UPC 200MBIT internet door een homeplug ?

Pagina: 1
Acties:

• smokewierrie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-10 17:20
Hallo Tweakers !!!!

ik vroeg mij af of 1 van jullie misschien weten of dit mogelijk is ,

ik heb sinds kort voor het eerst snel internet in mijn leven :D ;) _/-\o_ ,

maar nu kwam ik erachter dat ik geen kabels meer mag trekken hier in huis omdat het niet mijn huis is , en ik vroeg me af of ik via een homeplug ook nog van mijn internet kan genieten ? En als het kan , misschien ook welke type , ik ben nu al wel zo dom geweest om een Sitecom LN 516 v1 001 aan te hebben geschaft , en achteraf erachter ben gekomen dat hij vanaf windows 7 geen ondersteuning bied , in mijn geval windows 8.1 pro x64 . Ik hoop echt dat iemand een oplossing heeft voor mij ! HELP A U B !!! dit is een noodgeval :D alvast bedankt tweakers !

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Homeplugs, ofwel Ethernet over Power, zijn zeer onvoorspelbaar, het verschilt van huis tot huis of het überhaupt werkt. En dan kan het er nog om de meest onverklaarbare reden ineens uit knallen, snelheden zijn over het algemeen niet geweldig, denk dat je een dure set nodig hebt om 200mbit te halen..

To the point:
Je mag geen kabels trekken, ook niet langs de plint?
En schaf FATSOENLIJK spul aan, dus geen sitecom meuk. Spul als TP-Link is prima, en nieteens duur.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• smokewierrie
Tnx voor de snelle reactie , ja ik dacht al dat ik een duurdere nodig had .
En er is al een x een kabel getrokken maar er is geen ruimte meer voor nog 1 , ik moet er maar mee leven , Ik ga morgen gelijk op zoek , ik zag al iets van 70 euro van TP-Link maar ik heb het eigenlijk voor maar 1 pc nodig , maar ja met paradigit en mycom moet het morgen wel lukken ! gr

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je Ethernet over Power wil doen, waarom dan niet gewoon 802.11ac? Dat werkt waarschijnlijk beter, sneller en misschien zelfs stabieler.

En als er al een kabel ligt, waarom sluit je dan niet gewoon een switch aan? Dan kan je zo veel apparaten op die ene kabel aansluiten als je maar wil.

[ Voor 35% gewijzigd door johnkeates op 25-01-2014 02:29 ]

• smokewierrie
;) Ja ik dacht ook al aan een nieuwe router maar dat laat me budget nog niet toe , maar dat is ook zeker een goeie optie ! :D nog maar een paar uur en dan ben ik hopelijk van mn huidige 50mbps af die ik nu heb via een sitecom wifi router

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

smokewierrie schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 02:28:
Tnx voor de snelle reactie , ja ik dacht al dat ik een duurdere nodig had .
En er is al een x een kabel getrokken maar er is geen ruimte meer voor nog 1 , ik moet er maar mee leven , Ik ga morgen gelijk op zoek , ik zag al iets van 70 euro van TP-Link maar ik heb het eigenlijk voor maar 1 pc nodig , maar ja met paradigit en mycom moet het morgen wel lukken ! gr
gebruik dan die kabel?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• smokewierrie
Owja en ik wil de verbinding echt per c voor maar 1 machine gebruiken ivm downloaden gaming en mining ,en omdat er ook nog een tele2 contract loopt van mn moeder waar er ook nog een paar pc's op zijn aangesloten en een paar telefoons.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een basissetje Powerline adapters kost je zo'n 72 euro: pricewatch: Belkin Surf Powerline-startpakket (set van 2 adapters)

Je moet namelijk 1Gbps Ethernet hebben (dat is de eerstvolgende stap boven 100Mbps), en minimaal 200Mbps Powerline. En dan is het dus nog niet eens betrouwbaar, waarschijnlijk haal je maar de helft.

