[Win8.1] Zoekbalk onbruikbaar na 'upgrade' van W8 naar W8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:16
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden Windows 8.1 geïnstalleerd, nadat ik eerst een tijd Windows 8 heb gebruikt. W8 had wat kleine irritaties, maar iedereen was zo positief over 8.1 dat ik het maar ben blijven gebruiken. Het zag er ook wel leuk uit allemaal en de zoekbalk stak op zich goed in elkaar. Je moest wat vaker op je toetsenbord drukken, maar alles was snel te vinden en de manier van zoeken was ook wel gelijk aan de manier van zoeken in W7. Nu heb ik echter het probleem dat de hele zoekbalk onbruikbaar is geworden na de installatie van W8.1. Neem de 'pro ond'. In W7 en W8 opent dat Programma's en Onderdelen, in W8.1 gebeurt er gewoon niks. Neem 'geluid'. In W7 krijg je de geluidsrecorder en de geluidsopties van het configuratiescherm. In W8 kon je zelfs met het pijltje omlaag naar alle instellingen die met het geluid te maken hebben navigeren. In W8.1 laat hij twee versies van de geluidsrecorder zien, maar zijn wederom alle instellingen verdwenen.

Ik ben alle instellingen die in Windows 8.1 te maken hebben met de zoekbalk nagelopen en ik heb verschillende dingen aangepast om te kijken of dat iets zou verbeteren. Die suggesties van Bing staan overigens uit, dat werkt helemaal inefficiënt. Verder heb ik op een heleboel verschillende momenten van alles gegoogeld, maar ik kom nooit op een goed antwoord of een alternatief voor de geïntegreerde zoekbalk. Wel heb ik een heleboel zoekprogramma's gevonden voor bestanden, maar die heb ik niet nodig. Ik kom alleen maar op pagina's waar Windows 8 in z'n algemeenheid afgekraakt wordt of op pagina's waar dat Smart Search wordt uitgelegd.

Ik hoop dat iemand hier me met dit probleem kan helpen. Ik hoop op een fix die de zoekfunctie van Windows 8 naar 8.1 kopieert, zodat ik gewoon W8.1 kan gebruiken zoals ik gewend ben. Mocht dat niet kunnen, hoop ik op een alternatief programma dat snel gestart kan worden. Nu is het Windowsknop -> de zoekopdracht -> slechte resultaten. Als dat veranderd kan worden naar Windowsknop -> zoekopdracht -> resultaten van een ander programma: top! Een andere knop mag ook, maar het liefste niet te veel, want dan gaat het weer ten koste van de snelheid.

Waar ik niet echt naar op zoek ben zijn suggesties als 'verander van OS!'. Ik ben vrij tevreden met Windows 8 en wil dat graag blijven gebruiken, in ieder geval vanwege de ondersteuning voor games en wat andere programma's. Ik ga niet terug naar Windows 7, want ik vind Windows 8 gewoon leuker. Wees ook niet ongerust: Debian is net gedownload en ik denk dat dat van het weekend maar weer m'n main OS gaat worden.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben blijkbaar niet de enige die de nieuwe zoekfunctie 10x niets vind?

Ik heb aardig wat programma's van mijn X-Fi, welke ik soms nodig heb als ik via optical in ga werken (DTS decoding). In Win8 was het zoeken -> 'X-Fi' en had de programma's, nu krijg ik een waslijst aan onzin waar dan ergens dat programma tussen staat.

Wat mij wel op viel, als je vanuit je start naar 'beneden' gaat (alle programma's) en dan gewoon begin met typen, hij een stuk beter filtert dan normaal. Misschien dat dat helpt voor jou?

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 24-01-2014 17:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Ik snap niet wat je bedoeld met het werkt niet. Als ik Pro Ond intyp na Windows + S (of rechtermuisknop op de Windows knop linksonder en dan zoeken) dan zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hzHaafOtAwcqPNW3Ke31fMfl/medium.png
Wat verwacht je dan te zien?

Nog een andere tip. Doe je Windows toets + X en dan P ben je ook al bij Programma's en Onderdelen...

[ Voor 16% gewijzigd door Gé Brander op 24-01-2014 18:20 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oooh is dat Windows S? Geen wonder dat hij op Windows F nooit wat kan vinden :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

SinergyX schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:59:
Oooh is dat Windows S? Geen wonder dat hij op Windows F nooit wat kan vinden :P
Hahahaha, Windows F doet het ook hoor ;) :P

By the way:
Zoeken op Geluid geeft onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JNeiWqhbMtlfJh5y28y7dUaP/medium.png

[ Voor 30% gewijzigd door Gé Brander op 24-01-2014 18:01 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
SinergyX schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:15:
Ik ben blijkbaar niet de enige die de nieuwe zoekfunctie 10x niets vind?

Ik heb aardig wat programma's van mijn X-Fi, welke ik soms nodig heb als ik via optical in ga werken (DTS decoding). In Win8 was het zoeken -> 'X-Fi' en had de programma's, nu krijg ik een waslijst aan onzin waar dan ergens dat programma tussen staat.

