Stream PC 700euro

Pagina: 1
Acties:

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07-2025
Hoi Tweakers,

Ik kan misschien wel wat advies gebruiken.. Misschien een ervaren streamer die mij even kan helpen?
De bedoeling is op 720p/60fps te gaan streamen. Misschien zelf wel 1080p...

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

De bedoeling is met nieuwe systeem te gaan streamen met OBS op twitch.tv. Ik doe dit nu al met mijn i7-920 6gig ram en videokaart die hier onderstaat aangegeven. Ik ben opzoek naar een upgrade setje zo kan ik wat mooier kan gaan streamen!

Wat mag het systeem gaan kosten?

Het systeem mag max 700 kosten. Het gaat namelijk alleen om een Moederbord, Geheugen, CPU en SSD schijfje.
Ik zet alles zelf in elkaar. Windows is niet nodig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Voeding: Voeding
Videokaart: Videokaart
Kast: Kast
Beeldschermen zijn aanwezig en andere randapparatuur. IK heb altijd 2 beeldschermen aangesloten. Ik denk niet dat dat echt super belangrijk is.

Ik denk zelf dat mijn videokaart nog even mee kan voor het streamen. Mocht dat niet zo zijn zal ik een oplossing moeten vinden.

Heb je nog bepaalde merk voorkeuren. Waarom?

Moederbord: Gigabyte, deze borden hebben mij nog nooit met defecten gegeven ook al heb ik ze al lang in gebruik. Ik vind ze zeer betrouwbaar en dan vind ik veel waard.
CPU: Intel ik denk dat ze nu de snelste zijn, maar kan het sneller met AMD sta ik daarvoor open. Maar mij voorkeur gaat uit naar Intel
Geheugen en SSD maakt me niet zoveel uit.

Ik ben zelf niet zo van het overklokken... Ik ben altijd bang dat ik me hardware kapot maak dus doe ik dat liever niet.

Hier wat ik zelf denk dat ik nodig zal gaan hebben. Microfoon kan vervallen als het budget dan gehaald wordt. Ik heb er nu bij zetten omdat ik toch wat beter geluid wil hebben voor de stream. Je kan de kwaliteit van de stream nu zien en checken hier: DayZ SA Stream

Stream pc

Alvast bedankt voor jullie tijd en advies!! Ik waardeer zeer.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
Als je niet gaat overklokken kan je ook met een gewone 4770 en b85 chipset af.

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04 09:41
Als je gaat streamen.. neem absoluut een NVIDIA kaart met shadowplay!
Ik neem aan dat je zelf in-game gaat streamen naar twitch.tv?
YouTube: Nvidia Shadowplay showcase and review - Best recording solution ever?

• Dwarrelegel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-03 13:51
DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:38:
Als je gaat streamen.. neem absoluut een NVIDIA kaart met shadowplay!
Ik neem aan dat je zelf in-game gaat streamen naar twitch.tv?
YouTube: Nvidia Shadowplay showcase and review - Best recording solution ever?
Dit zou ik niet doen. Shadowplay kan alleen streamen vanaf fullscreen directx applicaties.
Als je dus echt wilt streamen gaat dit je hard tegenwerken, zodra je alt tabt zal je stream stoppen.

Zelf was ik erg teleurgesteld met deze beperkingen aan shadowplay. Denk dat het voornamelijk leuk is voor geintjes hier en daar, want het werkt wel goed. Maar als je echt wilt streamen zou ik andere oplossingen gebruiken.

Het filmpje gaat ook over recording, niet over streamen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwarrelegel op 25-01-2014 13:46 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Shadowplay is nog in beta, dus mss wordt dat probleem/die beperking nog weggewerk. Al zal je moeten wachten om het zeker te weten.

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04 09:41
Ja ik weet niet wat zijn eisen zijn?
Het is in ieder geval veel beter dan alle andere alternatieven. (qua performance)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een i7 voor een streaming PC? Dat is veel te veel overkill en je betaald wel de hoofdprijs. Met een i5 4670 heb je al dikke overkill. Met de juiste settings kost streamen echt niet veel CPU / GPU en/of bandbreedte. Met goede instellingen, kost een 720p stream zo rond de 3 megabit per seconde en dat is bijvoorbeeld precies de limiet van Twitch (als je daar naar toe streamen wil). Dat doet zelfs een i5 4670 met twee vingers in de neus.

