Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

13-15'' dedicated gpu ultrabook/'workstation' ?

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Hallo

Momenteel bezit ik een envy 15 (i5 520M/4GB/5830M/128GB SSD/MAT FULLHD)

Nu ben ik eens aan het rondkijken voor een eventuele nieuwe laptop.
Formaat: 13, 14 of 15'' met liefst een IPS 1440p res (of gelijkwaardig)
1080p zou ook nog volstaan, maar niet echt een upgrade tov mijn vorige laptop die toch al 4 jaar oud is.
En sinds ik in het bezit ben van een HTC One is mij opgevallen hoeveel extra scherpte er nog te zien is bij hogere PPIs.
Idem voor laptops als ik zo met een macbook retina vergelijk.
Maargoed, ten allerminste 1080p dus, met voorkeur een hogere res.

Andere eisen: een dedicated GPU
Jammer genoeg is deze markt wat verdwenen zo te zien, en dit is erg jammer.
Zeker gezien ik veel gebruik maak van photoshop, CAD, REVIT (weet niet of dit GPUacc heeft?) en af en toe een spelletje speel (moet daarom niet maxed out zijn)

CPU: gezien ik vaak met CAD en REVIT werk en bijgevolg af en toe wel eens een rendertje maakt is een quadcore eigenlijk een must (sinds hier de rendertijd letterlijk gedeeld door 2 wordt)
Maar als de rest zodanig aantrekkelijk lijkt, kan ik mss nog met een 28W cpu leven zoals in de zenbook infinity.

Nu, ik ben het niet zeker, maar blijkbaar ben ik dus veeleisend want ik vind buiten de Macbook Pro retina 15 geen enkele laptop die voldoet (ben niet zo een MAC OS fan). De zenbook UX51 is ook interessant, maar die heeft nog geen haswell chip. Gezien het bedrag dat hier neergeteld wordt voor een laptop wil ik dan ook up to date hardware.
Iemand weet van een mogelijke refresh?

Iemand voorstellen? Bij voorkeur ook geen blaften van laptops (> 1 inch of >2,5kg)
De zenbook infinity lijken me knappe toestellen allen jammer dat er geen dediGPU inzit of een 15 versie ervan die niet bestaat?

Prijsrange: liefst zo goedkoop mogelijk, maargoed bovenstaanda zal je niet voor <1500,- vinden :P
Best wel om bij te wenen dat er na 4 jaar amper upgrades zijn tov mijn huidige laptop... 8)7
Kies je voor een ultrabook gaje er zelfs op achteruit. Het andere extremum zijn dan de gamelaptops.

Wat is zoek is een goeje oude Vaio Z 2011 of zenbook ux51 maar dan met 2014 specs :)

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
http://www.dell.com/nl/be...sion-m3800-workstation/fs
Dit lijkt me ongeveer waar je naar opzoek bent. De prijs is dan ook niet mis.

[ Voor 11% gewijzigd door Jornv op 24-01-2014 17:17 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Great minds thinks alike, daar dacht ik ook aan :)

Alleen heeft Dell een tekort aan schermen waardoor zowel de XPS 15 als wel de M3800 met QHD+-scherm pas vanaf halverwege maart weer worden verzonden.

Als je tot die tijd kan wachten, doen. Volgens de Pricewatch blijft er weinig over aan resterende keuzes :)

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Inderdaad interessante laptop.
Ik weet niet zoveel van Quadro kaarten, presteren die merkelijk beter bij CAD en REVIT of is dit te verwaarlozen?
En is gamen erop aangewezen, of is de perfomance merkelijk lager dan een gt750m bijvoorbeeld om te vgl met je dell met een Quadro K1100M?

Best interessant, bedankt!

@DaMarcus, ik heb nog tijd tot juni. Maar ik verwacht dat er tot dan niet veel meer gebeurd?
Mss nog een broadwell, maargoed, gezien die weer gefocused is op energy saving ipv performance maakt me dit niet zoveel uit. En voor 20nm mobile GPUs moeten we wss nog wachten tot later.
Ligt dit nu aan mij of is er een ZEER beperkt aanbod voor mensen als mezelf?! En zeker duur.
Het leven van een (bijna afgestudeerd) architect is duur :P

EDIT: Nog een puur technisch vraagjes.
- Is er een reden waarom het geheugen zoveel lager geklokt is op die K1100(2800Mhz) tov een GT750M(4000Mhz+) die beide op dezelfde chip gebaseerd zijn? Buiten verbruik dan wellicht
- Iemand die kan bevestigen dat REVIT degelijke GPU support bevat?

[ Voor 57% gewijzigd door dieter87 op 24-01-2014 17:34 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

dieter87 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:19:
Inderdaad interessante laptop.
Ik weet niet zoveel van Quadro kaarten, presteren die merkelijk beter bij CAD en REVIT of is dit te verwaarlozen?
Merkelijk beter :p Met CAD blazen die dingen de consumenten kaarten uit het water ;) Qua gamen is het een stapje terug tov zijn GeForce broertje, dan moet je een beetje denken aan een GT 740M performance.
- Is er een reden waarom het geheugen zoveel lager geklokt is op die K1100(2800Mhz) tov een GT750M(4000Mhz+) die beide op dezelfde chip gebaseerd zijn? Buiten verbruik dan wellicht
Ik ben geen techneut, maar de K1100 is voorzien van DDR5, terwijl de 750M normaal gesproken DDR3 aan boord heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 26-01-2014 12:26 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica