Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budgetlaptop van max 14.,4"

Pagina: 1
Acties:

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:12
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een laptop met een schermgrootte van maximaal 14,4". Nu de BTW-actie van de Media Markt (en tevens Scheer & Foppen en BCC) eraan komt, leek dit mij een mooi moment om een nieuwe laptop aan te schaffen.

De laptop zal ik voornamelijk gebruiken voor het studeren, waarbij ik wel veel gebruik zal maken van SPSS. Daarnaast wil ik er natuurlijk ook films/series op kunnen kijken. Een redelijke videokaart is leuk, maar deze hoeft niet extreem krachtig te zijn (aangezien ik eigenlijk alleen Leauge of Legends speel). Wat ik wel erg graag zou willen is een SSD, maar ik denk dat dit lastig wordt met mijn budget. Als dit allemaal compact kan met een redelijke tot goede accuduur, ben ik tevreden.
Touchscreen hecht ik geen waarde aan.

Budget: maximaal 600 euro.

Wat ik zelf heb gevonden:
- pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA202H: op dit moment 620 euro, dus net iets over mijn budget.
- De Lenovo IdeaPad S410: ik weet alleen niet of deze in Nederland verkrijgbaar is. Daarnaast is de accu niet heel groot (4-cell).
- pricewatch: Samsung ATIV Book NP905S3G-K01NL Zwart: twijfel ik een beetje over gezien de review van Tweakers meldde dat de processor toch soms wat traag is.

Mis ik nog leuke alternatieven? En welke raden jullie aan?

• Perzikvrucht
Ik heb nog even rondgekeken en ik uitkomsten:

- De HP ENVY Ultrabook 4-1100ed zou ik voor 550 euro kunnen bestellen.
- de Asus VivoBook S300 zou ik voor 480 euro kunnen bestellen.

Zal ik veel verschil merken in het verschil in processor? Hoe is een cache SSD + HDD (HP t.o.v. een reguliere HDD (Asus)?
Heeft iemand anders verder nog suggesties?

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Alle laptops die je noemt zijn redelijk goed volgens mij.
De Lenovo S410 is niet te koop in Nederland, maar in plaats daarvan kan ik je een Lenovo S440 aanraden die je met een kortingscode van 7% (aff1nl) voor €640 kan aanschaffen op hun website. Deze blinkt vooral uit tov de andere laptops in een Haswell i5 processor, zeer solide bouw met een erg fijn toetsenbord, en een erg lange batterijduur voor dit budget (de mijne doet het makkelijk 6 uur zonder stroom, en hij is in 1 uur weer helemaal opgeladen). Moet je wel nog iets sparen...

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Lijkt me geen verkeerde keus. Je kan er dan ook lol op spelen, want er zit een videokaart in. Met Intel graphics zal het toch lastig worden.

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:02
Wat vindt je van de Lenovo U330 touch?

http://www.mediamarkt.nl/...3,1046257.html?langId=-11

• Jornv
Veel te duur voor wat je krijgt. Lijkt me geen aanrader.

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:02
Ik zoek zelf ook een 13/14 inch notebook voor de BTW dagen. Is het goed als ik me bij dit topic aansluit?
Ik wil er tussen de 600 en 700 aan uitgeven.

13 of 14 inch
Touchscreen hoeft niet per se. Ik denk zelf niet dat ik het gebruik, dus het hoeft niet.
256 gb SSD of 500 GB HDD en cache SSD voor windows
Ik hoef er geen games op te spelen, maar wel HD-film kijken op mijn TV via de laptop bijv.

De pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA202H en de pricewatch: Samsung ATIV Book NP905S3G-K01NL Zwart lijken allebei prima. De Samsung vond ik echter goedkoop aanvoelen. Daarom leek de Lenovo U330 Touch mij wel wat. Design sprak mij wel aan namelijk..