Kan je dus beter je geld in een i5 steken en het verschil wat je overhoudt toevoegen aan het budget voor een betere GPU? Daar ben je dan veel meer bij gebaat. Of een leuke SSD.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2014 14:35 ]

• StgMt
Ik ben wel opzoek naar overkill natuurlijk omdat ik maar 1 pc wil gebruiken. Te streamen en te gamen. Zeker DayZ vraagt veel van mijn systeem. De bedoeling is ook dat het systeem ook wel aantal jaren vooruit kan.
Kwa verbinding zit wel goed denk ik. Ik zal eens kijken naar een beter GPU met een i5 combo.

speedtest.net

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3257831676.png

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik stream regelmatig ook tijdens het gamen (en ik heb een i5 CPU met AMD 6870 en 16GB RAM), van Pay Day 2 tot Battlefield 4 of Project CARS. Over het algemeen presteert een i7 ook minder in games dan een i5.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2014 14:38 ]

• StgMt
Nou het leek me goede upgrade voor mijn i7-920. Ik denk dat mijn videokaart nog steeds goed genoeg is. Maar ik heb nu een lijstje gemaakt met een i5 en nieuwe videokaart. Maar ik zie niet echt veel verbetering in de videokaart.

i5 systeem

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

voor streamen kan een FX-8320 ook erg interessant zijn, die extra cores zijn dan vaak wel nuttig.

Als mobo dan de: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P
Geheugen: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU of een ander goedkoop 1600mhz LP setje.
Als SSD: moet je even kijken naar je budget, een 240GB M500 is niet zo heel duur meer, dus die kan vast wel in het budget.

People as things, that’s where it starts.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ryuku schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:39:
Nou het leek me goede upgrade voor mijn i7-920. Ik denk dat mijn videokaart nog steeds goed genoeg is. Maar ik heb nu een lijstje gemaakt met een i5 en nieuwe videokaart. Maar ik zie niet echt veel verbetering in de videokaart.

i5 systeem
Aangezien je niet gaat overklokken, heb je geen Z87 chipset op het moederbord nodig. Ook de 'gewone' variant van de i5 CPU is dan ruim voldoende. Thermal paste heb je dan sowieso niet nodig.

Ik ben voor jou ook even bezig geweest op Azerty, al ben ik iets over je budget uitgekomen, maar deze setup zou ik al veel fijner vinden: Fijnere PC, met grotere SSD (geloof me, 120GB heb je zo vol is mijn ervaring) en een betere GPU.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2014 14:51 ]

• StgMt
B87

Dit is dan niet zoveel goedkoper ;)

• StgMt
Aangezien je niet gaat overklokken, heb je geen Z87 chipset op het moederbord nodig. Ook de 'gewone' variant van de i5 CPU is dan ruim voldoende. Thermal paste heb je dan sowieso niet nodig.

Ik b en voor jou ook even bezig geweest op Azerty, al ben ik iets over je budget uitgekomen, maar deze setup zou ik al veel fijner vinden: Fijnere PC, met grotere SSD (geloof me, 120GB heb je zo vol is mijn ervaring) en een betere GPU.
Mijn WD Raptor 150gig zit ook nog lang niet vol. Het is bedoeld voor Windows en dan OBS dat is alles. Ik ga me Raptor voor wat games gebruiken.
Dan komen we wel boven de 700 euro uit. Dat is eigenlijk niet de bedoeling.

[ Voor 12% gewijzigd door StgMt op 25-01-2014 14:56 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ryuku schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:53:
Dan komen we wel boven de 700 euro uit. Dat is eigenlijk niet de bedoeling.
Ik zal is even kijken wat ik kan tunen er aan. :) 16GB RAM is op zich sowieso vrij overkill voor het moment nog (ik heb het zelf echter ook, het is dan weer wel genieten). Ik heb nu dus 8GB RAM in de PC gedaan en kom dan op 745 uit. deze PC staat tegenover dat je een snellere GPU hebt en een grotere SSD.

EDIT:
Ik heb even gekeken als je een (helaas?) kleinere SSD er in zou doen, de 120GB versie, dan zit je zelfs binnen je budget: dat is deze PC, zit dan weliswaar geen Windows of voeding nog bij, maar neem aan dat je die overneemt van je huidige PC?

