Welke videokaart kan ik in mijn systeem gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Merlinni
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-02 12:30
Hallo allemaal,

Ik heb een vrij veroudert systeem, maar ik heb eigenlijk geen zin om een heel nieuw systeem te kopen.
Mijn specs:
CPU: Intel Core 2 Duo E7400, 2800 MHz (10.5 x 267)
Moederbord: Asus P5G41-M LX
Ram: 2x 2GB DDR2 800Mhz
OS: Windows 7 32bit (Ga binnenkort upgraden naar 64 bit ivm 4gb ram)

Nu is mijn vraag dus, welke videokaart kan ik hier in doen, en heb ik een PCI-e 2.0 slot?
Ik zit te zoeken tussen de 0 - 80 euro.
Het liefst tussen 512mb - 1 gb vram
Ik had een GTX560 in gedachte maar ik heb geen idee of dat gaat werken want ik weet niet of ik een PCI-e 2.0 heb.
Nu kan het zijn dat ik het gewoon niet snap maar, de meeste videokaarten hebben GDDR3 of GDDR5 ram maar ik heb DDR2 gaat dat werken?

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Merlinni op 25-01-2014 11:45 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
De pci-e versie maakt niet uit. ze zijn allemaal compatible. Je kan makkelijk een pci-e 3.0 kaart in een 1.0 slot doen. Alleen kan je moederbord niet zoveel data leveren als de kaart max kan hebben. (maar bij je beoogde kaarten is dat sowieso geen probleem).

En het geheugen is wat er op de videokaart zelf zit. Wat er op je moederbord zit heeft daar niks mee te maken

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
De belangrijkste vraag is eigenlijk hoeveel wil je investeren in je videokaart alvorens je ook je cpu/mobo/ram moet upgraden omdat het elkaar in de weg gaat zitten. En dan kom je al gauw op een hele nieuwe pc uit.

Maar wat voor games wil je spelen en op welke resolutie? En ben je van plan of in staat om (op termijn) meer geld in je pc te investeren?

• Merlinni
Nou ik ben zelf 15, en zit nog zonder werk.
Ik ga vakkenvullen bij een supermarkt en van dat geld kan ik over een klein jaar een (game) PC kopen.
Vandaar dat ik geen hele nieuwe pc ga kopen, maar op dit moment is zelfs google chrome nog een slideshow.
De resolutie hoeft niet hoog te zijn. Als het maar speelbaar is.
Ik speel vooral DayZ (Standalone) en ben van plan om Arma 3 te kopen. Als ik op Normal/Medium settings kan spelen ben ik al blij.

Ik kan eventueel wel upgraden naar een Core2Quad maar omdat ik ook al van plan ben een nieuwe pc te kopen zie ik daar het nut niet helemaal van.

Ik zit te denken om een video kaart tot ong. 80 euro te kopen (Misschien via V&A) puur omdat het een tijdelijke oplossing is.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Met zo'n budget zou ik ook naar V&A kijken.

Maar chrome die traag is komt waarschijnlijk niet door je gpu.
En als je met een jaar een gamepc gaat kopen zou ik nu geen "tijdelijke" kaart kopen. Dan zou ik nog even sparen en later bijvoorbeeld vast de nieuwe gpu kopen (dan meteen een die je in je nieuwe pc wilt houden). En dan sparen om een mobo/cpu/ram upgrade te doen.

Anders geef je twee keer geld uit voor een gpu

• Merlinni
Met chrome die traag is bedoel ik eigenlijk youtube, als ik in 720p of hoger ga lagg ik.
FPS gaat dan naar 2 toe.

En hoewel ik het met je eens ben over het sparen, mijn vader wil deze pc dan van mij overnemen als ik de nieuwe heb (Ja hij begint gamen ook leuk te vinden) en aangezien hij CoD speelt heb je niet super veel vram nodig.

• analogworm
  • Nu online
Kan je bij je pa geen verdubbelaar regelen? }) <+:)

• Merlinni
Ja nou klinkt leuk maar als die je steeds weg stuurt omdat hij wil gamen.. Achja :p

Ik heb 400w in mijn systeem,
Ik zat aan deze kaart te denken: V&A aangeboden: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
Gaat dat lukken of werkt dat niet?

