weg. Ik heb de router lekker hoog gezet op een kast om te kijken of het bereik wat beter zou worden.... lijkt niet het geval te zijn.

Setup:
Netgear WNDR3700 V1
Ziggo UBEE modem (zou gebridged zijn, misschien dubbelcheck uitvoeren?)
Wifi: 2 Asus notebooks, PS3, Wii, 3 GSM's.
Lan: 1 pc (Windows 8.1)

Alvast heel erg bedankt,

Robbie

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Torrents?

Vooraan beginnen: Alle apparaten uit. Eerst je vaste PC (LAN) werkend krijgen. Daarna 'n laptop erbij. etc.

Bereik kan aan meerdere dingen liggen. Probeer eens een ander kanaal bijv.

Verwijderd

Hey Robbie,

Heb ik ook last van gehad. Heb op advies van iemand in de router bij geavanceerde instellingen, draadloze verbindingen Qos, WWM 2,4GHz uitgeschakeld. Dit heb ik een paar weken geleden gedaan en het lijkt te helpen.

MVG
Jurgen

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb zelf de volgende problemen.

Ten eerste kan ik geen firmware update uitvoeren. Hij kan het update bestand niet vinden en als ik het bestand eerst op de harde schijf op sla krijg ik dezelfde melding. Heb nog steeds de eerste versie las toen ik hem kocht.

Ten tweede heb ik problemen met mijn draadloze printer. De router ziet de printer wel maar blijft offline staan. Bij mijn tablet en smartphone het zelfde. Hen geprobeerd met mijn oude router en deze werkt wel.

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-12 09:24
Firmware kun je er ook met tftp op zetten. Even googlen op 'wndr3700 restore original firmware.'
Volg deze handleiding en je kan elke versie (van de wndr3700) er op zetten die je maar wilt.
Je kan ook dd-wrt of openwrt proberen.