Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nederlands OM neemt bitcoins Silk Road-handelaren in beslag

Pagina: 1
Acties:

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30
Ik heb nog eens gezocht, maar ik kan geen bron vinden dat ze zijn ingewisseld (of wanneer)

Behalve hier: http://nos.nl/artikel/601...-om-pakt-bitcoins-af.html maar daar staat verder alleen maar ''aldus een woordvoerder van het OM''

Maar het staat in ieder geval NIET in het gelinkte bericht zoals de tekst doet vermoeden. (daarom ging ik even zoeken.)

Edit: dit nieuwsbericht nieuws: Nederlands OM neemt bitcoins Silk Road-handelaren in beslag

[ Voor 21% gewijzigd door Hippocampus op 24-01-2014 20:14 ]

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Nee, het staat niet in het linkje... maar wel in de papieren editie (dat staat ook in het stuk). Kranten plaatsen soms meer informatie in de papieren editie dan op hun site. In dit geval is het stuk op de site erg kort, dus hebben we de krant gebeld voor het volledige artikel.
De digitale buit en de inlogcodes stonden op een in beslaggenomen memorystick. "We hebben een digitale portemonnee gemaakt, de bitcoins van de stick gehaald en vervolgens ingewisseld voor geld op een wisselmarkt. Dat gaat naar de rekening van justitie", legt OMwoordvoerder Manon Hoiting uit.
Verder: goed dat je kritisch bent over je nieuwsbronnen.

Ik ben helemaal geen stagiair