• analogworm
  • Nu online
ControlProdi schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:08:
Ja nou klinkt leuk maar als die je steeds weg stuurt omdat hij wil gamen.. Achja :p

...
Ik bedoel natuurlijk dat je afspreekt dat als jij bijvoorbeeld €500 inlegt hij daar bijvoorbeeld €500 boven op doet. De afspraken over gedeeld gebruik van dat ding daar omheen moet je natuurlijk ook een beetje in jouw voordeel maken. ;)

Over je voeding, kan je ook even het merk en typenummer naar voren toveren? Soms kan het zo zijn dat een slechte voeding zijn opgegeven wattage niet eens haalt en dat is niet zo goed voor je overige componenten.

Verder is het misschien handig om even te kijken hoeveel ruimte je in de kast hebt voor de lengte van de kaart.

• Merlinni
Over de voeding:
Merk: A Open
Model nr: Z400-08FC
AC Input: 220-240V
Output: 350W (400w Peak)
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1e134n.jpg
Ruimte:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/29y3v37.jpg

Ik weet niet precies hoe het met de ram gaat, lijkt net iets aan de hoge kant

[ Voor 22% gewijzigd door Merlinni op 25-01-2014 13:32 ]

• analogworm
  • Nu online
Je ram zal geen probleem zijn. Maar waar het om gaat is de afstand van links naar rechts tot voorbij je moederbord (tegen de drive cages aan). Dat is op de onderste foto niet te zien.

Mbt tot je voeding. Je zei 400W.. Dat blijkt nu dus een 350W te zijn met slechts 276W over de 12V rail (mobo+CPU+Grafische kaart) Dat is niet zo gek veel. Zonder de exacte wattages te weten van je CPU en Grafische kaart vermoed ik dat de voeding het niet trekt. Overigens is het ook maar even de vraag of de voeding de benodigde PCI-E aansluitingen heeft. Maar goed dat is even nattevinger werk van mijn kant en zou jij of iemand anders even uit moeten zoeken.

Edit: even gegoogled je CPU heeft een TDP van 65W en de beoogde MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC heeft een TDP van 180W tezamen zou dat 245W zijn zou in theorie moeten kunnen maar:!

Ik kan maar weinig info vinden, maar de info die ik vind zegt allemaal hetzelfde: brakke voeding. Ook heeft jou voeding 2 12v rails 1x 10A = 120W en 1x 13A = 156W.. Die 156W is dus te weinig voor jouw 560. En volgens mij heeft hij ook niet de juiste aansluitingen voor een grafische kaart. Bron.

Lang verhaal kort ik denk dat je beter af bent in 1 keer een goede pc aan te schaffen in plaats van deze stap voor stap te upgraden.

[ Voor 41% gewijzigd door analogworm op 25-01-2014 14:05 . Reden: Info opgezocht en toegevoegd ]

• Merlinni
De drives zitten allemaal boven het PCI slot. Dus dat is geen probleem aangezien je daar nog 5 cm speling hebt. En sorry van dat 400w, ik had dat Peak niet gelezen.

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 15:36

Momentumlol

Car Fanatic

Als ik je budget lees van 0-80 euro, en het feit dat de voeding niet al te veel kan hebben. Dan sluit een HD 7750 misschien aan op je eisen.

pricewatch: MSI R7750-PMD1GD5/OC V2

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• bob harley
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-02 14:58

bob harley

Cyrix! Not the MK killer.

hoi,

leuk zo'n vraagje, eindelijk eens wat met de kennis doen(familie weet toch nooit iets, toch medetweakers?).
Anywho ik heb het even gelezen en doordat je cpu niet te snel is, en die dan de bottleneck kan worden, zou ik niet voor een ti560 gaan, zonde als hem niet tot de max kan inzetten.
Apart dat het niet af geraden wordt, vooral door de 2x6 pins stroom aansluitingen, alhoewel dat 1 van de redenen is.
Bij mij kwam meteen een hd7770 in me op of een 7750.
Redelijke prestaties, vooral voor een ouder systeem en beide kaarten hebben geen extra stroomtoevoer nodig, wat weer beter ivm je voeding is.
Ik heb ooit trouwens een 7950gx2 in combi met een 350 watt voeding gehad, en dat werkte wel.(550 watt voeding werd aangeraden)
In mijn pc zit een x6,125w een 6870,200w en nog wat hdd's enzo, komt niet boven de 310 watt uit(bij gamen) dus dat hele je hebt zoveel nodig, blabla verhaal, klopt dus niet altijd.

Omgangsvormen op het net, kennelijk een verloren kunst..

Pagina: 1