Nieuwe computer, maar een irritant probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Janusi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-12-2025
Hoi,

heb een nieuwe computer samengesteld met dank aan al de informatie die ik hier gevonden heb. Had gehoopt dat mijn eerste post toch wat anders zou zijn dan een vraag om hulp, maar mijn google-fu is op.

Ik krijg flikkerende zwarte blokken in linker bovenhelft van mijn scherm wanneer ik een web browser gebruik, met name wanneer ik iets op twitch of YouTube bekijk. Wanneer ik mijn cursor er boven laat zweven flikkert deze niet mee.

De browser lijkt niet uit te maken, het probleem is er in Explorer, Firefox en Chrome.

Ik was bang dat het mijn videokaart was, maar er is geen probleem wanneer ik een spel speel of een film bekijk in fullscreen met VLC. Heb ook de temperatuur gecontroleerd en die blijft netjes laag.

M'n kaart is een MSI R9 270X 2GB Gaming, heb de nieuwste beta-drivers geïnstalleerd. De monitor is nog van mijn oude computer.

Weet iemand een oplossing, of wat de oorzaak is?

Alvast bedankt,

Janusi.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:09

M2M

medicijnman

ga eens terug naar WHQL drivers en zet de hardware versnelling van de flashplayer eens uit. (rechts klikken op de flashplayer, global options dacht ik)

-_-

Verwijderd

Probeer eens een ander scherm?

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-01 22:03
Ik neem aan dat de TS 'bovenin het browserscherm' bedoeld. Wat jij voorstelt te testen zou ik pas doen als er ook bij gebruik van andere applicaties bovenin je monitor een inconsistent beeld lijkt te hebben. Het lijkt me stug dat een monitor op basis van gebruik van een specifieke applicatie een beeldfout heeft.

Het feit dat de TS aangeeft dat er vooral bij gebruik van video's problemen zijn lijkt te wijzen op een driverfout. Ik ga dus mee in het advies van M2M, probeer eerst de hardwareversnelling voor videostreams uit te schakelen (volgens mij kan dat via de een simpele rechtsklik op een youtube filmpje, en dan even tussen de opties doorspitten). Dit is net wat sneller dan een driverchange en zou dus de makkelijkste oplossing zijn. Mocht dat niet baten dan toch even de WHQL drivers proberen.

• Janusi
Bedankt voor de reacties.

Ik had de computer uitgezet om boodschappen te doen, net opgestart en jullie raad gelezen. Wilde eerst testen dat het probleem nog aanwezig was zodat ik kon zien of jullie adviezen werkten, maar dit lukte me niet.

Schijnbaar heeft het probleem zichzelf opgelost. Vreemd, want dit is niet de eerste keer dat ik hem heb opgestart.

Nogmaals, bedankt en ik zal jullie adviezen in het achterhoofd houden mocht het probleem terugkeren.

Prettige dag nog,

Janusi.

EDIT:

Te vroeg gejuicht, het is terug, maar niet zo ernstig als eerder.

Heb hardware versnelling uitgezet voor Firefox, de optie is er niet voor Explorer (Ik heb gekeken). En de WHQL drivers, ik ben bang dat ik het toch niet helemaal snap wat daarmee bedoeld word. Bedoelen jullie een eerdere versie van Catalyst?

[ Voor 24% gewijzigd door Janusi op 24-01-2014 18:24 ]

• Janusi
Een update.

Heb uitgevonden hoe je de hardware versnelling uit moest zetten in explorer en heb the catalyst drivers gedeinstalleerd en de 13.12 drivers er daarna op gezet.

Vandaag ging alles goed, kon alles bekijken zonder problemen, tot net. Ik had niet net een nieuwe video opgezet ofzo, was alleen een stream aan het bekijken en die stond al een paar uur aan.

Enig idee wat ik nog meer kan proberen of is er toch een hardware problem?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zowiezo ... werkt de beta!! niet, pak dan een een stable versie

btw de beta is 13.11 wat is de 13.12 dan ? nieuwer dan de beta ?
http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/downloads.aspx

Iperf

• Janusi
Blijkbaar.

13.12 is uitgebracht op 12/18/2013
13.11 is uitgebracht op 12/3/2013

Heb net gepbrobeerd met alleen Chrome aan, geen andere browsers, en het probleem doemde weer op.
Pagina: 1