Privé of Zakelijk abbonement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:08
Beste lezer,

Vandaag wilen we de overstap maken van KPN naar UPC alleen welk abbonnement van upc weten we nog niet. Nu heeft de overbuurman ons aangeraden zakelijk internet te nemen alleen hij heeft niet echt uitgelegd waarom en ik zou hem nou niet echt als een technische man beschrijven. Nu heeft mijn moeder in huis een zaak(de zoon mag weer het abbonement uitzoeken ;p) en we zaten na te denken over zakelijk internet.

Nu is denk ik het voornaamste verschil de Service maar misschien ook de kosten teruggave van de belasting of dergelijke. Waar bij upc het alles in 1 power met onbeperkt bellen 65 euro incl. privé is, is het zakelijk 65 euro excl. btw. Nu is de zaak niet echt afhankelijk van Internet dus als het er even uit zou liggen zou de wereld niet vergaan.

Nu is mijn vraag: Welk Abbonement is het meeste geschikt om te nemen in onze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Service zou ik me niet te druk om maken. Als de lijn er bij de buren uitligt, dan ligt ie er voor jou ook uit. De infrastructuur is overal hetzelfde.

Wat wél interessant is, heb je een server? Bij zakelijk krijg je een vast IP adres. Bij privé is het dynamisch. Dat kan een dealbreaker zijn.

Daarnaast kun je bij zakelijk 10mbit up krijg ipv 6 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Fairy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:27:
Service zou ik me niet te druk om maken. Als de lijn er bij de buren uitligt, dan ligt ie er voor jou ook uit. De infrastructuur is overal hetzelfde.

Wat wél interessant is, heb je een server? Bij zakelijk krijg je een vast IP adres. Bij privé is het dynamisch. Dat kan een dealbreaker zijn.

Daarnaast kun je bij zakelijk 10mbit up krijg ipv 6 meen ik.
Ik heb geen server, die upload snelheid klopt maarja... hoevaak upload ik iets? Eigenlijk nooit.

Ben alleen ook benieuwd hoe het zit met teruggave van belangsting alleen weet ik niet of ik hier bij tweakers op de goede plek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

maarten0009 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:33:
[...]

Ik heb geen server, die upload snelheid klopt maarja... hoevaak upload ik iets? Eigenlijk nooit.

Ben alleen ook benieuwd hoe het zit met teruggave van belangsting alleen weet ik niet of ik hier bij tweakers op de goede plek zit.
Voor de belasting maar het volgens mij niet uit, een produkt is een produkt. Een normale harddisk of nas voor thuisgebruik kun je ook aan de belasting opgeven als je deze zakelijk gebruikt.

Wel vraag ik me af of het bij kabel wel zomaar kan. Je kijkt tenslotte ook privé televisie en je kunt de BD ook niet wijsmaken dat je alleen zakelijk internet. Ik vraag me dus als of je dat wel kan opgeven. Tenzij je uiteraard een apart pand hebt als kantoor.

Een kantoor aan huis is altijd tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Lees dit eens: http://www.belastingtips....elefoon_combiaansluiting/

Zal het instaan.

http://www.belastingtips....elefoonkosten_ondernemer/

Kun je ook wel wat conclusies aan verbinden. Je moet echt een aparte zakelijke lijn nemen en deze dus niet prive gebruiken. TV kijken is privé gebruik en telefoon ook. Tenzij je een 2e lijn neemt naar het kantoor apart kun je deze aftrekken.

[ Voor 53% gewijzigd door Fairy op 24-01-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De meeste mensen nemen een zakelijke lijn voor de service. Als er iets met je lijn is zal UPC dat sneller fixen als je meer betaald ;) Het is maar net hoe afhankelijk je er van bent of het nut heeft.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
@Fairy: Volgens mij klopt dat niet.
Bron

Je zakelijk deel mag je gewoon aftrekken. Maar TS geeft eigenlijk al aan dat internet zakelijk niet gebruikt zal worden. Een zakelijk abo bij UPC afsluiten en dat opgeven mag dan alsnog niet (want merendeel prive gebruik). Nou denk ik dat de kans klein is dat je er gezeik mee krijgt, als je dit reeël invult. Telefoonkosten bijv. zijn gewoon te registreren / na te trekken. Internet kun je naar ratio doen. TV is 100% prive wss.