Hoop dat jullie ook mij van advies kunnen voorzien:)

• Perzikvrucht
Bedankt voor jullie reacties. De Lenovo S440 lijkt me een mooi ding, maar is toch wel boven mijn budget. Ook de U330 is helaas te duur.

Is de Asus S300 eigenlijk veel langerzamer dan de S400? Voor 480 euro lijkt het mij een goede keus. Ik kan er dan zelf later nog een SSD inzetten.

En bijvoorbeeld de Asus U30SD? Is een wat ouder model. Deze kost 470 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door Perzikvrucht op 27-01-2014 22:02 ]

• 8bart
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 20:01
Ik ben ook op zoek naar een laptop met dezelfde eisen als jij en ik kwam uit bij pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSE8MH)
Misschien is het iets voor je.

• Perzikvrucht
Kick. Tevens; iemand ervaring met de Asus U30SD-RX135V? Is een wat ouder model, maar kan hem nieuw voor 300 euro overnemen.

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33
Koop een tweedehands ZGAN zakelijke laptop zoals de Lenovo T500 voor ca 300 euro, zet daar een SSD in en breid het geheugen uit naar 8 GB. Dan heb je een heerlijke machine.

• Perzikvrucht
Ben eigenlijk van mening veranderd:

- budget blijft rond de 600 euro
- batterijduur is voor mij één van de belangrijkste dingen
- SSD erbij (of een goedkopere laptop, zodat ik die later er zelf in set) is een pre
- moet SPSS en Leauge of Legends kunnen draaien

Dacht zelf bijvoorbeeld aan:

- de Lenovo E145 met AMD A4-5000 + 6GB (550 euro) en dan zelf een SSD erin zetten.
- De Asus T100. Wel weinig opslagruimte.

De S400 valt in mijn ogen af, omdat deze het maar 4 uur volhoudt op de accu.
Iemand nog andere suggesties?

• Streup
Kom ik even terug op de Lenovo S440 die ik boven al aanprees (en waarvan ik dit bericht type ;)). Die staat nu voor een zeer mooie €512 met i5 4200U, 500GB (7200 rpm), 4GB geheugen, aparte (niet zo snelle) videokaart, en voor jou dus belangrijk: Een zeer goede batterijduur (mijn ervaring makkelijk 6 uur bij surfen, YouTube, mailen, PowerPoint, word etc), en ook niet onbelangrijk: de batterij is binnen een uur weer opgeladen.

Volgens mij is er geen betere keus op dit moment voor deze prijs. Je kan ook nog overwegen om extra geheugen toe te voegen voor een paar tientjes, of zelfs een 128 GB SSD ipv de 500 GB HDD binnen je budget.

O ja, en als je bestelt, neem dan wel een US toetsenbord met EU indeling.

[ Voor 5% gewijzigd door Streup op 01-02-2014 14:15 ]

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Grootste nadeel van de s440 is toch wel het scherm. Slechts 1366x768... :/

• Jornv
Waar je zelf aan denkt valt ook af in mijn ogen vanwege het onvermogen van beide modellen om een game als lol een beetje normaal te draaien. Echter zou ik je met de E145 nog een kans geven.
Echter is de s440 wel de beste koop voor €512.
De resolutie is zeker een nadeel, maar er valt niks beters te verwachten kijkend naar de andere voorwaarden.

• Streup
Als je niet anders gewend bent merk je helemaal niets van die resolutie...

• Jornv
Ook als iemand niet anders gewend is zou ik een hogere resolutie aanbevelen, maar met dit budget kun je alleen maar full hd krijgen op 15 inch. Daarnaast is in dit geval een videokaart gewenst en nog ruimte in het budget voor een ssd. De optie voor de S440 lijkt me dat ook de beste keus die de TS kan maken.

• Streup
TS kan ook de S440 Touch overwegen. Die is nu ook erg goedkoop met €623 en heeft een resolutie van 1600x900.

Pagina: 1