Als je een pricewatch: D-Link Wireless AC750 Dual-Band Easy Router haalt, dan heb je 802.11ac op maximaal 750Mbps. Zelfs als je dat halveert zit je ruim...
Daar kan je voor je computer dan een pricewatch: D-Link DWA-171 Wireless AC Dual Band USB bij doen voor 26 euro, als je computer geen 802.11ac heeft, en dan zit je op 77 euro. Dat is 5 euro meer dan het eerste Powerline setje wat je kan vinden dat misschien in de buurt komt van je 200Mbps, maar dan kan je je snelheid waarschijnlijk wel gewoon halen.

• smokewierrie
Helaas mag ik geen kabel trekken , dat was zelf ook mijn eerste keus , hhhmmm dan maar naar alternatieven zoeken niet ? Maar met die homeplugs moet dat toch wel lukken ? Ik zelf heb ze echt nog nooit gebruikt sinds gister .

• smokewierrie
Zo zo dat gaat nog wat worden , maar wel top advies !

Ik hoop echt dat die Belkin Surf powerline adapters het kunnen , en anders ruil ik dat ook wel gewoon weer om , ik kan ook voor de router en stick gaan maar dan word mijn verbinding wel weer gebruikt door de pc van mijn broertje die constant download en 4 smartphones , en mijn moeders surface rt , dus dan ga ik denk ik wel naar homeplugs moeten zoeken .

Hopelijk ondersteunen deze merken wel allemaal windows 8.1 LOL tnx allemaal voor alle tips !

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
als er al een kabel ligt dan kan er toch gewoon een switch aan om te vertakken?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

smokewierrie schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:58:
maar nu kwam ik erachter dat ik geen kabels meer mag trekken hier in huis omdat het niet mijn huis is ,
Verklaar? Ook in een huurhuis mag je gewoon verbouwen, een muur opbreken is natuurlijk wat anders als een kabeltje trekken. Of woon je nog thuis / bij een ander?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• smokewierrie
Ja het laatste. Ik woon jammer genoeg nog een tijd thuis , en accepteer het maar gewoon , k mag eigenlijk niet klagen , maar k had ook echt kabel als eerste keus. Ben allang blij dat ik van dat tele2 internet af ben ;) .

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Reality check: je gaat *GEEN* 200Mbps halen over powerline, ook niet over een "200Mbps" setje of zelfs een "500Mbps" setje. Ook al zitten er Gb Ethernetaansluitingen op dat spul, je gaat IRL in het beste geval misschien 85Mbps halen en waarschijnlijk maar een fractie daarvan. Het is alleszins mogelijk dat je minder haalt dan de (zeer respectabele) 50Mbps die je nu over WiFi haalt :o

Laten we het even omdraaien: wat kun je nu met 50Mbps niet dat je met 200Mbps wel denkt te kunnen? Valt namelijk volgens mij best mee. Als je niet in staat bent om binnenhuis een normale kabel te trekken heeft het uitermate weinig zin om een dure internetabo te nemen die je vervolgens niet gaat benutten. Ik zou die abo terugzetten (of alsnog een kabel leggen als trekken/boren niet mag).

Oslik blyat! Oslik!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
smokewierrie schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:58:
ik ben nu al wel zo dom geweest om een Sitecom LN 516 v1 001 aan te hebben geschaft , en achteraf erachter ben gekomen dat hij vanaf windows 7 geen ondersteuning bied , in mijn geval windows 8.1 pro x64
Helemaal niet dom, leuk setje voor 25 euro. Ik zie het probleem niet? Het is plug & play en niet afhankelijk van het besturingssysteem.
Power Packet Utility‎ werkt ook gewoon onder Windows 8.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dav1d schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:12:
[...]

Helemaal niet dom, leuk setje voor 25 euro. Ik zie het probleem niet? Het is plug & play en niet afhankelijk van het besturingssysteem.
Ja, maar of het doet wat de bedoeling is...?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• RockNoobster
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 10:23
ShadowAS1 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:04:
[...]

Ja, maar of het doet wat de bedoeling is...?
Hij kan het allicht eens proberen toch?

