Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop om ook mee te gamen

Pagina: 1
Acties:

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 22:53
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop waarmee ik naast de dagdagelijkse office/internet werkzaamheden ook een aantallen spellen kan spelen:
- Total War: Rome 2
- Assassin's Creed IV: Black Flag
- Need for Speed Rivals

Vraag is nu:
- kom ik met een laptop van rond de 700 euro (bijv: Asus N76VB-T4039H of MSI Gaming Series GP70 2OD-043NL) gedraaid met mooie/snelle instellingen of moet ik doorsparen naar een laptop van 1000 euro (bijv: MSI GE70 2OE-015NL) of zelfs naar 1500 euro (bijv: Medion Erazer X7825 (30015839) of MSI GT70 2OD-835XNL Dragon Edition 2).

Qua CPU en RAM zullen we ze het allemaal wel aan kunnen, maar ik vraag me af of de videokaart het aan kan op mooie instellingen (ik wil niet langzaam spelen of met slechte graphics):
- GT 740M voor de laptop van 700 euro
- GTX 765M voor de laptop van 1000 euro
- GTX 770M/780M voor de laptop van 1500 euro

Zou iemand hier iets over kunnen zeggen? Alvast super bedankt!

Andere suggesties als bovengenoemde zijn natuurlijk van harte welkom.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Medion heeft modellen met goede gpu en goede prijs. Ook hebben veel modellen een ssd :D
http://tweakers.net/categ...xqMAlWhiW2SPkV-gbQeMddafw

Verwijderd

Volgens mij is Total War: Rome 2 een aardig veeleisend spel of vergis ik me hierin?

Als dat het geval is, ga je het met een GT740M niet redden. Ik denk dat een GT 670 MX of een GTX 765M redelijk in de buurt zal komen van wat jij zoekt. MSI zou ik trouwens zoveel mogelijk links laten liggen, dan kun je beter voor Medion gaan, die zijn overall toch beter.

Als je het geld er echt voor hebt dan zou ik gaan voor een Asus ROG met 770M/780M. Of een Dell Alienware. Die zijn toch echt nog een stuk beter dan de Medions.

• Jornv
Mee eens, als je iets wilt dat echt goed is zou ik voor Asus of zelfs Alienware gaan. Je kunt je met zo'n prijs echter wel afvragen of je niet beter een goedkoop laptopje kan nemen die de dagelijkse dingen aankan en dan een desktop kiezen om te gamen.

• Rhitik
Bedankt voor de tips Jornv en maartjepaartje.

Als je Total War: Rome 2 niet meetelt, kun je de 2 andere games wel met een GT740M spelen met een goede snelheid en mooie graphics? Iemand ervaringen met soortgelijke games/videokaart?

Verwijderd

http://www.notebookcheck....orce-GT-740M.89900.0.html

Dat zal niet erg vloeiend gaan, misschien dat het op low settings nog een beetje kan, maar anders zul je toch echt de resolutie flink moeten terugschroeven en dat is iets wat je eigenlijk niet wilt.

GT670MX en GTX765M zijn toch de videokaarten die je op z'n minst wilt denk ik om alles op medium/high een beetje soepel te laten draaien. Ook een GT750M gaat niet zoveel verschil uitmaken. Zie trouwens dat Total War het minst veeleisende spel is in je lijst, de andere 2 zijn zwaarder.

• Rhitik
@maartjepaartje: dat zou betekenen dat ik voor 749 euro klaar ben met een Medion Erazer X6823?

pricewatch: Medion Erazer X6823 Laptop

of is daar het scherm niet goed van (1366x768 (WXGA Wide))?

Verwijderd

Ik zou eentje duurder pakken: pricewatch: Medion Erazer X6823

Deze heeft een full HD scherm en daar wordt je echt een stuk gelukkiger van!

• Jornv
En een ssd, daar wordt je ook veel gelukkiger van.

• Rhitik
Bedankt @maartjepaartje en @Jornv.

Item kan gesloten worden. Ik ben goed geholpen.
Pagina: 1