• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Topicstarter
Aangezien we er hier altijd zo druk mee zijn om de ander te overtuigen dat je eigen zienswijze toch de juiste is, hier een geinig testje/oefening voor mijn geachte mede
W&L-ers:
http://www.stoneclave.com/tavern/cube/cube1.asp
om wat over jezelf te weten te komen.

Voor optimaal effect, doe EERST de test en lees daarna pas de posts hieronder

Trust me :)

Verwijderd

hhmmzzz, vaag... maar heeft wel iets

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

freaky ass shit...

Maar ik had al zo'n idee hoe het werkte toen ik er mee bezig was. :)

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Nadat ik klaar was met mijn picture had ik 'the ladder' die tegen een bergje in het landschap aanstond. 'The Cube' stond naast een oase. 'The Horse' was de 'flowers' naast de oase aan het eten. Dat betekent dus dat mijn vriend/vriendin kinderen eet. :D
Er komt trouble aan, want in de verte stormt het.

WAT EEN ONZIN!!!

Verwijderd

geinig:) ben vrij sceptisch maar zitten wel paar idngetjes in die kloppen voor mij, terwijl als ik ander antwoord gegeven had ze niet zouden kloppen...

:)

• breinonline
  • Laatst online: 13:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Op vrijdag 08 juni 2001 10:49 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Nadat ik klaar was met mijn picture had ik 'the ladder' die tegen een bergje in het landschap aanstond. 'The Cube' stond naast een oase. 'The Horse' was de 'flowers' naast de oase aan het eten. Dat betekent dus dat mijn vriend/vriendin kinderen eet. :D

WAT EEN ONZIN!!!
Hoezo onzin? het geeft je inzicht in jezelf als je daar tenminste voor open staat...

Ik vind het iig wel geinig.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 10:49 schreef BlueAngelGoT het volgende:

WAT EEN ONZIN!!!
heb je de links eronder bekeken? je ziet het veelste letterlijk...in de verte storm beteken oa dat problemen nihil zijn.

Verwijderd

OKe dus mijn dat van vrienden klopt wel, maar die bloemen, nou.......zoveel kinderen kan beter gaan sparen dat paard stond tussen nogal veel bloemen. :? Gelukkig hebben we nog geen storm.

Leuke manier van bekijken, klopt redelijk. Is een goeie. :7

• Ivo

Ivo

Hoezo klopt het dan aardig volgens jullie? Wat komt overeen?

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 10:59

Blauw

De Schreeuw

Man, als we bij die laatsten zijn kan ik die eerste niet meer onthouden. mag je het ook opschrijven? :P

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 11:20 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Hoezo klopt het dan aardig volgens jullie? Wat komt overeen?
hoe ik me vriending zie, hoe ik mezelf zie en hoe ik ben en probs die ik heb gehad...dergelijke dingen kwamen goed overeen.

zo was mijn cube van glas en halfgroot ongeveer, stond de ladder tegen de cube aan en stond onder die ladder de bloemen en het paard naast de ladder en tegen de cube aan :) de storm was achter de cube...zandstorm :)

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Topicstarter
Ik vond het ook wel een geinige manier van inzicht en het meeste klopte wel. Je moet het overdrachtelijk bekijken. Mijn storm was ver weg, paard was een groot blond werkpaard... :) VEEL bloemen in alle soorten en kleuren! Dan maar een hormoonbehandelingetje! LOL Maar ik denk dat je die ook kan zien als je plannen, wat je manifesteert in de wereld etc. Alles wat je creërt eigenlijk.

Verwijderd

ik had The Cube midden in een kale woestijn staan. Er tegenaan The Ladder. Links daarvan stond het paard, recht van The Cube een klein veldje met bloemetjes. En ik zag overal storm, over het hele landschap.

Verwijderd

Ik denk dat ik na dat ik die bloemen heb gezien effe langs de DA ga.........
Ik had trouwens een lekker slank paard met donkere manen en ogen. KLinkt leuk......

• Whaletyr
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Prima prima :)

Hahaha Geen onzin Zelfreflexie

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Topicstarter
Zelfreflectie heet dat ja, oftewel: wie de schoen past, trekke hem aan. :)

• Whaletyr
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Een hele mooie methode om jezelf eens een schop onder je spreekwoordelijk hol te geven >:)

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Wel vaag en het vreemde is dat meeste dingen nog kloppen ook. :)

Zo voorspelbaar ben ik toch niet hehe

There is no art to find the minds construction in the face

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Topicstarter
Zo voorspelbaar ben ik toch niet hehe
Nee, niet voor anderen, maar jezelf wel. Je doet een review van jezelf, voor jezelf en door jezelf. LOL

W: dat spreekwoordelijke hol, leg me dat eens uit... >:) een nieuw metaphysisch begrip!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Ik zag een rubis cube en een bruin glanzend paard en een sahara-woestijn.

