soms half weg vallend internet

Pagina: 1
Acties:

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hey, ik weet dat de tietel raar klinkt maar heb random dat internet half weg valdt. Dit als in, als ik een ping doe krijg ik een timeout terwijl bestaande verbindingen zoals teamviewer en downloads zoals torrents gewoon door gaan (welliswaar lichtelijk vertraagd tijdens de timeout maar verre van weg vallen.

ook heb ik bij de ping gemerkt dat er soms uitschietters tussen zitten maar dit is meestal maar een enkele ping achter elkaar.

heeft imand een idee wat dit kan veroorzaken?
ook heb ik een log van de ping:
http://sander.co.vu/ping.txt

PS. tijdens de ping had ik me downloads aan staan om te controleren of ze weg viellen...normaal is me ping gemiddeld rond de 17

thanks

Verwijderd

Heb je het ook bij intern pingen?
Heb je het ook met LAN verbinding? Of alleen wifi?
Je hebt ADSL?

• sander.jansen
Ik heb het alleen met internet, Lan heeft over algemeen 1 tot 3 ms...en heel soms een uitschietter van 10 ofzo...maar er zijn meerdere mensen gebruik aan het maken van internet en netwerk op dat moment.

ongeveer 90% van alle apparaten zijn bekabeld...telefoosn en tablets enzo en 2 laptops zijn wifi...in princieppe hebben alle computers hier tegelijktijdig last van

Ik heb Ziggo.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 01:34

M2M

medicijnman

Ziggo bellen, ik heb hier ook last van gehad en ziggo heeft uiteindelijk een nieuw modem geplaatst. Je kunt checken of het je modem betreft door tijdens de "lag" problemen, te bellen. Als je belsignaal ook wegvalt is het zeker je modem.

-_-

• sander.jansen
ik ga idd morge even bellen...was er vandaag telaat me...als je gaat bellen om 5 uur dan zijn ze dicht voordat je aan de beurt bent...

nou het rare is dat bestaande verbindingen doals downloads niet weg vallen...slechts iets trager worden...dus de verbinding blijft wel in stand?? lijkt me maar we zullen zien...ik ga morge bellen en dan kijken ze het maar eens na aan hun kant

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Je vergeet in het proces de mogelijke invloed van de andere computers en apparaten na te gaan. Ga eens na of het probleem optreedt als je enkel met jou computer optreed terwijl er geen p2p programma draait.

• sander.jansen
ik had vandaag even geprobeerd met een directe kabelverbinding tussen computer en modem...(aan de telefoon vroegen ze dat ook) en zelfs dan heb ik nogsteeds het probleem...bij ziggo konden ze het niet zien, geen foutcodes of iets dergelijks...ik heb gevraacht of hun de software opnieuw op mijn modem konden zetten. dit hebben ze gedaan en ik ga later vandaag even kijken of de probleemen er nogsteeds zijn...

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Probeer eens iets duidelijker te zijn.
Zorg eerst dat je verbinding werkt zonder torrents. Dat regel je straks maar, tip: zoek even in dit subforum, dan zie je hoe je problemen kunt voorkomen met het gebruik van torrents.

Dus: Alle meuk uit. Alle andere pc's/telefoons uit. Werkt het dan?
Anders: LiveCD: Dan nog?

Kans is groter dat het bij jezelf/je eigen netwerk ligt dan bij je provider...

• sander.jansen
ik heb toevallig net mijn server (waar alle downloads en media/web servers op draaien) uitgetrokken zodat alleen nog mijn computer (en wat telefoons die op dat moment niet in gebruik waren) actief zijn, nog verbinding hadden. nogsteeds heb ik het probleem. ik ga zo even proberen om het om te draaien...mijn server actief en mijn pc ontkoppelen...kijken wat dan het resultaat is.

ps ik heb al verschillende keren geprobeerd met en zonder downloads aan...maakte dusver geen verschil. maar laat ze nog ff uit met het testen

klinkt misschien stom maar zou het niet iets met dns kunnen zijn? gezien bestaande verbindingen blijven werken maar nieuwe niet doorkomen...?