Wat mij wel op viel, als je vanuit je start naar 'beneden' gaat (alle programma's) en dan gewoon begin met typen, hij een stuk beter filtert dan normaal. Misschien dat dat helpt voor jou?
Haha, inderdaad. Windows 8.1 denkt bijvoorbeeld bij 'virtualbox' ook dat ik een user manual wil openen...
Als ik naar beneden ga, gaat het op zich beter, maar hij mist nog steeds bijna alles. Met 'conf' gaat hij wel naar Configuratiescherm i.p.v. MS Silverlight, maar de voorbeelden in de startpost lukken nog steeds niet.
Gé Brander schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:57:
Ik snap niet wat je bedoeld met het werkt niet. Als ik Pro Ond intyp na Windows + S (of rechtermuisknop op de Windows knop linksonder en dan zoeken) dan zie ik het volgende:
[afbeelding]
Wat verwacht je dan te zien?

Nog een andere tip. Doe je Windows toets + X en dan P ben je ook al bij Programma's en Onderdelen...
wat
Oké, dat werkt bij mij niet. Zou je misschien een screenshot van jouw zoekinstellingen willen plaatsen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PwBzZJKOhZGvi0JDeAZROw1K/full.jpg
Heuij, eerste keer m'n fotoalbum gebruikt!

Windows + X is trouwens wel makkelijk, bedankt.
Gé Brander schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:59:
By the way:
Ook die werkt bij mij helaas niet.

Ik heb overigens 8.1 Pro, misschien dat het iets uitmaakt.

Edit: Ik zie dat je de zoeksuggesties van Bing aan hebt staan. Die heb ik nu ook aanstaan, maar hij kan nog steeds niet hetzelfde vinden als jouw installatie. Verder heb ik geen persoonlijke resultaten van Bing en staan veilig zoeken en verbindingen naar gebruik uit.
Overigens heb ik er nu weer even mee gespeeld en is er nog steeds niks veranderd.

[ Voor 7% gewijzigd door Ample Energy op 24-01-2014 18:48 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gé Brander schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:59:
[...]

Hahahaha, Windows F doet het ook hoor ;) :P

By the way:
[afbeelding]
Toch apart, want in mijn geval doet Win+S en Win+F toch 2 verschillende dingen.

Win+S doet standaard zoeken op 'alles', waar Win+F enkel op 'bestanden' zoekt (en dus pro on niet kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18
Ik heb dan wel een Engelse versie van Windows. (Of eigenlijk een NL versie ingesteld op ENG)
Siempie schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:45:
[...]

Haha, inderdaad. Windows 8.1 denkt bijvoorbeeld bij 'virtualbox' ook dat ik een user manual wil openen...
Als ik naar beneden ga, gaat het op zich beter, maar hij mist nog steeds bijna alles. Met 'conf' gaat hij wel naar Configuratiescherm i.p.v. MS Silverlight, maar de voorbeelden in de startpost lukken nog steeds niet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2LtRnHg.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik had ook last van een onzinne search na m'n update naar 8.1 en heb m'n search index opnieuw laten opbouwen. Sinds dat moment is de search enorm beter geworden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Siempie schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:45:
[...]

[...]

wat
Oké, dat werkt bij mij niet. Zou je misschien een screenshot van jouw zoekinstellingen willen plaatsen?
[afbeelding]
Heuij, eerste keer m'n fotoalbum gebruikt!

Windows + X is trouwens wel makkelijk, bedankt.

[...]

Ook die werkt bij mij helaas niet.

Ik heb overigens 8.1 Pro, misschien dat het iets uitmaakt.

Edit: Ik zie dat je de zoeksuggesties van Bing aan hebt staan. Die heb ik nu ook aanstaan, maar hij kan nog steeds niet hetzelfde vinden als jouw installatie. Verder heb ik geen persoonlijke resultaten van Bing en staan veilig zoeken en verbindingen naar gebruik uit.
Overigens heb ik er nu weer even mee gespeeld en is er nog steeds niks veranderd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ErLnTxjbQ1NYHui7iAwLTwTS/medium.png
Zoekinstellingen.
Bovenaan de pagina heb je ook nog zoekgeschiedenis wissen, misschien die eens klikken?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Aq05hzodkxRjIEQyFlNv25tG/medium.png
En anders inderdaad:
BtM909 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:25:
Ik had ook last van een onzinne search na m'n update naar 8.1 en heb m'n search index opnieuw laten opbouwen. Sinds dat moment is de search enorm beter geworden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 25-01-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Heeft de TS misschien het indexeren uitstaan? Of staat verder alles qua settings 'default'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Indexatie stond inderdaad uit. Die staat nu weer aan en:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HlTAF0T8382sv8CoZBlHcn9C/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w9LThv6yM81Tx6uK6BiGZSmo/full.png

Ik heb indexatie na een schone installatie uitgezet, maar toen wist Windows 8 natuurlijk al waar al zijn menu's waren. Bij de installatie van 8.1 stond het nog uit en zal de installatie de index hebben verwijderd, waardoor ik niet meer kon zoeken.

Ik heb alleen altijd gedacht dat indexatie de levensduur van een SSD beperkt, dus ik moet nog even onderzoeken of ik het wel aan wil laten. Maar als jullie het aan hebben staan zal het vast wel mogen :+

Ontzettend bedankt voor het meedenken allemaal. Weer een probleem opgelost!

Leuke sites overigens.

[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 23-04-2021 16:05 ]

Pagina: 1