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op vrijdag 08 juni 2001 12:07 schreef Elvhenk het volgende:

[..]

Nee, niet voor anderen, maar jezelf wel. Je doet een review van jezelf, voor jezelf en door jezelf. LOL
Matter of speech niet letterlijk maar anyway

There is no art to find the minds construction in the face

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Die van mij was best wel vaag. ik zag een zwarte kubus met een houtenladder er tegen aan, op de kubus groeide bloemetjes. En het regende op de bloemetjes vanuit een klein donkergrijs wolkje die er boven zweefde. Het paard (bruin groot paard) stond naast de ladder met het hoofd naar de kubus toe niets te doen.

Op zich best wel cool. :)

Alleen bij de verklaring stond niet van bloemen op een kubus???

Pak je rust!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cube: you

Bisecting the horizon
visionary and practical, spiritual and sensual, making ideas/ideals practical.

Gray
conservative, neutral, fair, just, ambivalent, factual, subtle, bored.

Stone(rough)
natural, honest, awkward, unpolished.

The Horse: your mate

Arabian
high-strung, aristocrat, elegant, nervous, proud.

Stallion
bold, assertive, adventurous, dominant, proud.

Black
mysterious, romantic, powerful, moody, a good lover.

Near the cube
close to you, loyal, committed

The Ladder: your friends

Connecting cube to the ground bring you down to earth, ground you in reality.

Wood/new are fairly new friends.

The Storm: troubles

Behind the cube
in your past, ignored by you.

Tornado
violent, destructive, acute.

Flowers:

In the foreground very important to you.

Wild growing not your responsibility, entrusted to life.

Heel veel herkenning :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• prinsesje
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
hmmm....

ik - grote, zwevende kubus - zoek een briesend, steigerend paard met wilde, zwarte manen om samen 1 gigantische blauwe bloem voort te brengen...:)

Profiel - jaja, met nieuwe foto, zeurpieten! || me@Audioscrobbler
Woei, computer leeft weer!

• Wirf
  • Laatst online: 16:32
een kubus van 10 bij 10 in het midden van een gloeiend hete (lucht begint te trillen) woestijn. Dekubus is van zwart metaal met een wat bruine glans. De kubus zweeft en is een paar honderd meter ver weg.

Links op de grond ligt een oude houten ladder.

voor de kubus, vlak bij de kijker, staat een schimmel.

rechts op de voorgrond staan een paar bloemetjes, rood en geel.

je kunt nog net een regen-storm zien aan de rechter-horizon.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Ivo

Ivo

Ik zag een tornado in de verte. Dit is een paradox, want verte betekent 'Nothing to worry about', maar een tornado betekent 'destructive'.

Mijn paard at de flowers op, dat vind ik niet echt logisch hoor.

Het is gewoon een grap, er wordt nl nergens iets over de methode uitgelegd. Er staat zelfs nergens wie hem bedacht heeft.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Topicstarter
Who cares wie het bedacht heeft. :P

Maar van dat ver weg zijn van de storm, daar ben ik het mee eens dat dat onlogisch is. Het kan dan ook nog komen. Ik zag ook een storm in de verte maar ik ging er niet van uit dat dat in het verleden was.
Kortom, eigen associaties zijn het beste! haha

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik kan me wel wat voorstellen bij een tornado in de verte achter de kubus. Dat is een groot destuctief probleem in het verleden geweest. En je kan natuurlijk geen problemen aan zien komen over 10 jaar. Als je dat kan, zijn het eigenlijk nu al problemen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 08 juni 2001 15:23 schreef BlueAngelGoT het volgende:

Je partner houdt van kinderen...op de BBQ en met een beetje mosterdsaus :)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Witte woestijn, Houten cubus, de ladder er tegen aan, paard keek de andere kant op (Wit paard btw) Bloemen geelig, paar meter van de cubus. Storm tussen paard en cubus.

LOL :D

met papier mache kun je alles maken!!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had een grote kubus van houten balken waarop een wit met bruin gevlekt paard stond te eten. Tegen de kubus stond een ijzeren ladder van de praxis.

