Foto/video editing systeem

Pagina: 1
Acties:

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:21
Momenteel gebruik ik mijn laptop voor al mijn computer benodigd heden. Echter deze is vaak gewoon traag met de wat zwaarder taken. Vandaar dat ik opzoek ben na een nieuwe systeem. Hierbij viel een laptop snel af omdat deze vaak slecht te upgraden is en daarnaast ook langzamer dan een desktop is.

Het is voor mij erg belangrijk dat ik het systeem kan upgraden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem voornamelijke gebruiken voor het wat zwaarder werk. Zoals foto/video bewerken. Hiervoor maak ik gebruik van pinnacle studio en lightroom. Deze software moet soepel kunnen draai terwijl ik werk met HD video's en RAW foto van 20 MP.

Naast foto en video zal ik het systeem gebruik voor programmeren van voornamelijk hardware. Hierbij maak ik gebruik van de volgende software pakketten:
* Xilinx ISE -Veel CPU(voornamelijke single threaded), veel RAM(4gb+), weinig IO
* Matlab - Voornamelijk CPU

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het systeem langzaam uitbouwen. Eerst aankoop onder 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor, muis en toetsenbord. en extern opslag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hele desktop/kast. Maar zal bij de eerst koop geen extern videokaart aanschaffen om de kosten te drukken. (De intel videocard is al beter dan mijn huidige in mij laptop.)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet lang mee kunnen. Het moet niet zo zijn dat na 3 jaar het moederbord het begeeft.
Daarnaast moet het systeem upgrade-baar zijn: ruimte voor meer HDD, SSD, videokaart, RAID controllers, blue-ray branders. (Het moet niet zo zijn dat als ik er een videokaart in steek er ook een nieuwe voeding in moet.)

Ga je overklokken?
In het begin niet, maar in de toekomst mogelijk wel om het systeem een upgrade'tje te geven. Maar niet heel extreem.

Het systeem
Na wat zoeken op internet(https://www.videoguys.com...98c3eef68b2070f368dd.aspx) heb ik het volgende systeem samen gesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,90€ 279,90
1Gigabyte GA-Z87X-UD3H€ 139,98€ 139,98
1Antec Three Hundred Two€ 62,94€ 62,94
1Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10€ 283,99€ 283,99
1XFX PRO850W€ 89,50€ 89,50
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,97€ 140,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,28

Toelichting op de verschillende onderdelen:
CPU - 4770K Is snel met Single threading en met multitreading En kan worden overgeclocked(toekomst).
MoBo - Heeft Z87 chipset en redelijk prijs + genoeg SATA 6 GB/s, verder niet echt een reden.
Kast - Was online aangeraden
RAM - Kies er voor om wel direct 32GB te nemen(MAX)
Voeding - Geschat, met ruime over capaciteit voor toekomst
SSD - Komt goed uit de test
VideoKaart - Niet bij deze aanschaf, om de kosten te drukken

Concluderende eindvragen
- Is het gekozen moederbord een goede/handige keuze of is er mogelijke een beter alternatieve.
- Ik heb geen idee of ik de goede video heb gekozen.
- Is het te verwachten dat het systeem over 5 jaar nog prima draait?

Bij voorbaat dank.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit setje gebruikt nu maar 100-150 watt max. Je zou nu een seasonic 450 watt gold voeding er in kunnen zetten bijv. Dan kan er ook nog een gpu bij.

Pinnacle kan CUDA gebruiken. Gpu versnelling kan zo maar sommige dingen 10x versnellen met editen, ik zou er zeker een mid end gtx kaartje in zetten. En met 16GB beginnen?

specs