• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 11:10
Hallo,

Ik heb pas een game op mijn laptop gezet (compaq cq56) windows 7 ultimate x64 4GB, met een simpel 4500m kaartje onboard maar werkt prima voor tussen door een spelletje te spelen.

Alleen als ik het spel start dan draait het windows/de game ondersteboven en ik krijg hem niet weer terug! (ctrl alt up/leftright) werkt alleen als ik op bureablad ben dus niet in game.. erg vreemd?

Iemand een idee hoe ik deze weer terug gedraaid krijg! (in game) want de de game draait vrolijk door, maar het speelt een beetje lastig op z'n kop.. :9

**zou toch zweren dat ik in videokaarten en beeldschermen zat...

[ Voor 5% gewijzigd door iNFiNiTY- op 24-01-2014 22:22 ]

Verwijderd

Heb je de drivers al geupdate? Dat is toch het eerste waar ik aan denk. ;)
Verder zou ik het ook niet weten helaas.

• iNFiNiTY-
Ja alles is up to date. Alleen als de game gestart is en draait reageert hij nergens op. (ctrl alt combi's of mijn f2 waarmee ik "scherm kan uitvullen") niks pakt hij. Tot ik terug ben op het bureaublad dan werken die key combi's weer wel.

Het gekste is dat de game gewoon vrolijk door draait...

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 18:38
Probeer eens een oudere driver? Wat een vreemd probleem...

• iNFiNiTY-
Erg vreemd ja! Ik zie gewoon "Windows" en de "game" draaien het moment dat ik de .exe start en dan start de game vrolijk op z'n kop.

Ander probleem is dat Windows 7 (x64 ultimate) bij opnieuw starten ook op z'n kop is. Alleen bij mijn login scherm kan ik gewoon ctrl alt up doen of "f2 scherm uitvullen" zodat ik weer normaal beeld heb. Dat zal vast een samenhang hebben maar hoe ik dat fix?

• Sjarelke
En de bios, ook op de kop of normaal?

• iNFiNiTY-
Nee de bios is gewoon normaal. Kan er alleen weinig in doen.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
Virusscanner aanwezig?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Dan zou ik het probleem niet zoeken bij de game, maar bij je windows.

Alleen kun je bij windows makkelijk je scherm omdraaien en het spel draait gewoon in "normale" modus (wat dan op zijn kop is).

Misschien inderdaad een raar virus oid
Of ergens een instelling die verrot is waardoor hij "op zijn kop" als default ziet

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Aangezien bij het opstarten al alles op zijn kop is, heeft het niets met de game te maken, en is gewoon je default oriëntation verkeerd om.

Dit kun je ongetwijfeld in de driver aanpassen.

• Sjarelke
frickY schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:26:
Aangezien bij het opstarten al alles op zijn kop is, heeft het niets met de game te maken, en is gewoon je default oriëntation verkeerd om.

Dit kun je ongetwijfeld in de driver aanpassen.
Daarom zou je een andere -oudere- driver kunnen proberen. Mogelijk dat de fout dan corrigeert.

• iNFiNiTY-
Er draait Eset Smart Security 7 op, scans zijn clean. Ik zal eens even gaan kijken maar de oude driver. Wat me raar lijkt want up To date > oude driver lijkt me.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Dat zou zo moeten zijn inderdaad. Maar nieuwe drivers hebben soms wel nieuwe bugs.

En het kan ook zo zijn dat de installatie van de nieuwe oude driver een instelling weer rechttrekt

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 18:17

ötzi

eclecticus

De combinatie CTRL - ALT - links,rechts,boven of onder pijltoets helpt ook niet?
Anders een instelling in de driver zoiets als "rotate display in 3d acceleratie" ?

[ Voor 34% gewijzigd door ötzi op 25-01-2014 12:37 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:06

InFamous

excommunicado

Komt de game toevallig uit duistere bronnen?
Je kan aan .exe bestand ook meedere bestanden koppelen, die dan tegelijkertijd opstarten, dus als het spel uit duistere bronnen komt dan zou het goed mogelijk kunnen zijn dat de uploader een geintje uithaalt met je.

Formerly known as Ragdoll

• Sjarelke
En is het opgelost?

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kan je de resolutie van het spel veranderen? Misschien dat het probleem alleen speelt bij één resolutie.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Pagina: 1