• Janrin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-12-2018
Ik heb vandaag begonnen met het maken van mijn eigen computer met de onderdelen van de basis gamesysteem uit Best Buy Guild van November 2013,

De installatie ging goed en de moederboard geeft een standbij lichtje aan, maar de power en reset knoppen geven geen licht en doen het ook niet.

Hebben jullie nog wat AUB nog wat tips?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou leten we maar alvast vaststellen dat de installatie niet goed ging, anders had die het wel gedaan ?

Een resetknop die licht geeft ? huh :?

Lijkt me dat je de knoppen niet goed hebt aangsloten op het moederbord. Ik mag aannemen dat je alle afstandhouder (opde juiste plekken) hebt geplaatst.

Iperf

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-02 14:52
zit de 8 pin stekker bij de cpu er goed in? stekkertjes van je kast wel goed op het mobo aangesloten? heb je eventueel wat fotos van je build?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

fish schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:17:
Nou leten we maar alvast vaststellen dat de installatie niet goed ging, anders had die het wel gedaan ?

Een resetknop die licht geeft ? huh :?

Lijkt me dat je de knoppen niet goed hebt aangsloten op het moederbord. Ik mag aannemen dat je alle afstandhouder (opde juiste plekken) hebt geplaatst.
Hij bedoeld de led lampen van zijn kast.

Verder @ topicstarter, je vertelt echt te weinig informatie. Check gewoon je kabels nog eens, en wees duidelijker. Niemand heeft een glazenbol.

• Janrin
Verderf schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:21:
zit de 8 pin stekker bij de cpu er goed in? stekkertjes van je kast wel goed op het mobo aangesloten? heb je eventueel wat fotos van je build?
De foto's zijn hier zo vinden:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/l5cyeel2d/RIMG0001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/aepbsq7fp/RIMG0002.jpg

En hier is een foto met wat ik denk dat het probleem is, de pinnetjes waarop de verbingingskabels moeten.
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/q78veupn7/RIMG0006.jpg

Als recap: Ik heb een Corsair Carbide 200R closed met een Asus B85M-E er in. De kabels die voor de frontpanel knoppen zijn blijken niet te werken, maar ik weet dat niet zeker want ik kan niet een forced startup doen want mijn schroevendraaiers zijn niet geleidend.

Edit:Had ik wel, maar de eerste foto was heel wazig BoAC. Maar hier zijn ze.
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/tiow0gfen/RIMG0007.jpg

Ik had even wat gecheckt op het web, en ik vond een plugje waar je die dingen in kan doen. Is het mogelijk om die apart aan te schaffen?

[ Voor 14% gewijzigd door Janrin op 24-01-2014 20:29 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-02 22:35

BoAC

Memento mori

Heb je dan ook een fotootje van de frontpanel draadjes? Die moeten uiteraard ook aangesloten worden ;)

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 23:58
Als het ledlampjes zijn, dan kan het zijn dat je je stekkertje op moederbord moet draaien

Led is een diode en werkt slechts in 1 richting!

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-11-2025
volgens mij zit je 24 pins voedingsstekker zo scheef/los als wat (als je de handleiding erbij pakt zit ie wel goed om, maar volgens mij zit ie niet goed..)

en inderdaad: waar zijn je frontpanel (switch, led) draadjes dan?

[ Voor 47% gewijzigd door Case-study op 24-01-2014 20:35 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:18
Case-study schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:27:
volgens mij zit je 24 pins voedingsstekker zo scheef/los als wat (misschien omdat ie verkeerd om zit?)
Scherp! :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Case-study schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:27:
volgens mij zit je 24 pins voedingsstekker zo scheef/los als wat (misschien omdat ie verkeerd om zit?)
Dat. Edit: en dat in de reactie direct hier onder.

En is er een reden waarom je de videokaart in die onderste pci poort hebt zitten? Kom je dan ook niet in de knoei met de stekkertjes voor het F pannel? Hoe het F pannel zelf aangesloten moet worden staan gewoon in de manual, pagina 27, als alleen de lampjes het niet doen heb je, zoals eerder al aangegeven, kans dat je het stekkertje even om moet draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 24-01-2014 20:35 ]

Desktop | Server | Laptop

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:37
Dat, en je hebt een 6 pin PCI-e stekker aangesloten op je moederbord waar een 4 pin EPS connector hoort.

