Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hee allemaal,

ik vroeg me af of jullie mij misschien kunnen helpen.

ik heb een Western Digital 3 Tb externe hardeschijf en uit het niets maakt hij een heel apart geluid als ik hem aanzet. het lichtje gaat wel branden (knipperen) en het klinkt als of hij probeerd op te starten maar dat het niet lukt 8)7 . iemand een idee hoe ik dit oplos? of kan ik dit niet zelf en moet ik WD mailen?

groetjes en alvast bedankt, O-)

Pasjonpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
Meestal betekend dit dat je HDD op z'n eind loopt.. Ik zou alles backuppen en op zoek gaan naar een vervanger.. Ik heb dit vroeger ook eens gehad en duurde niet lang voor er een wit vlaggetje uit kwam.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus niks meer backuppen want hij start niet op. En ik heb nog een jaar garantie.

Ik wil wel graag me bestanden hebben. Zou WD dat overzetten als ik hem terug mag sturen? Of zijn de bedrijven voor die dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Het eeuwenoude liedje (nou vooruit, jaren), Nee, WD levert alleen garantie op de schijf, je krijgt gewoon een lege (nieuwe) terug. Ja er zijn bedrijven die dat kunnen doen maar dat kost minimaal 400 euro voor een 'clean room' recovery, wat helaas vaak nodig is bij defecte HDD's. Voor een paar TB aan data kan je rekenen op zeker 1000 euro minimaal

Maar hebben we na jaren PC gebruik nog niet geleerd een backup bij te houden, windows kan dit volautomatisch? Succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yes! hij gaat weer aan, alleen nu het probleem dat er staat dat ik hem eerst moet formateren voor ik hem kan gebruiken, iemand een idee hoe ik dit oplos? ik wil graag eerst me gegevens eraf halen natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Je hebt in principe 2 opties:

1 - opsturen voor garantie en je data dus kwijt zijn
2 - de schijf uit de behuizing halen en op je pc aansluiten in de hoop dat de schijf niet kapot is maar de behuizing en zo de data veilig stelen maar dus wel je garantie verspelen

[ Voor 7% gewijzigd door Occy74 op 25-01-2014 02:46 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maak een ruwe dump van het bestandssysteem.

Het beste kan je zelf je schijf maar even niet meer aansluiten, de kans is erg groot dat je meer schade aanricht dan dat je de kans groter maakt dat je je data ooit nog terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het programa 'getdataback' gedownload en dat werkt volgens mij wel. het duurt nog heel lang voor hij alles heeft gelezen.
Pagina: 1