Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OL 2010] Vertraging bij zenden e-mail

Pagina: 1
Acties:

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Halle allemaal,

sinds kort heeft een collega het volgende probleem met zijn Outlook 2010
Zodra hij een mail heeft getypt, en op verzenden klikt, dan blijft Outlook 2010 een aantal seconden hangen.
Let wel: Outlook crasht niet, maar hangt alleen even.

Van de +/- 50 werkstations/gebruikers, is hij de enige met dit probleem.
Ik heb al op internet gezocht kan niets hierover terug vinden.

Ik heb het volgende geprobeerd:
  • OST file weggegooid en opnieuw de e-mail binnen laten halen
  • Outlook in safe mode opgestart (zelfde probleem)
  • Computer geschoond en op virussen/malware gecontroleerd
Het betreft een redelijk standaard configuratie :)
  • Windows 7 Pro x64
  • Office 2010 x86
beiden volledig up-to-date qua updates

Heeft iemand een idee of dit zelf meegemaakt?
Ik tast volledig in het duister...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je het ook als je bijvoorbeeld klikt op het knopje om te controleren op mail? Misschien dat je kunt achterhalen of het te maken heeft met de communicatie met de server (ik ga even uit van exchange?) vanaf dit systeem. Maakt het nog verschil of je html mail verstuurd of plain tekst bijvoorbeeld?

Outlook bij mij op het werk begint soms ook met dat soort symptomen als de netwerkverbinding even loopt te bokken. Al is het meestal daarna ook weer over.

Desktop | Server | Laptop

• Jolke
  • Laatst online: 21-11 12:37
Heb je de netwerkverbining van de collega gecontroleerd? Wellicht heeft het niets met Outlook te maken, maar is zijn verbinding met de Exchange server traag.

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Na e.e.a. nagekeken te hebben krijg ik alleen maar grotere vraagtekens...
Even wat extra informatie:
Onze exchange server staat bij ons moederbedrijf in Noorwegen, en de verbinding met de Exchange server gebeurt via ActiveSync.
Ik heb de netwerkinstellingen van deze gebruiker doorgelopen en de instellingen zijn identiek aan alle andere gebruikers.
Het vreemde komt nu bovendrijven.
Als ik deze collega een test naar zichzelf laat sturen (plain tekst, html of opgemaakte tekst) dan vertraagt outlook een seconde voordat het scherm verdwijnt.
Laat ik hem een test sturen naar een bepaalde gebruikersgroep is de vertraging soms zelfs 5 seconden.
Als ik hem een test lat sturen naar mijzelf dan gaat alles meteen goed.

Het binnenhalen en synchroniseren met de exchange server gaat gewoon goed...

NU kan ik een nieuwe image op zijn werkstation zetten en kijken of het probleem is opgelost maar ben wel erg benieuwd naar wat dit kan veroorzaken.

• Jolke
  • Laatst online: 21-11 12:37
ArcticTiger schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:18:
[...]

NU kan ik een nieuwe image op zijn werkstation zetten en kijken of het probleem is opgelost maar ben wel erg benieuwd naar wat dit kan veroorzaken.
Dat is waarschijnlijk een oplossing, maar een oorzaak van het probleem heb je dan nog niet. :)
Desalniettemin lijkt me dat nu de snelste manier om dingen weer op orde te krijgen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je al eens een heel nieuw Outlook profiel geprobeert? Of eventueel een volledig nieuw User Profile?

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1