Verder is mij nog niet helemaal duidelijk waar die ene kabel dan voor is, of waar die in uit komt. Want ik vond het voorstel van een switch aan die kabel wel een goed idee. Je geeft niet echt antwoord op de suggesties die daarover gemaakt worden.

• smokewierrie
yo , ik heb wel 170 mbps gehaald met de TP LINK AV 600 maar dat was alleen haalbaar als je ze allebei op de zelfde stroomgroep hebt .
dion_b schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:47:
Reality check: je gaat *GEEN* 200Mbps halen over powerline, ook niet over een "200Mbps" setje of zelfs een "500Mbps" setje. Ook al zitten er Gb Ethernetaansluitingen op dat spul, je gaat IRL in het beste geval misschien 85Mbps halen en waarschijnlijk maar een fractie daarvan. Het is alleszins mogelijk dat je minder haalt dan de (zeer respectabele) 50Mbps die je nu over WiFi haalt :o

Laten we het even omdraaien: wat kun je nu met 50Mbps niet dat je met 200Mbps wel denkt te kunnen? Valt namelijk volgens mij best mee. Als je niet in staat bent om binnenhuis een normale kabel te trekken heeft het uitermate weinig zin om een dure internetabo te nemen die je vervolgens niet gaat benutten. Ik zou die abo terugzetten (of alsnog een kabel leggen als trekken/boren niet mag).

• smokewierrie
yo , ik ga toch maar voor een nieuwe router met wifi ac , hopelijk komt dat signaal wel goed door de muren heen , wifi N is ook al geen wonder hier in dit huis , ik heb nu nog een pricewatch: Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2 met een zogenaamde 150mbps stick die maar een signaal tot 72 mbps ontvangt . .... .
RockNoobster schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:02:
[...]

Hij kan het allicht eens proberen toch?

Verder is mij nog niet helemaal duidelijk waar die ene kabel dan voor is, of waar die in uit komt. Want ik vond het voorstel van een switch aan die kabel wel een goed idee. Je geeft niet echt antwoord op de suggesties die daarover gemaakt worden.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 01:34

M2M

medicijnman

Gelukje, ik ben het nog niet tegengekomen dat de meer dan 40% van de geadverteerde snelheid gehaald werd. Maargoed, 50 megabit/s is stukken meer dan de 10 Mb/s die de meeste mensen overhouden van hun wifi op zolder :)

Ps. wifi geeft geen garantie op snelheid. Het meest verstandige is gebruik maken van de koop op afstand regeling en het ding binnen een week weer terugsturen als er volgens jouw niet genoeg snelheid gehaald wordt.

-_-

• smokewierrie
ja en dan deed ineens mijn netwerkkaart het niet meer , ik kwam erachter nadat ik een hard reset had gedaan op de upc modem en m aan had gesloten op een xp machine DOH 8)7
Dav1d schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:12:
[...]

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
smokewierrie schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:08:
yo , ik ga toch maar voor een nieuwe router met wifi ac
Want een switch aansluiten op die ene kabel die er al ligt is niet mogelijk? Heel simpel: bedraad ethernet = 10x betrouwbaarder en stabieler en sneller ook dan WiFi.

• smokewierrie
Yo, ja ik breng het elke keer weer netjes terug naar de winkel , heb geen geduld om iets op te sturen , maar via een gigabit router met een goeie wifi ac stick moet het toch wel mogelijk zijn om op mijn abbonnement snelheid te komen ? Ik heb zelf alleen nog tot wifi N meegemaakt , en dan heb je soms wel meer mb maar dan ook alleen als je er heel vlakbij staat ....
M2M schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:10:
Gelukje, ik ben het nog niet tegengekomen dat de meer dan 40% van de geadverteerde snelheid gehaald werd. Maargoed, 50 megabit/s is stukken meer dan de 10 Mb/s die de meeste mensen overhouden van hun wifi op zolder :)

Ps. wifi geeft geen garantie op snelheid. Het meest verstandige is gebruik maken van de koop op afstand regeling en het ding binnen een week weer terugsturen als er volgens jouw niet genoeg snelheid gehaald wordt.

