Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Ik zou mezelf nog eens willen trakteren op een kleinigheid. Ik merk dat mijn PC zijn interne geluid niet zo geweldig is als ik het vergelijk met het geluid dat ik uit dezelfde koptelefoon krijg op iemand anders zijn PC. Ik ben nogal een audiofiel en zou daarom ook graag een geluidskaart kopen.

Doel:
- gamen
- muziek masteren (drum covers en ook volledige nummers)
- muziek luisteren

Ik gebruik geen luidsprekers, alles gaan gewoon via een stereo headset (Panasonic HTF600). Voor de toekomst zou 2.1 uitgang, of misschien zelfs 5.1 wel leuk zijn, maar is geen vereiste.

Van alles een beetje dus!

Ik zou graag onder de € 100 blijven als dat gaat. Als je onder die prijs écht niets degelijks vind, dan laat ik het erbij. PCI of PCI-e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Ik ben zelf ontzettend tevreden over mijn xonar DGX. in mijn vorige build zat de Xonar DG maar vervangen wegens gebrek aan PCI sloten :)
Goedkoop kaartje wat voor iemand die vanaf onboard komt echt een ontzettende vooruitgang is.

Ik heb voor deze kaart gekozen omdat ik met mijn onboard last had van allerlei getik en ruis, zeker met mijn In-ears (shure se115 en phonak audeo pfe 012) kon ik dit ontzettend goed horen.

Ben je klaar voor 30 euro :)
Voor gamen is deze kaart perfect, de digitale dolby surround werkt op mijn stereo headset (logitech 360 g4me) verassend goed!
Om muziek te masteren weet ik niet of dit de geschikte kaart is aangezien hier erg veel presets al op zitten. Geen idee of het mogelijk is hier een neutraal geluid uit te krijgen wat mij belangrijk lijkt voor masteren.

Xonar DG = PCI versie
pricewatch: Asus Xonar DG

Xonar DGX = PCI-e x1 (dus het allerkleinste pci-e slot)
pricewatch: Asus Xonar DGX

[ Voor 40% gewijzigd door Hydrosine op 24-01-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
Klinkt goed, maar het klinkt té goed om te geloven dat die € 30 een meerwaarde gaan zijn tegenover onboard. Wat reviews over opzoeken dan!

Andere meningen zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou altijd voor een extern DACje kiezen boven een PCI(e) kaart. Veel minder kans op interferentie.
Je hoofdtelefoon is makkelijk aan te sturen als ik zo snel even kijk, dus je kunt hem zo op een USB DAC aansluiten. Erg leuk voorbeeld:
https://hifimediy.com/ind...ct/product&product_id=123

Er zweeft ook een hoofdtelefoon topic in AUD rond trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
Ik heb eigenlijk geen idee wat dat is, een DAC. Wat is daar zo het voordeel van tegenover een PCI(e)-kaart (naast "de kans op interferentie").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
BramVroy schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:49:
Ik heb eigenlijk geen idee wat dat is, een DAC. Wat is daar zo het voordeel van tegenover een PCI(e)-kaart (naast "de kans op interferentie").
DAC= Digitaal Analoog Converter. Oftewel het ding dat het digitale geluid omzet in een analoog signaal wat je koptelefoon kan gebruiken. De kwaliteit van de DAC is meestal het grote verschil tussen een externe oplossing en je onboard geluid en dus de reden om voor een externe geluidkaart te gaan. Intern of USB maakt niet zo heel veel uit, het voordeel van USB is dat die makkelijk met een andere PC of laptop te gebruiken is. Waar je in jouw geval op moet letten is een goede koptelefoon versterking aangezien je niets anders gebruikt.
Pagina: 1