[ Voor 12% gewijzigd door sander.jansen op 25-01-2014 17:02 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

Volgende keer even met pathping kijken op welke hop de pakketjes verloren gaan.

• Crahsystor
  • Laatst online: 22:20
Wat je ook kunt proberen is om in de netwerkadapter instellingen op je PC eens een andere DNS server aan te geven. Bijvoorbeeld Google op IP 8.8.8.8 of 8.8.4.4.
Dit lijkt op iets waar ik bij UPC ook wel eens last van had. Toen in een niet-UPC DNS server opgaf waren de problemen weg.

Addicted to silent computing

• mace

mace

Sapere Aude

Crahsystor schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:05:
Wat je ook kunt proberen is om in de netwerkadapter instellingen op je PC eens een andere DNS server aan te geven. Bijvoorbeeld Google op IP 8.8.8.8 of 8.8.4.4.
Dit lijkt op iets waar ik bij UPC ook wel eens last van had. Toen in een niet-UPC DNS server opgaf waren de problemen weg.
Dit heeft geen enkele zin want hij doet 1x een lookup van het ip en dan gaat hij dat ip gebruiken om te pingen. In het bestandje wat TS laat zien zie je dat er pakketjes verloren gaan op een of andere manier. Dit is op TCP/IP-niveau en dus al nadat we de DNS-fase hebben gehad.

Gaat dus niet helpen.

• Crahsystor
  • Laatst online: 22:20
mace schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:07:
[...]

Dit heeft geen enkele zin want hij doet 1x een lookup van het ip en dan gaat hij dat ip gebruiken om te pingen. In het bestandje wat TS laat zien zie je dat er pakketjes verloren gaan op een of andere manier. Dit is op TCP/IP-niveau en dus al nadat we de DNS-fase hebben gehad.

Gaat dus niet helpen.
Dat dacht ik ook voor ik dat hier probeerde. Toch was het hier de oplossing. Nog een aantal keren getest met als enige variabele UPC DNS of Google en het maakte wel degelijk verschil. Dus blijkbaar gebeurt er nog iets anders. Misschien een alternatieve routering van verkeer dat niet de ISP DNS gebruikt.

Addicted to silent computing

• sander.jansen
kan iemand mij dit uitleggen?:
http://sander.co.vu/ping4.png

• EricJH
Om bij root aan te sluiten. Draai eens een Live CD of met een andere computer om jouw systeem uit te sluiten als mogelijke bron van storing.

• sander.jansen
die afbeelding is met een andere computer gemaakt, en mijn normaale systeem afgekoppeld.

• EricJH
sander.jansen schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:45:
die afbeelding is met een andere computer gemaakt, en mijn normaale systeem afgekoppeld.
Dan kunnen we je normale systeem uitsluiten als mogelijke bron van storing. Om in dezelfde lijn te blijven. Heb je in het proces een andere kabel tussen modem en computer geprobeerd?

• sander.jansen
Dat gaat moeilijk gezien modem in de woonkamer staat en mijn computers op de zolder...en heb niet zn laange kabel meer...ik ben nog even een ping aan het doen en zodra hij weg valdt wou ikeen tracert doen...misschien datdat iets oplevert...

Tuurlijk...als je erop wacht komt de fout niet...

[ Voor 9% gewijzigd door sander.jansen op 25-01-2014 18:10 ]

• mace

mace

Sapere Aude

sander.jansen, probeer pathping.... :)
Crahsystor schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:13:
[...]

