Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

lenovo thinkpad e540

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

na veel uitzoeken en het forum doorlezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik voor de lenovo e540 ga,
maar hierover heb ik nog een paar vragen:

1) wat is het verschil tussen een US keyboard en een nederlands keyboard?
2) waarvoor dient de FPR (finger print reader)? is dit een soort beveiliging?
3) als ik de 16gb m.2 solid state drive erbij kies, wat is hiervan het voordeel? betekend dit dat windows sneller werkt en opstart (want dat vind ik wel belangrijk!)
4) wat is het verschil tussen de intel WL-N 7260 BT en de intel dual band wireless 7260AC with bluetooth? is dit alleen de Bluetooth, of is de wifi van de 2e ook beter?
5) en kun je windows 8 nu gratis upgraden naar 8.1? ik heb begrepen dat dat wel aan te raden is (al begrijp ik nog niet helemaal waarom)

Alvast bedankt!

• jboekel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:54
1) Heb toevalig een huisgenote per ongeluk aan het Nederlands toetsenbord geholpen, daar was ze niet zo blij mee. Wist zelf niet dat deze bestond. Kies gewoon een US indeling :)
4) de wireless 7260AC heeft wifi-AC naast wifi-N en G, de "opvolger" (bij deze max 867 Mbps) so to speak. Ligt aan je netwerpapparatuur of je er gebruik van kan maken. De 7260N heeft dat uiteraard niet
5) ja

[ Voor 21% gewijzigd door jboekel op 24-01-2014 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jboekel

Bedankt voor je antwoorden!
Blijven alleen nog vragen 2 en 3 over
Met name vraag 2. Is dit de extra investering waard?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Een fingerprint reader leest zoals je verwacht je fingerprint :P Dus ja.. Het is beveiliging en je kan daarmee inloggen op je laptop of op websites enz.. Vind het persoonlijk nutteloos en had het nooit gebruikt bij mijn oude laptop die het had, dus ik zou er zelf geen geld ana uitgeven, maar anderen misschien wel. De 16GB SSD is een caching ssd. Dus geen volwaardige en ook hier zou ik geen extra geld aan uitgeven. Kun je beter €50 extra sparen/uitgeven om een volwaardige SSD te kopen en deze in te bouwen. Hier kun je tenminste Windows en je programma's op installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Lucas,

Bedankt.
Ik denk dat ik idd een echte ssd ga (laten) inbouwen.
Heb ik nog 1 vraag.
Ik heb nog een beetje budget over en ga nu uit van de i3 en 4 gb geheugen.
Kan ik beter de i3 upgraden naar een i5, of juist het geheugen vergoten naar 8 gb?
Alvast bedankt

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:47
Er vanuit gaande dat je geen dedicated gpu hebt geselecteerd, zou ik zeker voor 8gb gaan. De interne gpu snoept namelijk tot 2gb van je interne RAM geheugen af.

Nog wat anders, je hebt toch wel een full-hd scherm geselecteerd hè? Echt een aanrader voor het geld.

Wat betreft de wireless kaart, de duurdere ondersteunt ook dual band. Dit kan een uitkomst zijn in "drukke wifi" gebieden.

[ Voor 19% gewijzigd door Rossi46 op 25-01-2014 08:59 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt.
Ik heb idd geen aparte gpu, wel een WFHd scherm met mooi rood frontje ;-)
Mbt de WiFi wil ik gewoon een stabiele verbinding thuis, ik ga er weinig mee op pad.
Maar als die duurdere stabieler vanwege de dualband ga ik voor die

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Is niet per sè stabieler, maar je kunt met dual band gebruikmaken van 5 GHz, wat sneller is en een uitkomst is in gebieden met veel netwerken op 2,4 GHz. Die op 2,4 storen elkaar als er veel zijn, dat gaat ten koste van de snelheid. 5 GHz heeft nog bijna niemand, maar als jij straks in je eentje zo'n router wilt kopen dan is het wel aan te raden als je nu een kaartje in je laptop neemt met dual band. Verder zou ik inderdaad US toetsenbord, 1080p, 8GB en eventueel i5 pakken. Ik weet niet wat je ermee doet dus ook niet of je een i5 nodig hebt. Hetzelfde geldt voor de dedicated GPU.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:47
Als je budgettair de keuze moet maken tussen of een i5 of een (zelf geïnstalleerde) ssd dan zou ik 100% voor een ssd gaan. De 4e generatie i3 is voor al het reguliere werk meer dan snel genoeg.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1