Pc naar TV via andere HDMI aansluiting mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07 10:11
Hallo allen,

Ik heb een vraag. Mijn PC (i7 4770k + Geforce 770GT) heeft 2 hdmi aansluitingen. Er zit 1 aansluiting op de videokaart en 1 aansluiting op het moederbord. Nu heb ik mijn beeldscherm (LG IPS227L) aangesloten met de HDMI aansluiting op de videokaart. Dit werkt allemaal super (zoals verwacht mag worden). Nu heb ik alleen een nieuwe TV gekocht en ik zou het lekker vinden om hier ook films op te kunnen kijken. Nu zitten er achter op de tv alleen HDMI aansluitingen. Via de videokaart gaat dit dus niet aangezien ik hier alleen nog een DVI poort op vrij heb.

Nu is mijn vraag: Kan ik de TV zonder problemen aansluiten op de HDMI poort welke op het moederbord zit en dan mijn content (HD + Blueray films) afspelen op mijn TV?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:31
Ik zou zeggen probeer het uit.. anders kan je nog altijd een DVI naar HDMI convertertje aanschaffen. Het is in principe het zelfde beeldsignaal wat erdoor heen gaat, maar of het geluid ook mee gaat met zo'n convertertje moet je even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07 05:49
Waarschijnlijk kun je gewoon een tweede beeldscherm selecteren in je OS. Is het overigens een Smart TV? Mocht het dan niet werken, kun je dit altijd oplossen door middel van Serviio of Plex te installeren, kun je het mooi over je netwerk streamen, werkt net zo prima.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Goed punt.. Ben altijd een beetje huiverig voor dergelijk uitprobeersels.. Maar ik zal het eens gaan proberen ;)

DVI ondersteund geen geluid dus dat wordt m niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Het is een philips 32PFL7676 uit 2011/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Kan niet je kunt helaas niet je videokaart en je moederbord uitgang selecteren.

heeft je tv eventueel audio ingangen? icm met DVI dat je daar iets mee kunt? op het typenummer van de TV kan ik helaas niks vinden ook niet op de (r*k) website van philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
Robbartelds schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:42:
DVI ondersteund geen geluid dus dat wordt m niet.
Kan wel, maar de vraag is of je videokaart dat ondersteund. Maar waarom gebruik je geen DVI-HDMI-kabel voor je monitor, dan kan de TV aan de HDMI-aansluiting waar geluid zeker op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
hcQd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:50:
[...]

Kan wel, maar de vraag is of je videokaart dat ondersteund. Maar waarom gebruik je geen DVI-HDMI-kabel voor je monitor, dan kan de TV aan de HDMI-aansluiting waar geluid zeker op werkt.
Goed punt! Nooit zo over nagedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bobsquad schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:49:
Kan niet je kunt helaas niet je videokaart en je moederbord uitgang selecteren.
Dat kan prima hoor :)
Ligt een beetje aan je config. Vroeger met AGPkaarten kon dat niet, maar het is al heel lang mogelijk om een IGP te combineren met een GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Dat kan, ik heb hier 3 monitoren staan,2 op een saphire 290 en 1 op de onboard intel graphics van de 4770K.
Je moet in de bios je onboard graka inschakelen en niet vergeten multimonitor in te schakelen. Dan werkt het als een zonnetje.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Pagina: 1