Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop 14- 15,6' goede accuduur, gaming prestaties

Pagina: 1
Acties:

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-11 14:50
Hallo,
Ik ben op zoek naar een laptop van maximaal 1000euro met een redelijk goede CPU/GPU en een goede accuduur. Ik heb nu de acer v7-482PG maar die moet retour ivm een kapotte harde schijf na een week, dus ben even aan het oriënteren of ik niet ergens een inschat fout heb gemaakt. Deze laptop haalt ongeveer 6 uur op één accu wat perfect is. Deze laptop heeft een touchscreen maar was voor mij niet nodig geweest, hij was er helaas niet zonder. Dus eigenlijk ben ik opzoek naar:

- i5/i7(liefst eigenlijk quad, de acer is duo)
- 4 uur> accuduur(bij laagste helderheid, word+browser)
- GT750m>
- 1080p beeldscherm

Het liefst Haswell maar is niet persé nodig.(3630QM oid. mag ook)

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 16:19

Nutral

gamer/hardware freak

Ativ book 8 is eigenlijk op al die punten, haalt 6 uur accu met max van 12 uur, quadcore i7 3630qm en een 8870 die een stuk sneller is dan de 750. Mooie aan de samsung is dat hij redelijk dun is met 2,3cm en een heel goed PLS 1080p scherm. jammere is dat hij wel 1200€ is, net boven je budget.

• timmert26
Nutral schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:22:
Ativ book 8 is eigenlijk op al die punten, haalt 6 uur accu met max van 12 uur, quadcore i7 3630qm en een 8870 die een stuk sneller is dan de 750. Mooie aan de samsung is dat hij redelijk dun is met 2,3cm en een heel goed PLS 1080p scherm. jammere is dat hij wel 1200€ is, net boven je budget.
Die had ik ook gezien inderdaad, maar die is fors boven mijn budget! 1000 is echt de max. Ik heb nog ook nog een desktop namelijk.

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
Ik zou deze overwegen met 1 maar.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510P-00043NL

Hij wordt niet bepaald geroemd om zijn accuduur. Dit komt omdat in SLI modus de optimus techniek niet gebruikt kan worden om over te schakelen naar de onboard intel kaart.

Nu zijn al deze reviews gedaan met de sli kaart present en notebookcheck meldt zelf dat volgens hun de optimus techniek wel werkt als je de extra kaart verwijderd wat met 2 klikjes gedaan is als de laptop uit staat. Ik vermoed dat de accuduur dan dus een stuk hoger uit kan komen in deze versie van de y510p

Dit zal je alleen zelf even uit moeten zoeken.
http://www.notebookcheck....LI-Notebook.107108.0.html

In deze review met een single gt755m gaat de accu 4.5 uur mee. Nu heeft deze versie van de y510p een 62Wh accu volgens hardware.info en de SLI versie een 72Wh accu volgens notebookcheck. De accuduur zou dus hoger moeten kunnen in de SLI versie zonder de SLI kaart present. Deze accutest is volgens mij dus gedaan met de optimus techniek aan.
http://nl.hardware.info/r...l-review-studentenpc-2013

Qua performance kan hier niks aan tippen voor die prijs op dit moment volgens mij. De SLI kaart schakel je dan bij als je wil gaan gamen.

Je kan ook altijd nog de versie met een single gt755m overwegen. deze heeft dus wel een accu die schijnbaar dus 62Wh is tegenover 72Wh in de SLI versie. Deze videokaart is gemiddeld 6% trager dan de hd8870m in de ativ hierboven. in SLI draait hij rondjes om de hd8870m mits het spel goed ondersteund wordt natuurlijk.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)

[ Voor 33% gewijzigd door Mirage op 24-01-2014 17:20 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

• timmert26
Bedankt voor je reactie! Dat is weer net iets teveel van het goede, ik hoef geen extreme SLI. Lees ook dat de temperaturen redelijk hoog worden daarvan. Ik neem alle opties mee en wacht even op de refund van mijn RMA, dan maak ik een beslissing!

nogmaals bedankt!