EDIT2:
Ander moederbordje erin gedaan, 250GB SSD terug erin, 33 euro over het budget, dat wel, maar ik denk dat je dan wel een kei van een systeem hebt: klikkerdeklik.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2014 15:02 ]

• doemaariets95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Ryuku schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:50:
B87

Dit is dan niet zoveel goedkoper ;)
Ik heb al een moederbord gezien(b85) voor €40 goedkoper.

• StgMt
Ik heb even gekeken als je een (helaas?) kleinere SSD er in zou doen, de 120GB versie, dan zit je zelfs binnen je budget: dat is deze PC, zit dan weliswaar geen Windows of voeding nog bij, maar neem aan dat je die overneemt van je huidige PC?
Dit ziet er wel leuk uit. Gelukkig heb ik nog tot aan de zomer( vakantie geld ) komt dan binnen om te gaan bestellen en alles lekker in elkaar te zetten. Dus de prijzen gaan nog wat omlaag. Maar ik wilde alvast wat advies. Ik kan wel 700 euro uitgeven aan iets waar niks aan heb. Maar dit is goed advies :D. De videokaart van MSI is zeker een upgrade. Ik zou zelfs crossfire kunnen gaan draaien zou ik willen ;) Met de oude videokaart erbij. Of ik ga daar mijn back-up/gast pc van maken ;). Bedankt alle. Misschien blaas ik dit nog wat leven in als het vakantie geld binnen is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uit mijn ervaring heb ik toch wel dat het verstandiger is om op het moment van aanschaf goed te kijken naar onderdelen die je wilt hebben. Voorbereiden is leuk, dan heb je wat zoekrichtingen, maar met computers kan het zo snel gaan soms... Crossfire is leuk, maar is pas echt nuttig als je 1080p+ aan resolutie gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2014 15:13 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:54
CptChaos schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:17:
Een i7 voor een streaming PC? Dat is veel te veel overkill en je betaald wel de hoofdprijs. Met een i5 4670 heb je al dikke overkill. Met de juiste settings kost streamen echt niet veel CPU / GPU en/of bandbreedte. Met goede instellingen, kost een 720p stream zo rond de 3 megabit per seconde en dat is bijvoorbeeld precies de limiet van Twitch (als je daar naar toe streamen wil). Dat doet zelfs een i5 4670 met twee vingers in de neus.

Kan je dus beter je geld in een i5 steken en het verschil wat je overhoudt toevoegen aan het budget voor een betere GPU? Daar ben je dan veel meer bij gebaat. Of een leuke SSD.
Alle tests duiden juist op het tegenovergestelde, pak de sterkste processor die je je kunt veroorloven.
Moet het toch enigszins budget blijven, ga dan voor bv een 8320 met een leuke overklok (of een 9370).

De i5 die je noemt is multithreaded niet eens heel veel sneller dan zijn huidige i7.
(minder dan 50%)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom zou ik een duurdere CPU nemen, als ik met een 'mindere' en die al gauw 100 euro goedkoper is hetzelfde net zo goed kan bereiken? :? Beetje kromme redenering. Vroeger was die stelling makkelijk te staven, want sneller (in MHz toen nog) was gewoon écht zoveel % sneller. Anno 2014 is dat allang en breed niet meer, dus wat je wil zeggen met de duurste CPU te nemen die je kan betalen in je budget, begrijp ik totaal niet.

Meeste games zijn zover ik weet ook nog niet echt multithreaded, een enkeling daargelaten, dus hyperthreading gaat voorlopig nog lang geen toegevoegde waarde zijn voor games en consumenten PC's in het algemeen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:54
Games maken al 5+ jaar gebruik van HT, vergelijk maar eens i3 met pentium benchmarks.
Meer dan 4 threads worden ook al 2+ jaar gebruikt door games, kijk bv naar BF4, Crysis3, Hitman, etc (en daarvoor in iets mindere mate).
En dan hebben we het nog niet eens over streamen, waar je ook weer extra threads voor nodig hebt.
YouTube: AMD FX 8350 vs Intel 3570K vs 3770K vs 3820 - Gaming and XSplit Streaming Benchmarks
(of je met obs of xsplit streamed maakt qua performance niet zoveel uit, uiteraard afhankelijk van de settings)

Ik denk overigens dat 720p/60fps al 'onmogelijk' wordt zonder dedicated computer, maar het valt te proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 25-01-2014 15:56 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hier stond onzin.

[ Voor 133% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2014 17:29 ]

Pagina: 1