Uit je voeding komt als het goed is een 4 pin stekker of een 8 pin die eventueel te splitsen is in 2 delen.
Die moet daarin.

Waarschijnlijk staat er op deze stekker ook iets als "pci-e". Die zijn voor in je videokaart (als ze daar in moeten). Voor op je moederbord zoek je een stekker waar mogelijk "EPS" oid op staat.

edit:
Wat zie je bij die sata poorten voor probleem (behalve dat er geen schijf is aangesloten).

Je front connectors kun je overigens gewoon op de bijbehorende moederbord connector aansluiten. In de handleiding van je moederbord staat wat waarop aangesloten moet worden.

edit2:
En inderdaad je videokaart gewoon in het bovenste slot.
En moeten er extra voedingsstekkers op de videokaart worden aangesloten? zo ja. zitten die erin?

[ Voor 34% gewijzigd door timberleek op 24-01-2014 20:39 ]

• Janrin
Ok, bedankt voor al deze hulp. Nu even een voor een beantwoorden.
timberleek schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:33:
Dat, en je hebt een 6 pin PCI-e stekker aangesloten op je moederbord waar een 4 pin EPS connector hoort.

Uit je voeding komt als het goed is een 4 pin stekker of een 8 pin die eventueel te splitsen is in 2 delen.
Die moet daarin.

Waarschijnlijk staat er op deze stekker ook iets als "pci-e". Die zijn voor in je videokaart (als ze daar in moeten). Voor op je moederbord zoek je een stekker waar mogelijk "EPS" oid op staat.

edit:
Wat zie je bij die sata poorten voor probleem (behalve dat er geen schijf is aangesloten).

Je front connectors kun je overigens gewoon op de bijbehorende moederbord connector aansluiten. In de handleiding van je moederbord staat wat waarop aangesloten moet worden.

edit2:
En inderdaad je videokaart gewoon in het bovenste slot.
En moeten er extra voedingsstekkers op de videokaart worden aangesloten? zo ja. zitten die erin?
Ik ben blijkbaar blind, ik zag niet dat die los van elkaar konden. Dus dat is gefixed.
De reden waarom ik de Videokaart op de onderste slot deed was omdat ik dacht dat het handiger zou zijn.
Gechecked, de 24 pin zit goed om en goed vast.

Ik ga even de frontend kabels weer vast maken en de videokaart op de andere slot instaleren. Ben over zo'n half uur terug om te reporterren. (Dislexie+ moeheid is erg handig.)

Edit: IT'S ALIVE, ALIVE! Met de uitzondering van de graficskaart, maar het hooftprobleem dat is had is weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Janrin op 24-01-2014 20:56 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De koeler zit sowieso ook niet goed. De pinnen staan in de verkeerde stand.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Janrin, misschien kan je het beste je PC even bij een computerwinkel langsbreuken zodat ze hem even goed in elkaar kunnen zetten.

Zoals het er nu uit ziet is er een goede kans dat je de boel opblaast...

Dat het ding het niet doet heeft een simpele reden: de juiste stekkers zitten niet juist op de juiste plaats. volgens mij heb je maar lukraak wat dingen in gaatjes geplugd die op elkaar leken ;) en de handleiding maar dicht gelaten :p

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
nee nee, de installatie ging goed O-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t0uNvdQ.png

duw die kant van de stekker eens aan

[ Voor 55% gewijzigd door Maegrim op 24-01-2014 20:56 ]

• Janrin
johnkeates schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:50:
Janrin, misschien kan je het beste je PC even bij een computerwinkel langsbreuken zodat ze hem even goed in elkaar kunnen zetten.

Zoals het er nu uit ziet is er een goede kans dat je de boel opblaast...