• smokewierrie
Ik loop hier al zo lang te vragen (smeken) of ik een kabel mag trekken en ik mag het gewoon niet , blijkbaar verdien ik het gewoon niet ofzo dat heb ik wel vaker hier , heb al bijna de hele week ruzie hier , ben blij als ik eindelijk is de optie heb om hier weg te kunnen , :F :-(
Haribo112 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:17:
[...]

Want een switch aansluiten op die ene kabel die er al ligt is niet mogelijk? Heel simpel: bedraad ethernet = 10x betrouwbaarder en stabieler en sneller ook dan WiFi.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
johnkeates schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 02:45:
Je moet namelijk 1Gbps Ethernet hebben (dat is de eerstvolgende stap boven 100Mbps), en minimaal 200Mbps Powerline. En dan is het dus nog niet eens betrouwbaar, waarschijnlijk haal je maar de helft.
dit klopt niet. de eerst volgende stap boven de 200Mbit is 500Mbit powerline adapters. de snelheden die ze aangeven moet je delen door 2 omdat ze a-synchroon werken (om en om zenden ontvangen).

maar toch ga je mits de verbindingen perfect zijn dat bij lange na niet halen. bekijk mijn review maar eens van mijn tl-pa551kit waar je een 500mbit chip hebt met een gigabit connector. hierin verwijs ik ook naar de buren die veel getest hebben. op een 200 setje haal je dus maximaal 100mbit minus overhead ~90Mbit onder zeer goed omstandigheden. op de 500 setjes zal dat dan ongeveer op ~200Mbit uitkomen. bij een hogere snelheid dan ~100Mbit zou ik wifi ac of bedraad >:) kiezen. er gaat nog altijd niets boven het kabeltje. maar als het niet kan zoals bij mij het geval was en bij de TS zou ik met de snelheid die de TS'er wil behalen voor wifi gaan. kans op succes is dan groter.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

smokewierrie schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:22:
Ik loop hier al zo lang te vragen (smeken) of ik een kabel mag trekken en ik mag het gewoon niet , blijkbaar verdien ik het gewoon niet ofzo dat heb ik wel vaker hier , heb al bijna de hele week ruzie hier , ben blij als ik eindelijk is de optie heb om hier weg te kunnen , :F :-(
[...]
Maar er ligt toch al een kabel?
Ik zie niet waarom je die dan niet gewoon gebruikt. Een fatsoenlijke kabel werkt altijd beter dan powerline oplossingen is mijn ervaring, omdat die nog wel eens problemen geven als er ook maar iets verandert in je stroomnet.

• smokewierrie
Ik ben helemaal klaar met die homeplugs , wij hebben denk ik ook best een verouderd stroomnetwerk , en de enigste kabel stopt in mijn broertjes kamer :( en het is het gewoon niet waard na om nog een keer te vragen , het is al duidelijk voor me . Maar ja met een nieuwe wifi ac router moet t wel opgelost zijn , hopelijk !

• Haribo112
  • Niet online
Zet die switch/router dan op je broertjes kamer. Ik weet niet hoe goed jullie relatie is, maar dat zal toch moeten mogen??

• smokewierrie
Ja dat ging ik ook al doen , nu alleen zyn bandbreedte instellen en dan moet alles wel OK zyn , want ik was de enigste die stond te springen van zulke snelheden :9~ en ik ben ook degene die betaald , hij vond het zelfs al goed met de tele2 max 20mbps . :?

[ Voor 8% gewijzigd door smokewierrie op 27-01-2014 10:53 ]

• smokewierrie
Eindelijk heb ik mijn 200mb internet op mijn kamer !!!! :) ;) JEEJ , maar wel voor een prijs , ben uiteindelijk voor een TP LINK AC1750 + Netgear A6200 gegaan O+ , ik had eerder op de dag al een Netgear wnda3100 (600n) stick gekocht maar daarmee behaalde ik slechts 100mb internet met moeite . Dus ik ging maar terug en investeerde wat meer , en ik ben er erg blij mee :D zit op ongeveer 585 tot 700 mbps via usb 2.0 , met de bijgeleverde kabel ! !!!! O-) >:) >:) >:) :P

