Toon posts:

Actieve displayport probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort heb Ik een probleem met mijn display port en na wat testjes en research ben ik er nog steeds niet achter wat het probleem is en kan alleen nog maar om hulp vragen.

Probleem:
De monitor aangesloten op de active display port wordt niet herkend (uit het niets)

setup in het kort:
amd fx 8120
msi 6850 cyclone in crossfire (catalyst software suite 13.12)
asrock 970 extreme4
vengeance 8 gb ddr3

scherm 1 aangesloten met dvi kabel (digitale monitor)
scherm 2 aangesloten met dvi to avg adapter (analoge monitor)
scherm 3 aangesloten met active display port adapter to dvi van sapphire (digitale monitor)

voorgeschiedenis
Systeem heeft vanaf de dag dat ik eyefinity gebruik goed gelopen(1 jaar)

Wat ik heb gedaan om te proberen het probleem op te lossen
-getest of de monitor rechtstreeks op dvi poort werkt (werkt)
- alle monitors uitgeplugged en 1 voor 1 er weer in (werkt soms, na herstart is het probleem er weer)
- videokaarten omgewisseld (hielp niet)
-nieuwe drivers amd (werkt niet)
-windows 8.1 fresh installation (werkt niet)

Aan de hand van deze testjes zou ik voorzichtig concluderen dat het niet softwarematig is en dat het ook niet ligt aan de videokaart zelf.

Nu zou ik denken dat het aan de active display adapter ligt, maar ik geloof niet dat het daar aan ligt sinds vandaag. Tijdens werkzaamheden op de pc (pc staat 3 uren aan) word het scherm in een keer gedetecteerd (met geen enkele aanraking aan de kabels). Na een herstart was het probleem daar weer.
Nu vanavond stond mijn pc weer rond de 3 uurtjes aan en werd de monitor weer uit het niets gedetecteerd.
Na detectie heb ik flink aan de kabels gerommeld om te controleren of er een mogelijke breuk of iets dergelijks aanwezig was, wat dan waarschijnlijk zou kunnen leiden dat het scherm uit zou gaan, dit is niet gebeurd.

Wat gaat er niet goed en wat is de oplossing?

Graag hoor ik van jullie!

Groet Rienk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-10 20:24
oplossing moet misschien in de monitor worden gezocht die op DP aangesloten is. Ik heb t probleem dat de op DP aangesloten monitor na herstart PC (of uit slaap komen), geen beeld meer geeft. De andere 2 monitoren (op HDMI en op DVI, alle drie op Radeon R7 200) blijven wel beeld geven en worden door PC nog herkend (rechtermuis op beelscherm, kiezen voor Schermresolutie, of Config/Beeldscherm/schermresolutie om te zien welke monitoren de PC ziet).
Als ik echter de 220V-stekker uit de op DP-aangesloten monitor trek en na 30 sec er weer in doe, zowaar, dan vind de monitor zijn DP-signaal en komt het beeld!. Dat effect heeft de 'aan/uit-knop niet; de monitor is eigenlijk nooit echt uit, want de USB-poorten van deze Samsung blijven voeding geven - en het processortje in de monitor blijft blijkbaar ook altijd aan.
Hoop dat het dat bij jou ook is. (Ik vraag me af of ik mijn Samsungmonitor kan updaten....)