Toon posts:

MacBook garantie: reparatie of vervangtoestel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een dag is het scherm van mijn MacBook stuk. Ik neem aan dat dit onder garantie zal vallen, aangezien hij geen barst heeft, maar gewoon niets meer doet.
Omdat ik mijn laptop dus binnen moet brengen voor reparatie, begon ik even de garantiebepalingen van Apple door te lezen.

Daarin staat het volgende (vooral laatste alinea):

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/ifaihd.jpg

Nu is mijn vraag: in hoeverre is het aan de consument, ik dus, om te bepalen wat voor hem een ernstige overlast is? Zou ik kunnen aanspraak maken op een vervangexemplaar of een terugbetaling wanneer mijn laptop 3 weken in reparatie moet? Dit lijkt me voor mijn studie (informatica) namelijk toch best een ernstige overlast.

(Iemand die hier zelf al ervaring mee heeft?)

Groet Dashter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties mogen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou kunnen afspreken dat, indien je MacBook nog met een extern scherm werkt, de verkopende partij de foutdiagnose doet en alvast onderdelen bestelt. Zodra de MacBook binnen is kun je dan in een kort tijdsbestek de reparatie plannen. Dit is voor jou het makkelijkst. (ook al heb je overdag op school niks aan je MacBook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:04:
Nu is mijn vraag: in hoeverre is het aan de consument, ik dus, om te bepalen wat voor hem een ernstige overlast is? Zou ik kunnen aanspraak maken op een vervangexemplaar of een terugbetaling wanneer mijn laptop 3 weken in reparatie moet? Dit lijkt me voor mijn studie (informatica) namelijk toch best een ernstige overlast.
Gewoon even praktisch zijn. Het is niet aan jou om te bepalen wat ernstige overlast is, en het is wel aan jou om er voor te zorgen dat je je indekt tegen problemen. Als je Macbook gestolen wordt, dan moet je ook wat anders kunnen regelen, als er geen garantie op zou zitten, hetzelfde. Als je er zeker van wilt zijn dat je altijd een laptop ter beschikking hebt, dan moet je een verzekering daarvoor afsluiten.

Hier ga je niets uithalen, behalve als men coulant is. Vragen kan, maar ga van een "nee" uit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alvast bedankt. Ik kan in ieder geval ook bij een premium reseller langsgaan voor verdere vragen. Verder kan sypie's antwoord al een hele stap vooruit betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:32:
Ok, alvast bedankt. Ik kan in ieder geval ook bij een premium reseller langsgaan voor verdere vragen. Verder kan sypie's antwoord al een hele stap vooruit betekenen.
Waar heb je de laptop gekocht en waar wil je deze ter reparatie aanbieden?
Pagina: 1