Dat het ding het niet doet heeft een simpele reden: de juiste stekkers zitten niet juist op de juiste plaats. volgens mij heb je maar lukraak wat dingen in gaatjes geplugd die op elkaar leken ;) en de handleiding maar dicht gelaten :p
Ik heb de handleiding goed doorgenomen, maar die dingen zijn niet gemaakt voor first-timers. Ik snapte niet waar wat moest en besloot maar de forum op te gaan zoeken. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, ik ga wel langs als het echt niet meer lukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Janrin op 24-01-2014 21:01 ]

• timberleek
Die 24 pin zat zo te zien niet verkeerd om, maar gewoon niet goed vastgemaakt.

Ik zie trouwens ook dat de beugeltjes van je ram slots aan 1 kant iets open staan. Is daar een reden voor?

Ik zou sowieso de handleiding van je mobo even goed doorlezen en misschien wat videos oid op internet kijken hierover.

En als je alles dan nog eens gecontroleerd hebt, nogmaals wat foto's hier plaatsen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

>PMG

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:06

Cheezus

Luiaard

Laat ik ook nog een duit in het zakje doen: de schroeven waarmee je je moederbord vast hebt geschroeft zijn ook niet optimaal, het is de bedoeling dat je schroeven met een bredere kop gebruikt zodat deze goed contact maakt en de druk beter wordt verdeeld.

Meestal dit model:
Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2002/09/04/building_your_own_pc/schraube_laufwerk.jpg

En je mist een schroefje onder je RAM..

[ Voor 5% gewijzigd door Cheezus op 24-01-2014 21:09 ]

• Janrin
Ok, ik moet zeggen dat jullie wel een beetje kortaf zijn, maar wel slim en duidelijk. En als autist ben ik daar heel blij mee.

Ik heb nu twee nieuwe plaatjes van de build, en op dit moment is het enige dat nog moet gebeuren is de videokaart stroom geven. Ik heb daar in tegen geen duidelijk idee wat ik waar moet stoppen, want dat kleine plaatje dat je krijgt is niet duidelijk voor mij. Dat, en ik ben hem in een stapel papieren kwijtgeraakt.

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/dmwnjc2s5/RIMG0008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/uby3f8zdh/RIMG0009.jpg

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Janrin schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:45:
Edit: IT'S ALIVE, ALIVE! Met de uitzondering van de graficskaart, maar het hooftprobleem dat is had is weg.
Je hebt wel de stroomkabeltjes vanaf de voeding op de videokaart aangesloten?

Desktop | Server | Laptop

• Janrin
Cheezus schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:08:
Laat ik ook nog een duit in het zakje doen: de schroeven waarmee je je moederbord vast hebt geschroeft zijn ook niet optimaal, het is de bedoeling dat je schroeven met een bredere kop gebruikt zodat deze goed contact maakt en de druk beter wordt verdeeld.

Meestal dit model:
[afbeelding]
Nu je het zegt, ik zie de schoeven nu pas. Dat ga ik dan nu fixen.

• PilatuS
  • Niet online
Fix ook de CPU koeler.

• timberleek
Aan de achterkant van de videokaart (links op de eerste foto) zitten misschien de connectors.

Ik weet niet wat voor kaart het is, maar als hij externe voeding vereist zitten er 1 of 2 6/8 pin connectors op je videokaart. Net zo'n soort connector als op je moederbord (de 24 pin bijvoorbeeld)

• Janrin
Ok, ik heb de videokaart stroom gegeven en de ram er nu GOED in gezet, want die zat verkeert. De CPU koeler zit ook beter vast nu. Volgens mij zijn alle probleempjes die ik had opgelost. Bedankt iedereen!

[ Voor 37% gewijzigd door Janrin op 24-01-2014 21:22 ]

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 20:48
Ram lijkt ook niet helemaal goed te zitten. Sloten staan nog open?
En waarom niet in 1 & 3?

• PilatuS
  • Niet online
Randle schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:21:
Ram lijkt ook niet helemaal goed te zitten. Sloten staan nog open?
En waarom niet in 1 & 3?
RAM zit in de juiste sloten.
Pagina: 1