[OS-X] Mac ziet NAS 2x in Finder onder Shared

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:36
Waarschijnlijk is het iets super simpels, maar Google geeft weinig resultaten. Ik draai nu Mavericks maar ook bij Lion en Mountain Lion had ik last van dit "euvel". Ik zie mijn NAS (een HP Netserver met OpenMediaVault/Linux) twee maal onder het kopje Shared in Finder. De 1e heeft het PC icoontje, alleen de hostname en bij Get Info staat achter Kind: PC. De 2e heeft het Mac icoontje, de hostname met SMB/CIFS erachter en bij Get Info staat achter Kind: Mac.

Voorheen had ik een Popcorn Hour en ook die was altijd twee keer zichtbaar op mijn Mac. Op OpenMediaVault heb ik overigens alleen SMB aan staan. NFS staat uit en AFP/Netatalk is niet eens geïnstalleerd.

Het is geen groot probleem of zo, gewoon een beetje gek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11
Het zal er mee te maken hebben dat de NAS op verschillende manieren laat
weten dat ie op het netwerk aanwezig is.

- Bonjour
- Als DLNA
- etc

Zie het ook met de Netgear WNDRMAC waar een USB stick in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:27

Grin

Ride si sapis.

satya schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:52:
Het zal er mee te maken hebben dat de NAS op verschillende manieren laat
weten dat ie op het netwerk aanwezig is.

- Bonjour
- Als DLNA
- etc

Zie het ook met de Netgear WNDRMAC waar een USB stick in zit.
Als aanvulling op bovenstaande reactie, waarschijnlijk zijn er meerdere zgn. sharing protocols (SP) actief op je NAS. Zo zijn er o.a.:Onder OS X valt AFP te prefereren, als hybride optie zou je SMB/CIFS kunnen gebruiken.
Wanneer je 1 of meerdere van deze SP's uitschakelt dan zal jouw NAS waarschijnlijk minder vaak voorkomen in de OS X Finder. Zie de configuratie van je NAS m.b.t. configuratie van je (default ingeschakelde) SP's.

[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 24-01-2014 17:55 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:36
@satya: In OpenMediaVault zie ik niks van Bonjour of DLNA of iets dergelijks staan.

@Grin: Zoals in m'n eerste post staat staat NFS niet aan en is AFP niet geïnstalleerd op OpenMediaVault (mijn NAS).