Maar klinkt alsof je de extra service van een zakelijk abo niet nodig hebt. Dan is het makkelijk: Pak een (goedkoper) prive abo. Ook dan kun je een deel van de gemaakte kosten gewoon opgeven bij de Belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Bedankt voor alle reacties, ik ga een privé abonnement bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maarten0009 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:59:
Bedankt voor alle reacties, ik ga een privé abonnement bestellen.
Draai het trouwens eens om: wat zijn de gevolgen voor je moeder van internet die er een X-tijd uit ligt :?

Als dat de primaire overweging is, zou je er - als er geen servers in het spel zijn - beter aan doen om twee verschillende abo's te nemem van twee verschillende providers op twee verschillende infrastructuren met een dual-WAN router met failover dan een zakelijke abo bij een enkele provider. Gewoon goedkoopste bij UPC en goedkoopste bij willekeurige DSL-leverancier (Telfort of Tele2 ofzo).

Kans dat eentje uitvalt is al erg klein, maar kans dat beide tegelijk uitvallen is volledig verwaarloosbaar, je totale downtime gaat korter zijn dan bij zakelijke abo.

Verder mbt zakelijk abo: storingen worden niet sneller opgelost, er wordt sneller telefoon opgenomen en er wordt sneller een monteur gestuurd. Als die monteur iets kan doen is het sneller opgelost, maar als het echt een netwerkprobleem is gaat het exact even lang duren als bij consumentenaansluiting.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

dion_b schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:24:
[...]

Draai het trouwens eens om: wat zijn de gevolgen voor je moeder van internet die er een X-tijd uit ligt :?

Als dat de primaire overweging is, zou je er - als er geen servers in het spel zijn - beter aan doen om twee verschillende abo's te nemem van twee verschillende providers op twee verschillende infrastructuren met een dual-WAN router met failover dan een zakelijke abo bij een enkele provider. Gewoon goedkoopste bij UPC en goedkoopste bij willekeurige DSL-leverancier (Telfort of Tele2 ofzo).

Kans dat eentje uitvalt is al erg klein, maar kans dat beide tegelijk uitvallen is volledig verwaarloosbaar, je totale downtime gaat korter zijn dan bij zakelijke abo.

Verder mbt zakelijk abo: storingen worden niet sneller opgelost, er wordt sneller telefoon opgenomen en er wordt sneller een monteur gestuurd. Als die monteur iets kan doen is het sneller opgelost, maar als het echt een netwerkprobleem is gaat het exact even lang duren als bij consumentenaansluiting.
Dat zou je kunnen doen, de meeste dual wan routers kunnen nog redelijk deftig load-balancen, maar ik heb het idee dat dit in jouw situatie 0,00% merkbaar gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Load balancen is niet het interessante, het gaat om de failover, dat eentje down kan gaan en je internetverbinding gewoon in de lucht blijft.

Als je het helemaal goed wilt doen koop je een UPS en hang je de modems en de dual-WAN router daaraan. Dan is kans op gelijktijdige uitval bijna nihil - maar als ik dit zo hoor is dat inderdaad overkill.

Wat ik vooral wil aangeven is dat als je twijfel hebt over betrouwbaarheid van een consumentenproduct je veel beter twee goedkope consumentenproducten kan nemen dan één duurdere zakelijke. Wat je feitelijk koopt is een vast IP en een iets betere helpdesk. Dat eerste heb je niet nodig hier, dat laatste is van ondergeschikt belang als je tijdens outage van een van de providers gewoon door kunt werken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1