De kubus, paard en ladder bevonden zich in een wervelstorm.

De kubus was omringd door zwarte bloemen.

Toen ik ging zoeken wat dit betekende bleek er geen reet van te kloppen. Geen enkel kenmerk klopte.

Ik heb niet eens een lover/mate, laat staan kinderen.

Dus had het willen kloppen had ik het paard en bloemen weg moeten denken.

whatever

Verwijderd

Het klopt dat elk mens een eigen zienswijze heeft en soms dingen ziet die de ander ontgaan, maar de stelling die topic-plaatser hanteert dat "wij hier ons best doen een ander van ons gelijk te overtuigen" moet ik bestrijden.

Anderen kennis laten nemen van een alternatieve manier van zien...mag dat ook??

;) ;)

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06-2025
Best wel cool.

Ik had een kubus links in het midden van het landschap Zwart en groen, beneden de horizon op de grond.
Daarnaast stond de ladder, rechtop in de lucht wijzend, van staal 9 treden hoog.
Het paard was wit met grijze vlekken, mooi (gracefull), galloperend om de kubus en ladder heen.
De storm was in de verre verte aan de linker kant te zien, beetje bliksem, en erg donkere wolken, leek stil te staan.
De bloemen zeer kleurvol en de kubus, ladder en paard stonden op het veld van bloemen.

Ik weet het, ik heb een zeer levendige fantasie :)

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Hmm, ik had een gigantische kubus van schitterend metaal, die boven de horizon uitstaak. De metalen ladder zat aan de voorkant van de kubus maar raakte de grond niet. Mijn zwarte arabier rende in vol galop op de kubus af, vluchtend voor een naderende tornado. Om de kubus heen groeiden heel veel blauwe bloemen.

Ik ben nu nog steeds bezig om de betekenissen te analyseren, maar ik ben toch behoorlijk verbaasd over de accuraatheid. Elvhenk, bedankt voor de link :) .

• NEOTEK
  • Laatst online: 18-11-2025

NEOTEK

Neotek

Nou, ik ben hier denk ik te nuchter voor. Mijn bloemen groeiden trouwens gewoon op mijn mooie blauwe ijzeren Cube, maar met die mogelijkheid is geen rekening gehouden.
Ik denk hier verder niks bij. :?

Kubuntu

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Topicstarter
Graag gedaan Faraway! :)

Verwijderd

De test heeft voor mij geen waarde. De meeste paarden die ik zie zijn bruin, dus ik kies een bruin paard. Maar dit heeft verder geen betekenis. Mijn trap lag plat op de grond omdat hij als hij recht zou staan hij om zou vallen dit heeft niks met mijn vrienden te maken.

• HermeS
  • Laatst online: 17-01 14:40
Op zaterdag 09 juni 2001 23:37 schreef wieikke het volgende:
De test heeft voor mij geen waarde. De meeste paarden die ik zie zijn bruin, dus ik kies een bruin paard. Maar dit heeft verder geen betekenis. Mijn trap lag plat op de grond omdat hij als hij recht zou staan hij om zou vallen dit heeft niks met mijn vrienden te maken.
ja dat ben ik dus met je eens. veel van mijn keuzes, kwamen voort uit het feit van wat bij mij vertroud/bekent is. zo ken ik maar 1 "horse" soort, en dat is dus een paard, en niet een pony, of wat dan ook. dus gewoon een bruin beest etc.

als ik een ladder gebruik dan is het er altijd z'n metalen dingetje van een of andere praxis (in veel situaties zijn houten ladders volgens mij verboden door de arbo).

en als het regent, dan is het altijd overal, dus bij mij regende het vorzer ik kon zien in de woestijn. ben ik depresief ????

Maar een aantal dingen klopten wel,
grapig :)

Verwijderd

En wat als je cube nou paars was zoals bij mij? :P

Verder klopt het wel aardig goed eigenlijk, maar ik denk dat je bij elke uitkomst wel iets van jou erin herkend, net zoals met je horoscoop.

• om3ega
  • Laatst online: 26-01 21:18
Ik heb het geprobeerd maar ik heb te weinig fantasie om het in mijn hoofd te doen en te weinig teken talent om het op papier te zetten.. ben ik nu verloren? :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kan voor mij wel aardig kloppen: de cube staat midden in de woestijn, de ladder ertegenaan. Het paard loopt een eind verderop, dit klopt, want ik ben verliefd, maar heb verder nog niks ondernomen. De bloemen staan bij een oase. Het zijn er niet echt veel, maar wat dat betekent? Ik wil later helemaal geen kinderen. In de verte komt er een tornado aan.

