Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Link naar eigen website in de footer van de klant zijn site.

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Net zoals zoveel webdesigners plaats ik altijd een afbeelding of een link in de footer van de websites van mijn klanten.
Omgekeerd plaats ik in mijn portfolio weer een link (en omschrijving) van de opdracht.

Nu weet ik alleen niet of dit de SEO-positie van beide websites positief of negatief beïnvloedt. Hoe gaan jullie hiermee om?

Gulfstream G650

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor een klein project kan ik me het enigszins voorstellen maar dan wel pas in overleg met de klant. Je gebruikt hun site toch ineens als reclameruimte.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cartman! schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:46:
Voor een klein project kan ik me het enigszins voorstellen maar dan wel pas in overleg met de klant. Je gebruikt hun site toch ineens als reclameruimte.
Een klein tekstlinkje is normaal gesproken geen probleem. Ik geloof dat het in onze overeenkomst wel standaard opgenomen is. :) Niet helemaal ontopic though.

Voor SEO heeft het linksom of rechtsom volgens mij vrij weinig effect, maar als je er bang voor bent dat het wat negatiefs doet kun je altijd op de backlink naar jouw site een rel="nofollow" zetten. Voor jouw zaak is het namelijk niet zo relevant om gevonden te worden met de keywords die van toepassing zijn op je klant, je hebt veel liever dat mensen denken "hee, die site is gaaf, ik wil er ook zo een" en op zoek gaan naar dat linkje.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Juist dat is precies wat ik bedoel! Ik heb het uiteraard in mijn Algemene Voorwaarden staan (link of onopvallende afbeelding).

Ik maakte me dus alleen zorgen om de steekwoorden...

Hoe dan ook, zelfs grote namen hebben vrijwel altijd een signature onderaan..

Gulfstream G650

• Cartman!
  • Niet online
Echt grote namen hebben dat denk ik niet nodig imo. Overigens werken wij vrijwel exclusief voor agencies maar ook die zetten hun naam er niet onder.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 14:12
Cartman! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:10:
Echt grote namen hebben dat denk ik niet nodig imo. Overigens werken wij vrijwel exclusief voor agencies maar ook die zetten hun naam er niet onder.
Ik ben ook wel benieuwd, wij zetten het er vaak wel onder. Er komen ook best veel bezoekers via die websites naar onze website.
Wat het voor SEO doet kan ik ook niet echt goed plaatsen. Links van websites met een hoge authority zijn volgens mij wel goed voor je, maar links van slechte websites juist weer slecht. En relevantie van het onderwerp maakt dacht ik ook weer een verschil..
En dan zal het ook schelen wat je er neer zet (alleen de bedrijfsnaam of ook keywords, zoals webdesign) en of alle websites van hetzelfde IP(/IP block) komen.

Volgens de guidelines hoort het niet: https://support.google.com/webmasters/answer/66356?hl=en
Here are a few common examples of unnatural links that may violate our guidelines:
[..]
-Widely distributed links in the footers or templates of various sites
Als je gewoon je naam in een tekstlink zet met normale websites (dus geen slechte reputatie), denk ik dat het niet zoveel kwaad kan..

• Cartman!
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:25:
Voor SEO heeft het linksom of rechtsom volgens mij vrij weinig effect, maar als je er bang voor bent dat het wat negatiefs doet kun je altijd op de backlink naar jouw site een rel="nofollow" zetten. Voor jouw zaak is het namelijk niet zo relevant om gevonden te worden met de keywords die van toepassing zijn op je klant, je hebt veel liever dat mensen denken "hee, die site is gaaf, ik wil er ook zo een" en op zoek gaan naar dat linkje.
Hier sluit ik me wel bij aan. Het doel is volgens mij om er nieuwe klanten mee te krijgen, niet perse om op je eigen naam gevonden te worden (dat wordt je sowieso al neem ik aan).

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het jammere aan dat soort tekstlinkjes is dat je meestal je eigen naam klikbaar maakt, terwijl je juist op je eigen naam sowieso wel gevonden wordt (tenzij je een heel generieke naam hebt). Je moet dan al met een title op je anchor gaan kloten in de hoop dat Google daar ook naar kijkt om jezelf hoger te positioneren op de keywords die er voor jou toe doen. :P Het is dus niet zo dat je niet wil bijdragen aan gevonden worden in Google maar vooral dat zo'n linkje op een pagina voor irrelevante zoekwoorden daar domweg niet bij kan helpen. :P

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Cartman! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:10:
Er komt een tijd dat je bureau en/of je klanten van een formaat zijn dat dit inderdaad not-done meer is.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Nu weet ik alleen niet of dit de SEO-positie van beide websites positief of negatief beïnvloedt. Hoe gaan jullie hiermee om?
SEO zou je niet op dit niveau moeten boeien. Je maakt een website voor de bezoeker, niet voor de zoekmachine. Het is gewoon een link, daar is niets fout of goed aan.

Daarnaast, ik zou dit alleen doen als je toestemming van je klant, of als de klant instemt met de offerte waar dit in staat. Nooit zomaar doen. Wat je wel kunt doen, is je naam en homepage in een HTML comment zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door _Thanatos_ op 27-01-2014 17:12 ]

日本!🎌

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:12:
[...]

