Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enorme vertraging bij het zenden van PDF vanuit Adobe Reader

Pagina: 1
Acties:

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
BIj diverse collega's is het probleem naar voren gekomen dat er een enorme vertraging is (10 seconden tot soms enkele minuten) als ze een PDF vanuit adobe willen verzenden (attach to e-mail)

Nu ben ik op internet al wel dit oude topic tegengekomen, maar de geboden oplossingen bieden helaas geen uitkomst.
Heb het zelfs ondervinden op een verse installatie.

Het betref in alle gevallen
  • Windows 7 Professional x64
  • Outlook 2010 x64
  • Adobe Reader XI
Alles volledig geupdate etc.

Heeft iemand dit zelf al eens ondervonden en op weten te lossen?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In eerste instantie vraag ik me af waarom je een pdf vanuit de reader zou willen verzenden. Ik kan me iets voorstellen bij verzending vanuit een creator, maar vanuit de reader...

Vervolgens vraag ik me af (en dus ook jou)... hoe groot is dat document, en waar komt het vandaan? Zeker in geval van een vanaf het internet geopend bestand verbaast het me niet direct dat er door de mailclient en het OS wat gehannest moet worden met .tmp-bestanden en hernoemen en zo. Zaken die je niet een-twee-drie ziet gebeuren, maar die onder water wel gebeuren.. en mogelijk vertragen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Ons TMS (Transport Management Systeem) genereert deze PDF bestanden (Vrachtbrieven, Vrachtlijsten etc.) welke we als PDF kunnen openen om vervolgens naar onze agenten of klanten etc. te kunnen mailen.
De grootte van de PDF bestanden varieert van enkele tientallen tot enkele honderden kb's, niets om over naar huis te schrijven.

Even als toevoeging: Er is geen vertraging bij het zenden van mail vanuit bijvoorbeeld Word of Excel.
Een andere reader zoals bijvoorbeeld Foxit geeft ook geen problemen (maar sommigen vinden dat minder prettig werken)