Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn Acer laptop is overleden en ik ben op zoek naar een goede vervanging.
hij wordt voornamelijk gebruikt voor browsen, films kijken en office werkzaamheden.
-accuduur is belangrijk maar niet een hoofdzaak. als hij maar meer dan 4 uur van het stroom kan met wifi.
-minimaal een 15 inch scherm (fhd is mooi maar niet een vereiste)
-vooral snel opstarten.
-500 gb is genoeg
-dvd's/cd's kunnen lezen
-windows 8 (.1)

de volgende zaken weet ik niet zeker, maar lijken me niet onredelijk. ik wil er nl wel even mee vooruit
-intel i5 (iig geen AMD)
-min 6 gb

-als laatste is het erg belangrijk dat hij lekker tikt en een beetje stevig is.
dit is ook gelijk de reden waarom in geen acer meer wil. dat ding tikt waardeloos en is gammel.

ik wil er ca 600 aan uitgeven, en heb zo ook naar de bbg van dec 2013 gekeken.

de actie van de dell 15R SE is inmiddels afgelopen, maar de inspiron 15R is 600 euro, deze heeft echter slechts 4gb en een 500GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf, waarvan ik begrijp dat dat sneller kan.
http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-3537

is er een beter alternatief, of moet ik wachten tot de 15r se weer uitgebracht wordt?
en voldoet deze dell aan mijn bovenstaande beschrijving (buiten de hardware om)?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 10:30
Heb 2 laptops voor je voor 600 euro,een amd en intel optie.

Optie AMD: amd a10 qaudcore,1tb hdd 8gb ram en een externe gpu.
http://www.mycom.nl/lapto...g505s-00892-amd-a10-5750m

Optie intel: het is eigenlijk niet de optie die ik wou sturen,maar ik kon de andere niet vinden en dit is het gene wat het dichtsbij kwam :P hij is wel mooi 17.3 inch :D

http://www.paradigit.nl/l...277/80014743/details.aspx

1 tip,kijk voor merken als asus en acer en lenevo,maar niet hp (erg slechte ervaringen met hp)

Hopelijk helpt dit een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 05:22
Lenovo E540. Kijk op de site van lenovo, kun je met i3 (snel genoeg voor jouw taken), 8GB (één latje), Full HD scherm en 62Wh accu pakken. Eventueel Dual Band WLAN. Dit kost je met een kortingsbon die hier ergens rondzwerft waarschijnlijk minder dan €600. Verder goede laptop, wordt hier alom aangeraden. SSD zou ik er later zelf in zetten, een Crucial M500 is een mooie keuze. Wil je de HDD en SSD intern houden, verlies je de dvd speler. Ik zou daarvoor een USB variant nemen, een SSD en HDD gebruik je vele malen vaker dan een dvd speler dus de SSD en HDD intern is een goed idee.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar waarom verlies ik dan de dvd speler?
Via de website van lenovo kan je ze volgens mij alle drie er in kwijt, of komt dat doordat het een ander type ssd schijf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Omdat je dan de ssd (die je zelf koopt) op de plek van de hdd stopt. En de hdd (die meegeleverd is) op de plek van de dvd speler stopt. De meeste mensen gebruiken de dvd speler nauwelijks en je kan voor een paar tientjes een externe dvd speler kopen die je via usb kan aansluiten.

Die extra optie die lenovo aanbiedt waar je volgens mij op doelt is de cashing ssd. Dat verbeterd de snelheid een beetje, maar komt niet in de buurt van een echte ssd (waar je je volledige windows installatie en je programma's op kwijt kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:03
Als kleine aanvulling op Martijn & Jornv.

Je plaatst je SSD op de plek van de normale HDD. En je dvd speler vervang je met een hdd 'caddy'
( Een houder in de vorm van de dvd speler ) en daar plaats je dan de HDD in. Dit omdat je SSD dan optimaal gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de antwoorden, alleen begrijp ik het nog niet helemaal.
Via de website van lenovo kun je EN een hdd EN een cashing ssd EN een dvd speler kwijt, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Ja, de ssd komt in plaats de hdd als je via lenovo bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat verder in de materie verdiept en kom er achter dat er nog wel een m.2 slot vrij is, waar via de lenovo site de cache ssd geplaatst zou worden. Kun je dit m.2 slot niet gebruiken voor een "echte" ssd? Of is dit alleen geschikt voor een cache ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels begrepen dat mijn bovenstaande vraag niet kan. Dus ik Ga idd een 120 gb ssd erbij plaatsen en de hdd op de plek van de dvd speler plaatsen.
Allen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32
Je batterij gaat wel drastisch naar beneden met 1 hd en een 1 ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostje123 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:39:
Hoezo? Een HDD verbruikt erg weinig, een SSD nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar, want batterij duur vind ik wel belangrijk.
Ik heb wel de zwaardere batterij erbij, maar als die hierdoor binnen no time leeg is vind ik dat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:34:
Ik heb inmiddels begrepen dat mijn bovenstaande vraag niet kan. Dus ik Ga idd een 120 gb ssd erbij plaatsen en de hdd op de plek van de dvd speler plaatsen.
Allen bedankt voor de hulp!
Wat ik heb gelezen kan je bovenstaande vraag wel. Echter zijn de M.2 SSD van 42mm slecht verkrijgbaar. Ik heb hier gelezen dat iemand een MyDigitalSSD SSD (128GB) heeft geplaatst en hem gebruikt als gewone hardeschijf.

[ Voor 8% gewijzigd door job89 op 26-01-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Joostje123 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:39:
Hoezo? Heb je meer informatie?
Geld dat ook als je een externe HDD aansluit? (ik neem aan dan van wel)

[Hardop denk modus...]
Waarschijnlijk omdat je dus meer componenten moet laten werken, wat dus eigenlijk logisch is.
Dus zou je beter 1 schijf halen (bijv. 500GB), die de grootte van 2 schijven heeft van bijvoorbeeld 256 + 256GB. Waarschijnlijk is dat de reden... Don't know.
[/Hardop denk modus...]

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Job, bedankt voor de tip.
Dit ziet er interessant uit, dan heb je nl alles.
Zie als ik hier verder op zoek dat de performance hiervan wel minder is en dat het wat problemen kan geven
http://forum.notebookrevi...42mm-m-2-ssd-y510p-7.html

Ga toch voor de ssd op de hdd plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
De echt leuke SSD's zijn idd niet beschikbaar in M.2 NGFF 42mm formaat. Dus als je zonder dvd-drive kan is een HDD caddy wel een betere optie.

De 15R laptop is met dell VIP coupons wel voo 10% minder te krijgen wat hem wel erg goedkoop maakt.
Via de Lenovo site is met de ecoupon "aff1nl" ook nog 7% korting te krijgen zoals je misschien wel gevonden had.

De dell heeft geen M.2 of mSata slot dus als je daar een ssd in wil stoppen met dat sowieso met HDD caddy.
Het scherm van de E540 schijnt tegen te vallen, in ieder geval de niet full HD.
Van de 15R schijnt ie ook niet zo geweldig te zijn

[ Voor 81% gewijzigd door job89 op 26-01-2014 16:17 ]

Pagina: 1