Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat het op redelijk korte termijn gebeuren dat we onderhuids een chip krijgen ingeplant?

Sluipt de RFID-chip langzaam maar zeker ons leven in? In Amerika zijn er al een aantal highschools waar het dragen van een chip om je nek verplicht is. Zo kunnen ze de leerlingen over in de gebouwen volgen. Zonder RFID-tag kom je de school, kantine of mediatheek niet in. In november 2012 werd de Texaanse Andrea Hernandez van de John Jay School gestuurd, nadat ze weigerde deze chip te dragen vanwege haar orthodox protestantse achtergrond. Vorige maand kwam de uitspraak van rechter Orlando Garcia, deze stelde de school in het gelijk.

Zie dit artikel

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 09:07 . Reden: Taalvautjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het ding zit ook in je mobiel... en in je OV-chipcard, en nogal wat andere stukjes plastic die je van werkgevers krijgt om gebouwen binnen te komen en te printen.

Antwoord op je (gecharcheerde) vraag in de topictitel: Ja. We krijgen steeds meer met (allerlei verschillende) chips te maken.
Antwoord op de vraag waarmee je je topic opent: Er zijn al mensen die zo'n ding onderhuids hebben ingebracht. En meer dan genoeg huisdieren.
Voor de rest vindt ik je verhaal nogal een alu-hoedjes gehalte hebben: Je zaait wat paniek, plakt een linkje en doet vooral geen moeite tot het hebben (of plaatsen) van een mening.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ja, ik ga ervanuit dat de onderhuidse chip komt. Er zijn veel verzet tegen zijn aan het begin. Er zijn valide redenen om er sceptisch over te zijn, maar tegelijkertijd geloof ik ook erin dat het veel positieve kanten heeft en uiteindelijk nagenoeg algemeen geaccepteerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Met een radiogolvenfrequentie-apparaat kan een signaal van miljoenen frequenties je lichaam in worden gezonden via een chip. Gevolg: emoties kunnen worden in en uit worden geschakeld. En dan is de killerchip er nog.

Say what???

Degene die mij een chip wil implanteren kan een mes tussen zijn ribben verwachten. Ik mag hopen dat men de wijsheid heeft om niet met geïmplanteerde chips en dergelijke flauwekul aan te komen. Zeg maar dag tegen je privacy voor zover je die nog hebt.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jester-NL schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:36:
Het ding zit ook in je mobiel... en in je OV-chipcard, en nogal wat andere stukjes plastic die je van werkgevers krijgt om gebouwen binnen te komen en te printen.

Antwoord op je (gecharcheerde) vraag in de topictitel: Ja. We krijgen steeds meer met (allerlei verschillende) chips te maken.
Antwoord op de vraag waarmee je je topic opent: Er zijn al mensen die zo'n ding onderhuids hebben ingebracht. En meer dan genoeg huisdieren.
Voor de rest vindt ik je verhaal nogal een alu-hoedjes gehalte hebben: Je zaait wat paniek, plakt een linkje en doet vooral geen moeite tot het hebben (of plaatsen) van een mening.
Ok, ik wil inderdaad de discussie op gang bengen.
Mijn mening?
zonder paniek te zaaien ben ik van mening dat de meerderheid zijn stem te weinig laat horen, er gebeuren te veel dingen die men lijdzaam ondergaat, en ondertussen gaat de ''vooruitgang'' maar door.
Ik zal dus nooit toestaan dat ik een chip ingeplant krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarom niet? Uiteraard begrijp ik dat er veel dingen zijn die eerst goed bedacht en geregeld moeten zijn, maar wat is het fundamentele probleem met een onderhuidse chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die chip komt er sowieso wel denk ik.
Het is natuurlijk zo dat oude lullen gehecht zijn aan de wereld waarin ze opgroeiden. Vroeger was alles beter.
Voor nieuwgeborenen zal het echter volkomen normaal zijn een chip te dragen.
Dus oké, ik ben er tegen, maar het komt er toch wel van denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Dat artikel bevat even veel waarheden als.... eeuh... geen idee. Ik heb nog nooit zoveel bullshit in 1 tekst gezien.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie hier onvoldoende discussiewaardige inhoud, het is vooral angst voor en "worst case scenario". Het artikel is inderdaad nogal zwak en lijkt meer opinie dan verslaggeving. Voor W&L verwachten we toch wel iets meer, en daarom schakel ik de topicchip uit :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.