Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop studie Informatica System&Network engineering

Pagina: 1
Acties:

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:03
Hoi Allemaal,

Ik ben sinds kort weer op zoek naar een nieuwe laptop.
In september wil ik gaan starten met een opleiding System&Network engineering op de HVA. Nu is mijn huidige laptop al aan vervanging toe (Macbook uit 2009) en zou ik graag een goede keuze maken!

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
-Van alles wat, zit in de opleiding programmeren, system and network programming ( Python), network engineering, databases.
-Thuis is het vooral wat films kijken, downloaden, word, excel en af en toe misschien wat football manager spelen.

Wat mag je laptop gaan kosten? Tot de 1100 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, de laptop moet 4 dagen in de week mee naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Dell, Apple --> Betrouwbaarheid, heb van allebei een laptop gehad en nooit problemen gevonden!

Eisen:
-Prijs onder de 1200 euro, uitzondering mogelijk bij zeer goede prijs/kwaliteit!
-Gewicht onder de 2 kilo, uitzondering mogelijk bij zeer goede kwaliteit.
-FHD scherm
-Maximum 15 inch
-Accuduur 6 uur en meer

Wat heb ik zelf al gevonden?
pricewatch: Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164)

Pro's:
-QHD scherm
-Prijs / kwaliteit
-1,39 kg.
-Verschillende standen

No's:
-Accuduur kort vergeleken met andere ultrabooks.
-weinig poorten

http://www.dell.com/nl/p/xps-13-9333/fs

Pro's:

-AC Wifi
-accuduur 9 uur (Bij vriend getest)

No's:
-Prijs zelfs na 20% korting duurder dan Lenovo
-Geen QHD

[ Voor 10% gewijzigd door T-Ri op 24-01-2014 13:21 ]

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

De vraag is vooral volgens mij: Als je al een Apple hebt, wil je dat dan weer hebben?
Op een Mac kan je ook windows en linux distros draaien. Op een ander merk alleen windows en linux (even al het osx ge-experimenteer uitgezonderd). Dit ligt ook aan eventuele vereisten van je opleiding. ;-)

Succes met zoeken, altijd een leuk moment. :)

BOINC stats

• T-Ri
BachW schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:20:
De vraag is vooral volgens mij: Als je al een Apple hebt, wil je dat dan weer hebben?
Op een Mac kan je ook windows en linux distros draaien. Op een ander merk alleen windows en linux (even al het osx ge-experimenteer uitgezonderd). Dit ligt ook aan eventuele vereisten van je opleiding. ;-)

Succes met zoeken, altijd een leuk moment. :)
Ik zou wel een Apple willen hebben alleen die zijn vrij duur.
Het scheelt namelijk 400 euro met de Lenovo en de specificaties zijn niet beter behalve de IGP volgens mij.
OSX gaan we niet veel mee werken lijkt mij. Ik kan de hele opleiding inzien, en er staat niks over OSX dus dan blijft het voor mij een nadeel om een MacBook te kopen! :'(
En op me nu elke keer met een VM te gaan werken, lijkt mij ook geen pretje. De laptop heb ik namelijk elke dag met Windows nodig.

• T-Ri
Niemand die me kan helpen?

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 23:27

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Zelf werk ik met Mac en dit is prima bruikbaar voor mijn studie (KI). De meeste software die wij nodig hebben is voor elk OS beschikbaar. In sommige gevallen worden enkel Linux en Mac ondersteund, dus dan kom je alsnog niets tekort. Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat voor jou is, dus dat zou je kunnen proberen uit te zoeken.

Verder is een MacBook m.i. een prima keuze. Ik zou je dan aanraden te kiezen voor een model met Retina-display. Dit zit wat boven je budget (€ 1.250 met onderwijskorting), maar je hebt dan wel een snelle en lichte laptop met een goede accuduur en een mooi scherm.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Galaxydj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10-2021
Ik weet niet of je nog wat info nodig hebt maar ik zet het hier toch even neer voor het geval dat.

Ik zelf ben ook bezig om op de HvA te komen, Game Development weliswaar maar toch.
Op de website van het HvA zouden de minimum eisen moeten staan voor een laptop, maar die zijn ook daadwerkelijk MINIMUM en dus is het beter om dat niet te volgen.

Wat ik wel weet is dat de school werkt met software en applicaties die niet draaien met apple, dat zou je kunnen verwerken door een virtual system te draaien op je mac maar toch. En dan komt er nog bij dat je speciafieke aansluitingen moet hebben voor de presentaties e.d. die niet altijd op een mac zitten voor zover ik weet.

Wat je zou kunnen doen is bijv. kijken op BTO.eu waar je o.a. ook je eige laptop kan samenstellen. Dit is de plek waar ik tevens ook mijn laptop wil bestellen, prijs voor mij zit tussen de 1200~1400 euro en dan is die ook echt zwaar geladen (i7 4710MQ, 8~16gb corsair vengeance mem, nvidea gtx860m 2gb, 120gb ssd, 1tb hdd en meer) . Voor jou opleiding zal je waarschijnlijk klaar zijn tegen de 900 of 1000 euro. Zo zijn er nog andere websites en bedrijven waar je kunt kijken.

Hoop dat dit wat helpt als je nog geen laptop heb gekocht ;)

• Richenelk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 22:55
Apple mag niet voor SNE.
Stond ergens op de HVA website.
Ik ga dezelfde opleiding doen op de HVA.

[ Voor 20% gewijzigd door Richenelk op 07-08-2014 09:15 ]

Pagina: 1