Game PC 1500-1600 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Jan Alleman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-04 11:53
Hallo,

Ik wil graag een game-pc bouwen, Nu heb ik samen met een vriend een lijstje van onderdelen bij elkaar gezocht. Het budget is ongeveer 1500 tot 1600 euro, maar het mag ook iets meer als de computer daar beter van word.

Hier een lijst van de onderdelen.

Case:
Fractal Design Define R4 Pearl Black.
pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black

Motherboard:
Gigabyte G1.Sniper Z87.
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper Z87

CPU:
Intel Core i7 4770K Boxed.
pricewatch: Intel Core i7 4770K Boxed

CPU Cooling:
Noctua NH-U14S.
pricewatch: Noctua NH-U14S

Power supply:
Seasonic G-Serie 650Watt.
pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt

RAM:
Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU.
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU

HDD:
WD AV GP WD10EURX, 1TB.
pricewatch: WD AV GP WD10EURX, 1TB

SSD: HEB IK AL!!
Crucial 2.5" M500 240GB.
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB

Ten slotte komen we aan bij de GPU, dit word een Nvidia 780ti, welke variant dat weten ik nog niet. Het idee is om eerst de computer te bouwen en gebruiken zonder de GPU, en de IGP ( integrated graphics processor ) te gaan gebruiken. En als ik dan weer geld heb de GPU te kopen en die te gaan gebruiken. Ik wil ook gaan overklokken .

Zijn we nog iets vergeten? Kunnen jullie hier naar kijken en eventueel tips/advies geven?

Heel erg bedankt!!

Exoticly.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een i7 is overkill voor een Game-PC. Een i5 doet het net zo goed. 16GB heeft ook totaal geen nut. Dan kan je beter iets minder uitgeven en over 2 jaar van dat geld de GPU upgraden.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:54
i7 is juist een must met dit budget imo.
De 780ti is echter niet erg bang for buck, heb je iets tegen multi gpu opstellingen?
Mocht je toch voor een enkele gpu gaan is de voeding aardig overkill.

Wellicht is er ook een mogelijkheid om een goede game computer samen te stellen incl videokaart, dan kun je er gelijk mee aan de slag...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Leg dan eens uit waarom ?

• Jan Alleman
  • Laatst online: 05-04 11:53
mitsumark schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:21:
De 780ti is echter niet erg bang for buck, heb je iets tegen multi gpu opstellingen?
Mocht je toch voor een enkele gpu gaan is de voeding aardig overkill.

Wellicht is er ook een mogelijkheid om een goede game computer samen te stellen incl videokaart, dan kun je er gelijk mee aan de slag...
Ik heb intresse om met de 780ti naar SLI te gaan. Maar dat is pas voor de toekomst. Ik moet even kijken of ik dan genoeg heb aan die 650 watt.

Bedankt voor je reactie.

• Robbedem
  • Laatst online: 11-03-2025
De MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB verbruikt ongeveer 282W bij strestesten en een piek bij normaal gebruik tot 278W.
Voor 2x GTX 780 Ti zou ik dus een voeding van 100W (CPU) + 2x 275W (GPU) + 50W (rest) + 50W (marge) = 750W op 12V nemen.
De XFX PRO750W (niet modulair), Seasonic M12II Evo 750W (modulair) en XFX PRO850W (niet modulair -> foutje in pricewatch) zijn goed.

Je zou ook voor een efficiëntere gold voeding kunnen gaan (als je de PC gemiddeld meer dan 4u per dag gaat gebruiken, verdien je dit op termijn terug en deze voedingen zijn meestal wat stiller doordat ze minder gekoeld moeten worden): Seasonic S12G 750W (niet modulair), Seasonic G-Serie 750Watt (modulair), XFX Pro Series Full Modular Edition (Gold) 850W (modulair) of Cooler Master V Series V850 (modulair)

Maar als je nu nog geen geld hebt om een GTX 780 Ti te kopen, vermoed ik dat je ook niet snel geld zult hebben om de tweede GTX 780 Ti te kopen. Dan is het meestal beter om voor een single GPU te gaan. Tegen dat je er een tweede kaart zou bijzetten, is een enkele nieuwe kaart weer veel sneller geworden. ;)
De vuistregel is dat als je de twee kaarten niet binnen een jaar kan kopen, het beter is om het bij een enkele GPU te houden. Als je een enkele GPU neemt, kan je immers een goedkoper moederbord en goedkopere voeding nemen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Robbedem op 24-01-2014 23:31 ]

Pagina: 1