SEO zou je niet op dit niveau moeten boeien. Je maakt een website voor de bezoeker, niet voor de zoekmachine. Het is gewoon een link, daar is niets fout of goed aan.

Daarnaast, ik zou dit alleen doen als je toestemming van je klant, of als de klant instemt met de offerte waar dit in staat. Nooit zomaar doen. Wat je wel kunt doen, is je naam en homepage in een HTML comment zetten.
Voordat ik uberhaupt ga beginnen aan een website, laat ik voorbeeldwebsites of oude projecten van me zien (met daarin altijd mijn logo/naam in de footer).

Tot nu toe heb ik maar 1 (gegronde) klacht gekregen. Die heb ik inmiddels opgelost (afbeeldingskleuren waren te fel).

Meestal maak ik websites voor het MKB & ZZP-ers, dus geen grote namen, dat kan ik ook niet (customizen).

Gulfstream G650

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Wij hebben heel in het begin, heel klein en alleen vindbaar voor de mensen die ernaar zochten, een linkje geplaatst. Dat was vooral omdat we toen nog weinig klanten hadden. Uiteindelijk hebben we de links overal zelfs weggehaald, mede ingegeven door het SEO gebeuren.

We merken dat mond reclame net zo goed werkt. Daarnaast; als mensen echt willen weten wie welke website gemaakt heeft, dan vragen ze er wel om. Aan de andere kant, gaan ze er niet om vragen als de website ze totaal niet aanstaat.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

SalimRMAF schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:00:Voordat ik uberhaupt ga beginnen aan een website, laat ik voorbeeldwebsites of oude projecten van me zien (met daarin altijd mijn logo/naam in de footer).
En hoe weet je dat de klant dat ziet én daarmee zich realiseert dat hij dat ook gaat krijgen? Je moet dit echt expliciet vermelden. Je kunt niet zomaar aannemen dat iets duidelijk is, alleen maar omdat je iets hebt laten zien waar het ook in zit. Aannames zijn dingen die klanten alleen doen, jij doet dat niet ;)

日本!🎌

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:35:
[...]

En hoe weet je dat de klant dat ziet én daarmee zich realiseert dat hij dat ook gaat krijgen? Je moet dit echt expliciet vermelden. Je kunt niet zomaar aannemen dat iets duidelijk is, alleen maar omdat je iets hebt laten zien waar het ook in zit. Aannames zijn dingen die klanten alleen doen, jij doet dat niet ;)
Okay, hier zal ik op letten.
TheNephilim schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:28:
Wij hebben heel in het begin, heel klein en alleen vindbaar voor de mensen die ernaar zochten, een linkje geplaatst. Dat was vooral omdat we toen nog weinig klanten hadden. Uiteindelijk hebben we de links overal zelfs weggehaald, mede ingegeven door het SEO gebeuren.

We merken dat mond reclame net zo goed werkt. Daarnaast; als mensen echt willen weten wie welke website gemaakt heeft, dan vragen ze er wel om. Aan de andere kant, gaan ze er niet om vragen als de website ze totaal niet aanstaat.
Dus je bent van mening dat dit soort links jouw SEO-positie (kunnen) doen dalen?

Gulfstream G650

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

SalimRMAF schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:01:

[...]

Dus je bent van mening dat dit soort links jouw SEO-positie (kunnen) doen dalen?
Yup, dat risico wil ik in ieder geval niet lopen. Er bestaat de kans dat Google de links als betaalde links gaat zien en dan raakt je page ranking in een vrije val.

Betaalde links zijn voor Google onderwerpen die niet bij elkaar passen. Dus een link van jou website (over webdevelopment) op de website van een klusbedrijf bijvoorbeeld.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
rel=nofollow wordt het dan. :(

Gulfstream G650

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TheNephilim schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:19:
[...]

Yup, dat risico wil ik in ieder geval niet lopen. Er bestaat de kans dat Google de links als betaalde links gaat zien en dan raakt je page ranking in een vrije val.

Betaalde links zijn voor Google onderwerpen die niet bij elkaar passen. Dus een link van jou website (over webdevelopment) op de website van een klusbedrijf bijvoorbeeld.
Google gaat die links, zeker in een footer-tag, niet snel zien als betaalde links hoor. Wat potentieel wél een probleem is, is dat je je eigen zoektermen vervuilt door jouw site in connectie te brengen met de keywords op de pagina van je site, wat je 9 van de 10 keer niet wil. Die rel=nofollow lijkt me dus wel een goed plan, maar niet om de reden die jij noemt.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

NMe schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:05:
[...]

Google gaat die links, zeker in een footer-tag, niet snel zien als betaalde links hoor. Wat potentieel wél een probleem is, is dat je je eigen zoektermen vervuilt door jouw site in connectie te brengen met de keywords op de pagina van je site, wat je 9 van de 10 keer niet wil. Die rel=nofollow lijkt me dus wel een goed plan, maar niet om de reden die jij noemt.
Oké duidelijk. Ik moet zeggen dat ik ook niet precies uitgezocht heb hoe het werkt, maar ik wil het risico niet wilde lopen. rel=nofollow zou dat dus op moeten lossen, of je nou wel of niet de link plaats dus. Aha! :p
Pagina: 1