Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• htn02
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-10 15:42
het lijkt heel simpel: een van de services draait onder een oud userID van een systeembeheerder hier.
Dit probeer ik te wijzigen naar een serviceaccount.

Helaas zet het systeem na enkele minuten (dus niet direct, maar naar enkele minuten) het userID weer terug op die van de oude systeembeheerder. ik heb het inmiddels met verschillende locale en ad accounts geprobeerd, maar elke keer schiet hij weer terug.

In arre moede heb ik zelfs de oude account weer geactiveerd: helaas is het wachtwoord daarvan onbekend, en niet hetzelfde als in het services scherm staat. ik heb beide dus ingesteld op een nieuw wachtwoord.

Ook deze instelling schiet weer terug, waardoor de service zichzelf weer op disabled zet, en het voor gezien laat.

Heeft hier iemand nog tips, of moet die server opnieuw geinstalleerd worden?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat voor software is het waar die service bij hoort?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Welke service / software betreft het? Virusscanners bijvoorbeeld zijn nooit zo happig op het aanpassen van dat soort dingen bij hun eigen services, maar er zijn er meer.

Andere optie is dat er misschien een scheduled task loopt die het steeds terugzet maar dan moet al bijna die oude systeembeheerder de boel moedwillig zo hebben ingesteld.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• htn02
het gaat om Windows SharePoint Services Search. er zijn geen scheduled tasks te vinden, en ook het logbestand geeft niks aan over een aanpassing.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Brr, sharepoint... Ik heb zelf nog nooit die credentials aan moeten passen maar misschien is http://technet.microsoft.....02.insidesharepoint.aspx nuttig?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Grote kans dat het SHP zelf is die het terugzet. Probeer het hier eens:
Central Administration > Operations > Services on Server >
Windows SharePoint Services Search Service Settings"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Precies, credentials van SharePoint moet je binnen SharePoint aanpassen, want die zet het inderdaad weer terug.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• htn02
Helaas, sharepoint werkt niet meer.... daarom zit ik met het wachtwoord te klooien....

hartelijk bedankt voor het meedenken! ik ga een backup terugzetten.
Pagina: 1