Dat dacht ik ook voor ik dat hier probeerde. Toch was het hier de oplossing. Nog een aantal keren getest met als enige variabele UPC DNS of Google en het maakte wel degelijk verschil. Dus blijkbaar gebeurt er nog iets anders. Misschien een alternatieve routering van verkeer dat niet de ISP DNS gebruikt.
mmmmmnope. ;)

• sander.jansen
Ik ben nu ook een pathping aan het doen...kijken wat eruit komt

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Zijn gewoon rot modemrouters die met WiFi van ziggo, vooral de ubees. Dhcp en WiFi uitschakelen en er een router achterhangen die dat afhandelt.

• sander.jansen
heb het resultaat van de pathping... 100% verlies op 10.246.36.1 ??

afbeelding:
http://sander.co.vu/pathping.png

heb inderdaad een ubee ding staan...

[ Voor 15% gewijzigd door sander.jansen op 25-01-2014 18:20 ]

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 15:46
Ik heb vergelijkbare pings gezien in het verleden op mijn werk
Reden was dat men zelf routertjes in kantoren had geplaatst omdat men wat aansluitingen tekort had. (wat uiteraard niet voorzien was in het netwerk)

Je zou echter al rechtstreeks aan de modem getest hebben? Heb je toen ook alle andere kabels uit de modem getrokken? (die naar andere apperaten/routers gaan?) Kan natuurlijk ook de modem zelf zijn.

Als je een ping doet geef is de command -l mee, dus pakweg "ping google -t -l 100"
dit vergroot de packet size en ik vermoed dat als je die bij jou wat verhoogt je al snel geen enkel pakket meer overhoud. (niet te groot gaan anders ga je zowiezo geen antwoord krijgen)

[ Voor 24% gewijzigd door sprankel op 25-01-2014 18:32 ]

• sander.jansen
nu ik er zo over nadenk ik heb wel recent mijn netwerk omgegooid ik had eerst het ziggo modemrouter ding op zegmaar fabrieksinstellingen staan...wel wachtwoord en dergelijke aangepast en wat portforwarding...

nou heb ik recent het ziggo modemrouter als hoofd router ingesteld en op de zolder een cisco router als range extander ingesteld gezien het wifi niet tot op de zolder kwam...

ik moet eens kijken of ik het ziggo modem zo kan instellen dat hij alleen het wan ip doorgeeft en dan hang ik die cisco (E4200) wel weer erachter voor dhcp en wifi...en dan een oud cisco router op de zolder om opnieuw wifi uit te zenden...

zal wel even trail and error zijn voordat ik weer alles op heb staan...

• sander.jansen
sprankel schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:28:
Als je een ping doet geef is de command -l mee, dus pakweg "ping google -t -l 100"
dit vergroot de packet size en ik vermoed dat als je die bij jou wat verhoogt je al snel geen enkel pakket meer overhoud. (niet te groot gaan anders ga je zowiezo geen antwoord krijgen)
een ping met -l 100 gaat foutloos met een gemiddelde van 32 ms

• mace

mace

Sapere Aude

Die met 100% loss is een intern ding van ziggo en dat is normaal.

Verder niks spannends te zien aan de pathping helaas.

[ Voor 30% gewijzigd door mace op 25-01-2014 19:07 ]

• sander.jansen
ik heb zonet alles omgebouwd en het werkt weer...nu alleen nog kijken of die fout er nogsteeds in zit...hoop het niet...heeft me al meer dan genoeg tijd gekost

heb het nu als volgd:
.............................................................[5 poorts gb switsh(onder)] -> tv, mediaplayer, enz.
[ziggo modem/router] -> [cisco E4200] < [16 poorts gb switch (zolder)] -> 3 pc`s,tv, ps2/3, enz -> [PLC] 1 pc

ook zit er op de 16 poorts op zolder nog een router die alleen voor wifi dient

wifi van de 2 routers die na de ziggo komen is het wifi hetzelfde zodat het overgenomen wordt door de 2 laptops en de gsm`s.

hoop dat het een beetje duidelijk is :P

[ Voor 9% gewijzigd door sander.jansen op 25-01-2014 20:23 ]

Pagina: 1