Weird, maar toch zit er wel een kern van waarheid in, vooral dat met dat paard verbaasde me erg.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 01:02 schreef Kcinimod het volgende:
Verder klopt het wel aardig goed eigenlijk, maar ik denk dat je bij elke uitkomst wel iets van jou erin herkend, net zoals met je horoscoop.
Dat denk ik ook ja, de meeste dingen zijn vrij positief. En de meeste mensen denken wel van. Ja dat klopt ik ben vrij nuchter of ja ik ben aardig. En als er dan een keer iets helemaal fout is kijken ze er overheen.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

een papieren cube die paars is en in de lucht hangt. met een oude houten ladder die tegen de cube staat en hem met de grond verbind. tegen een heuveltje, niet in de directe omgeving staat een arabisch paard. een merrie. de storm is een sandstorm die dichtbij is en van links achter me komt. hier en daar staan een paar bloemetjes in groepjes.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 15:23 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ik zag een tornado in de verte. Dit is een paradox, want verte betekent 'Nothing to worry about', maar een tornado betekent 'destructive'.

Het is gewoon een grap, er wordt nl nergens iets over de methode uitgelegd. Er staat zelfs nergens wie hem bedacht heeft.
dit is sowieso bekend, ik heb het ooit is op tv gezien, ook al was ik dit tot zojuist vergeten... het kan best wel zijn dat je onbewust een beeld schept van jezelf doormiddel van die dingen plaatsen in een beeld.

anyway, tis idd zo dat het ook deels beetje horoscopisch effect heeft, dat alles wel kan...maar, ik had dat ik egoistisch was soms (grote cube >:) ), en dat is niet echt iets wat nou leuk is maar herken het wel een beetje soms...verder had ik dat ik problemen in het verleden had gehad maar nu oplgelost zijn, storm verweg...dit klopt ook... verder waren er nog meer raakvlakken maar die ben ik alweer vergeten:)

maar om nog ff terug te komen op die cube, kijk, je kan best iets projecteren van jezelf...je moet als eerste zo';n cube doen en je kan het misschien onbewust zien van...nou die wil ik wel ff flink in beeld, zoals ik dus had...dat correspondeer best wel met een beetje egoistisch gedrag......als je precies tegenovergestelde bent, zou je waarschijnlijk een kleine cube tekenen omdat je niet wil dat die cube alles overlapt en o pde voorgrond staat

verder is het met die storm zo...als je je klote voelt...zul je geen zonnig landschap bedenken...als je beetje in de overgang van zonnig naar storm zit kan dit best zijndat je beetje uit de problemen aan het geraken bent enzo...omdat je deels vrolijk deels niet vrolijk bent...bijna iedereen leg met storm een link naar neit vrolijk en andersom....

zo zijn er voor die andere dingen ook wel wat te bedenken

Verwijderd

CUBE
Black stylish, stark, mysterious, guarded, self-contained, drawn to the dark side.???
*Uhhm I am not DarthVader
Close comfortable with closeness, a people person, living in the present. Klopt

HORSY:)
Black mysterious, romantic, powerful, moody, a good lover.
*Arrghhh hebbe hebbe hebbe
Far from the cube indifferent, very independent, a low priority for you.
*Tsja...

LADDERTJE
Freestanding vertical are independent.don't lean on you, are 'upstanding', have your respect.
Wood/old are old friends, familiar and comfortable, older than you.

STORM
Sandstorm blinding, irritating, life-changing, financial.
Approaching not here yet, but envisioned in the future.
FLOWERS
In the foreground very important to you.
*Och..ik hoef er geen 6 hoor

Apart..vond het wel leuk..en zoals met alle testen..er klopt altijd wel wat...

Verwijderd

Weten jullie meteen hoe een horoscoop werkt, er zit altijd wel iets in dat klopt (of dat jij zo wilt zien dat het klopt)

Toch vind ik het wel een zinnige test, het laat je namelijk eens goed nadenken over jezelf. Jammer dat ik niet zo'n groot voorstellingsvermogen heb.

ps. Gelukkig koos ik een zwart paard :P

Verwijderd

Ik had een dood paard getekend midden in een zandstorm. Dat voorspelt niet veel goeds voor mijn liefdesleven geloof ik. :o

Gelukkig ook nog 2 bloemetjes, dus het komt nog allemaal goed. ;)
Pagina: 1