Momenteel gebruik ik mijn workstation ook als mediacenter, echter wil ik het allemaal wat gebruiksvriendelijker maken voor mijn vriendin, daarnaast heb ik geen zin meer in vensters die verspringen als ik de televisie aanzet etc. Oftewel, tijd voor een dedicated Mediacenter/Downloadbak.
Wat moet er allemaal op draaien?
• Plex Media Server
• Plex Media center
• Sickbeard/sabnzbd/the works
Daarnaast wil ik er een kleine fileserver van maken zodat ik gemakkelijk wat back-ups kan plaatsen.
Echt gamen zie ik er mezelf er niet op doen, misschien in de toekomst een simpel spelletje via steam-bigscreen en een xbox 360 controller.
Wat zijn dan de harde eisen voor de hardware?
Moederbord met HDMI (met audio over HDMI) en Processor met geintergreerde graphics.
minimaal 4 SATA poorten.
Gigabit Ethernet.
En als het geheel ook nog eens energie zuinig is, is dat heel mooi meegenomen.
Het lijstje wat ik momenteel heb:
Nu zou ik graag de prijs nog een beetje willen drukken, dus misschien een Pentium processor erin? Of over een hele andere boeg gooien en een moederbord met onboard cpu? Zoals een AMD A50M? Voordeel van een socket-cpu is natuurlijk dat ik 'm over een paar jaar nog zou kunnen upgraden als ik er bijvoorbeeld een 4K-tv aan hang en er wel mee wil gamen.
Wat moet er allemaal op draaien?
• Plex Media Server
• Plex Media center
• Sickbeard/sabnzbd/the works
Daarnaast wil ik er een kleine fileserver van maken zodat ik gemakkelijk wat back-ups kan plaatsen.
Echt gamen zie ik er mezelf er niet op doen, misschien in de toekomst een simpel spelletje via steam-bigscreen en een xbox 360 controller.
Wat zijn dan de harde eisen voor de hardware?
Moederbord met HDMI (met audio over HDMI) en Processor met geintergreerde graphics.
minimaal 4 SATA poorten.
Gigabit Ethernet.
En als het geheel ook nog eens energie zuinig is, is dat heel mooi meegenomen.
Het lijstje wat ik momenteel heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4130T Boxed | € 109,- | € 109,- |
| 1 | MSI B85I | € 79,98 | € 79,98 |
| 1 | WD Green WD30EZRX, 3TB | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,04 | € 30,04 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 32,- | € 32,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 430W CM | € 56,30 | € 56,30 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 65,90 | € 65,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 533,17 | |
Nu zou ik graag de prijs nog een beetje willen drukken, dus misschien een Pentium processor erin? Of over een hele andere boeg gooien en een moederbord met onboard cpu? Zoals een AMD A50M? Voordeel van een socket-cpu is natuurlijk dat ik 'm over een paar jaar nog zou kunnen upgraden als ik er bijvoorbeeld een 4K-tv aan hang en er wel mee wil gamen.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?