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Yo, :P ik ben happy voor je dat het nu werkt, maar zou je in het vervolg je laatste bericht willen bewerken/editten in plaats van telkens een nieuw bericht te plaatsen? Nu lijkt het er op dat je telkens je topic omhoog loopt te schoppen en dat wordt als vervelend ervaren.
Tegelijkertijd: dude, rustig aan met de smilies.
ja en dan deed ineens mijn netwerkkaart het niet meer , ik kwam erachter nadat ik een hard reset had gedaan op de upc modem en m aan had gesloten op een xp machine DOH 8)7
Waarschijnlijk had je XP machine het IP adres gekregen via DHCP en zou je die eerst weer vrij meoten geven voordat een andere PC deze kan oppakken.
C:\>ipconfig /release

Je modem 30 seconden van de stroom halen doet dat ook voor je.
zit op ongeveer 585 tot 700 mbps via usb 2.0 , met de bijgeleverde kabel ! !!!!
Volgens mij is de theoretische max van USB2.0 480Mbps, dus dat zou niet moeten kunnen. Maar dat zal wel een marketing truukje zijn. Kijk eens met www.speedtest.net wat je echte snelheid is.

• Haribo112
  • Niet online
Speedtest test t.o.v het internet, dus die zal hoogstens 200 mbit kunnen aangeven hea

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat klopt, ik ben benieuwd of hij dat haalt ;)

• smokewierrie
yoo sorry voor de late reactie ben veel de druk met mijn internet :D , maar ik heb wel een draadloze verbinding die schommelt tussen 700 en 866 mbps via usb 2.0 en op speedtest.net haal ik ook gewoon me 200mbit :D .. Ik werd ook al bang van dat usb 2.0 maar 450mb aan kon maar misschien geld dat alleen voor data overdracht , en ik raad aan A U B geen beta drivers te installeren voor de NETGEAR AC6200 (scheelt je kilo's hoofdpijn) , gr
Equator schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:34:
Dat klopt, ik ben benieuwd of hij dat haalt ;)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
lol. Enerzijds om je warrige zinsopbouw, anderzijds om je opmerking dat je >480Mbps via USB 2.0 haalt. En iets met verschillen tussen mbps/Mbps/Mbit/mb.

Download maar eens een 1000MB bestand via je stick.
Maximum wireless signal rate derived from draft IEEE 802.11ac specifications, and final IEEE 802.11ac specifications may be different. Actual data throughput will likely be lower, and depends on network and environmental conditions, including volume of network traffic and building construction. Data throughput may also be limited by the product’s interface, e.g. to less than 480 Mbps for a USB 2.0 interface.
Erg smerige marketing-verkoop praat btw. May also be limited... Joh! ;w

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hij heeft het natuurlijk over de geschatte theoretische bandbreedte. Dit klinkt verdacht als 2x2:2 MiMo bij MCS 9, 80MHz kanaalbreedte en 400ns short guard intervals :z

Netto bandbreedte die je overhoudt zal max 45% daarvan zijn, en dan heb je het niet over 866Mbps maar 390Mbps max. Die max zul je geheid niet halen, al is het alleen maar dat mijn ervaring met USB2.0 is dat je (ook met bedrade GbE) niet in de buurt komt van de 480Mbps, ik denk dat je al in je handen mag wrijven als je 240Mbps haalt. Maar goed, TS heeft een internetverbinding van 200Mbps en lijkt niet geinteresseerd in (W)LAN throughput buiten de internetverbinding, dus dit zou hier moeten voldoen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

smokewierrie schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:22:
[...]
Hey yoo, ik zie dat je 25 jaar bent en nog thuis woont.
Zomaar een vaderlijk advies: kappen met blowen, pas je aan aan de rest van het gezin en concentreer je op je werk of je studie.
Vermoed dat dan zowel de situatie thuis verbetert alsmede de mogelijkheden zelfstandig te gaan leven aanmerkelijk toenemen.
Pagina: 1