Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iljoesjin
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-08 09:53
Ik probeer van een (naar mijn idee) vrij simpel icoontje (zie bijlage) een vector bestand te maken, normaal gesproken doe ik dat via Illustrator, met de live trace functie en geeft dat het gewenste resultaat. Maar bij dit icoontje heeft Illustrator er erg veel moeite mee (zie het 'beste' resultaat in bijlage). Iemand enig idee waarom dit bestand moeilijk is voor Illustrator? En wat ik eraan kan doen? Bij voorbaat dank!

Het icoontje hoeft trouwens niet heel erg veel groter te worden dan het origineel.

Afbeeldingslocatie: http://112.imagebam.com/download/MEWDP3rZv4z2JHwOHRf4kQ/30362/303610103/Ventilator.png

Afbeeldingslocatie: http://111.imagebam.com/download/SUHP7lUxZcA5HN4byOhfkA/30362/303610107/Ventilator-livetrace.png

[ Voor 18% gewijzigd door Iljoesjin op 24-01-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:27
komt omdat de randen van de ventilator vrijwel tegen de rand van het plaatje zitten. bijvoorbeeld even met photoshop het canvas vergroten en invullen met wit en dan pas vergroten zou het probleem moeten verhelpen.

(net even getest in photoshop en ik kreeg ongeveer hetzelfde effect)

[ Voor 4% gewijzigd door analogworm op 24-01-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Iljoesjin schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:21:
Maar bij dit icoontje heeft Illustrator er erg veel moeite mee (zie het 'beste' resultaat in bijlage).
Ik vind 't nogal meevallen als je bekijkt waar Illustrator 't mee moet doen. Maar met 5 minuten "handwerk" heb je dit toch gecorrigeerd (of desnoods helemaal 'overgetekend')? Waarom nog meer moeite erin steken het "automatische" resultaat te verbeteren? Je neemt 't beste "blad" van de 4 (of tekent er 1 "met de hand" over) en roteert dat 4 keer. Voila.

Verder: wat analogworm hierboven zegt.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 24-01-2014 12:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iljoesjin
Omdat ik Illustrator alleen gebruik voor live trace en er verder niks mee kan. Heb wel geprobeerd even een beetje te prutsen, maar daar wordt het niet beter van.

Ik zal proberen het canvas te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
RobIII schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:34:
[...]
....
Waarom nog meer moeite erin steken het "automatische" resultaat te verbeteren?
....
Omdat het automagische proces optimaliseren minder moeite is dan met de hand gaan werken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
analogworm schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:37:
[...]

Omdat het automagische proces optimaliseren minder moeite is dan met de hand gaan werken? :9
Als 't een complex figuur was geweest had ik je gelijk gegeven. Nu is 't niets anders dan een curve (of hoe heet zo'n ding) dat 1 "blad" vormt 4x geroteerd. Ik kan me niet voorstellen dat dat meer dan 5 minuten werk is (granted: ik kan een beetje met Illustrator overweg maar ben verre van kundig).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
RobIII schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:43:
[...]

Als 't een complex figuur was geweest had ik je gelijk gegeven. Nu is 't niets anders dan een curve (of hoe heet zo'n ding) dat 1 "blad" vormt 4x geroteerd. Ik kan me niet voorstellen dat dat meer dan 5 minuten werk is (granted: ik kan een beetje met Illustrator overweg maar ben verre van kundig).
Das ook wel weer waar. Zo heeft iedereen waarschijnlijk workflows die volgens anderen sneller of beter kunnen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

RobIII schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:43:
[...]

Makkelijker is, in mijn ogen, om het icoontje in Photoshop even een iets groter canvas te geven, de levels een beetje bij te spijkeren voor een duidelijkere scheiding, om vervolgens in Illustrator een live trace uit te voeren met 'Sketched Art' preset (1,5 min werk):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ei1n01Dop6O10duMPJ2Uefgh/full.png

Zou dan alleen dat onderste blad nog even netter afwerken en eventueel even de diktes hier en daar aanpassen voor de symmetrie, maar verder is dit prima te doen voor 1,5 minuut werk. Helemaal als hij zoals aangegeven, niet veel groter hoeft dan het origineel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 24-01-2014 12:54 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iljoesjin
Het is me ondertussen gelukt, het vergroten van het canvas loste het probleem inderdaad op. Moest alleen zelf nog even een wit rondje in het midden maken, maar dat lukte me nog wel :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Spike_wolf schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:47:
[...]

Zou dan alleen dat onderste blad nog even netter afwerken en eventueel even de diktes hier en daar aanpassen voor de symmetrie, maar verder is dit prima te doen voor 1,5 minuut werk. Helemaal als hij zoals aangegeven, niet veel groter hoeft dan het origineel :)
worden er toch weer mooi 3,5 minuten van af geschaafd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:30
En anders deze gebruiken, die is behoorlijk accuraat.
Pagina: 1