Aankoop mediasysteem

Pagina: 1
Acties:

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-04 13:39
Beste Tweakers,

Mijn ouders hebben onlangs een nieuwe tv gekocht.
Een zogeheten "smart tv".
Nou kan er op deze tv alleen Youtube gekeken worden en dit is toch wel minder dan wat we er van verwacht hadden..

Ik had dus het idee om een Ouya te kopen als mediasysteem. ik zal het lijstje hieronder even neerzetten:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Films in 1080p afspelen op de tv vanaf usbstick. en in ieder geval uitzending gemist kunnen bekijken
Wat mag het systeem gaan kosten? als het kan onder de 150 blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Tja.. het apparaat moet iig een hdmi aansluiting hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) het liefst zo klein en stil mogenlijk.

Een Ouya voldoet volgens mij aan deze wensen. nou vroeg ik mij af of er misschien betere keuzes zouden zijn want er wordt totaal geen gebruik gemaakt van het game potentieel van de Ouya wat zonde is..

Sorry als dit in een verkeerd topic is geplaatst had geen idee waar het neer te zetten!

mvg,
Bart

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 10:47
Kun je denk ik beter hier kijken: http://dx.com/c/consumer-...03/android-hd-players-191 . Dit zijn kastjes/stickjes met android erop. Lekker goedkoop.
Ik zou zelf gewoon voor een kleine PC gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 33,95€ 33,95
1ASRock Intel H81 H81M-ITX€ 55,90€ 55,90
1LC-Power LC-1320mi€ 38,60€ 38,60
1Crucial 2GB CT25664BA1339€ 18,48€ 18,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 146,93

Zet hier linus en xbmc op en je hebt een hele goede veelzijdige mediaspeler. Android heeft in mijn ervaring moeite met sommige soorten bestanden. Besturingssysteem kan lopen vanaf een usb stick. En je hebt gewoon een volwaardige pc, dus als je hier een harde schijf inzet kun je gewoon films direct hiermee downloaden en dan afspelen.
Toetsenbord met trackpad erbij en je kunt vanaf de bank het ding besturen.

Mijn PC

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-04 13:39
@Joris

Ga hier zeker naar kijken bedankt voor de tip!

Bart

Verwijderd

Andere mogelijkheden: pricewatch: Zotac ZBOX ID18
Ook hierbij moet je enkel nog geheugen toevoegen, eventueel wifi en een hardeschijf als je dat wilt.

Nog niet in NL te koop maar komt er wel aan: nieuws: Intel begint verkoop mini-pc met Bay Trail-soc voor startprijs van 120 euro

• jorisderoo
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:10:
Andere mogelijkheden: pricewatch: Zotac ZBOX ID18
Ook hierbij moet je enkel nog geheugen toevoegen, eventueel wifi en een hardeschijf als je dat wilt.

Nog niet in NL te koop maar komt er wel aan: nieuws: Intel begint verkoop mini-pc met Bay Trail-soc voor startprijs van 120 euro
Ik denk dat de desktop celeron sneller is dan die voor een laptop

Mijn PC

Verwijderd

jorisderoo schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat de desktop celeron sneller is dan die voor een laptop
Die behuizing van LC heb ik mijn twijfels bij vandaar :). Natuurlijk is de G1820 veel krachtiger als CPU.

• jorisderoo
Allemaal goede positieve reviews is meestal wel een goed teken

Mijn PC

Verwijderd

Dat is zo maar het zegt niets over de kwaliteit op termijn. Wat ik sowieso wel zou doen is kiezen voor 4GB geheugen.

• jorisderoo
Als je gewoon Linux draait is het voldoende, kun je altijd nog upgraden

Mijn PC

Pagina: 1