Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Canon 16-35 f/2.8 II
Canon 50 f/1.8 II
Liggen hier letterlijk stof te vangen
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Wat een waardeloze foto's komen er uit deze camera!
Deels ook omdat ik zelf niet zo'n scope heb en hem dus enkel gebruik op de scope van mijn pa, maar vooral omdat het nut toch wel erg beperkt is gezien de beperkte beeldkwaliteit. Zeker sinds ik zelf een goede telelens heb. Voor video vind ik het nog wel bruikbaar, maar het valt niet mee om mooi stabiele beelden te maken en sowieso kom ik er weinig aan toe om hier uitgebreid mee aan de slag te gaan.
Verder heb ik tot nu toe nog niet echt miskopen gedaan.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Oh ja, en heb een keer een "professionele" screw-in zonnekap gekocht voor op een 18-55mm, alleen niet erbij nagedacht dat het voorste element roteert. Hoe dichterbij ik focuste, hoe meer de zonnekap draaide. Op 18mm en focus zo dichtbij mogelijk kwam 'ie zelfs in het frame
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Echt maar een paar keer gebruikt.
Ik gebruik nog steeds elke keer een TTL kabel.
Neemt minder plek in en geen gedoe met batterijen.
[ Voor 15% gewijzigd door leendertv op 24-01-2014 11:43 ]
Heb nog steeds enkele 77mm UV's liggen hier die al jaren in een lade liggen.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Maar ja, daar is het een hobby voor

De externe voeding van de D70, werkelijk nooit gebruikt en schreeuwend duur.
Een panorama kop voor een statief. Na een jaar pas over gegaan op balhoofd.
80-400mm lens, mijn god wat was die langzaam. 85mm f/1.4, misschien wel de beste lens die ik ooit gehad heb, maar ik gebruik hem zelden.
Kortom: massa's "miskopen"!
Ding vrat batterijen, na 10 foto's waren ze alweer op.
Duurde ook lang nadat de ontspan knop was ingedrukt voor hij foto's nam.
Vind het niet zo fijn lopen met een camera langs je heup te bungelen.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Vergelijkbaar met marceltuit.
Als noob advies vragen: met de opmerking: Ik denk niet dat ik later ga upgraden/nieuwe spullen kopen.
Goed advies krijgen, en een 40D + 18-55 + 55-250 kopen
2 Jaar later: 40D + 10-22 + 17-55 + 50 f1.8 + 70-200 f2.8 IS
4 Jaar later: 7D + 10-22 + 18-35 F1.8 + 50 f1.8 + 20-700 f2.8 IS MkII
Alleen het lenzenpoetsdoekje is nog hetzelfde gebleven in 4 jaar.....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
-Blackrapid strap, 2e hands gekocht, vond ik het maar een onding. Uiteindelijk verkocht op MP
-Een monopod, wat een onding en te zwaar. Wel handig voor inbrekers…
-MP-E 65mm macrolens, werkelijk amper gebruikt. Uiteindelijk verkocht aan een Belg via dutchphotozone
-Tweedehands 85mm f1.8, leuke lens maar viel mij een beetje tegen. Na 2 maanden verkocht op MP.
-Cameratraject 10D > 40D > 7D > 6D. De 7D was misschien beetje een miskoop qua beeldverwachtingen.
ow...en misschien was de verkoop van mijn 200mm f2.8 aan een zekere tweaker ook niet zo'n goed idee achteraf. Ik mis die lens wel
[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 24-01-2014 18:30 ]
Nickname does not reflect reality
Flitser was ik na 2 weken al ontgroeid en voldeed niet meer vanwege te weinig instel mogelijkheden (lees: alleen auto stand).
Draadloos flits remote set voor Nikon D60.
Setje gekocht en vervolgens een maand later overgestapt op een D7100. Metz flitser was intussen al vervangen door een Speedlite 600. D7100 kan wel flitsers draadloos aansturen en was de flits remote set dus overbodig geworden.
Gelukkig heb ik een partner die ook fotografeert. Alles kunnen doorschuiven en zij is er zeer gelukkig mee!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Hij was snel, had een fijn gewicht, stevige bouw en grip .. en daar hielt het wel op en ik durf zelfs te zeggen dat de 450D het niet veel onder doet qua beeld qualiteit. De vreemde ruis (rare korrel vorm) en belabberde dynamische bereik om nog maat te zwijgen over de matige prestaties bij lage ISO.
Maarja helaas was toen in de crop series van Canon nog niet iets beters en kwamen de 600/650/60/70D etc. allemaal pas later. Wellicht was dat een goede tussenstap geweest, het verschil met die camera's was namelijk wel een stuk groter.
5D II die later kwam zou ik geen miskoop willen noemen, erg veel plezier mee beleefd alleen ik ergerde me groen en geel aan de bevestiging van de grip, deze was erg wankel en kreeg na een tijd wat speling. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en op één dag de 5DII verkocht en een 1Ds III opgehaald.
[ Voor 17% gewijzigd door Ventieldopje op 24-01-2014 16:37 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Veel positiefs over gelezen maar na aankoop bleek het objectief flare gevoelig; met nacht fotografie zat je foto vol met ongewenste licht effecten. Voor mij onacceptabel.
Nummer één is ....
[ Voor 30% gewijzigd door Vishari Beduk op 28-01-2014 17:17 ]
weet het niet meer
Eerste foto toen ik hem net had gekocht als gedoodverfde (fullframe) opvolger van de Sigma 18-50 f/2.8 Macro (op 450D). Foto's daarna zijn van toen ik hem ruim een jaar later bijna ongebruikt en in nagenoeg nieuwstaat verkocht.
Te groot, te lomp, te zwaar en presteerde te matig. Het leek mij de ideale lens voor schoolfeestje en zo, maar ik ging vaak na een uur al over op mijn Sigma 50/1.4 die mij veel betere foto's leverde en ook nog eens een stuk lichter is.
Oja: een monopod.... 2x gebruikt denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 24-01-2014 19:51 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Waarom kon die nooit het plezier van de 5D2 evenaren? Vond jij niet de body van de III op ALLE gebieden beter dan de mark 2?
iig mijn grote miskoop, of ja, ik heb em van mijn vriendin gekregen, was de Joby Gorillapod SLR Zoom. Gewenst statiefje dat makkelijk mee te nemen is en makkelijk te bedienen is.....mooi niet dus.
Je moet heel creatief zijn wilt ie niet door zijn knieen zakken. En in de praktijk was ik gewoon veel te veel tijd kwijt met elk kogeltje goed positioneren. Kortom: mooie voorstelling, maar slechte uitwerking in de praktijk. Kon het gewicht van een zoom echt niet dragen.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
De canon 400d, mijn eerste spiegelreflex. Wou dat ik hem nooit gekocht had; door dat ding ben ik nu uren per week kwijt en het heeft me ook nog eens duizenden euro's gekocht aan extra spullen die ik ervoor moest kopen... "
Au, komt bekend voor.
Mijn miskoop : De Sigma 300 MM 2.8, belabberde beeldkwaliteit. Voordeel daarvan je gaat de andere telelenzen meer waarderen.
Beide lenzen liggen hier ook, maar het zijn mijn meest gebruikte lenzen.Superdaantje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:15:
Miskoop wil ik niet gelijk zeggen, maar de:
Canon 16-35 f/2.8 II
Canon 50 f/1.8 II
Liggen hier letterlijk stof te vangen
Sig
De Gorillapod was ook niet echt een geweldige aankoop. Was vooral bezig met het kloten met de poten en echt stabiel was ie niet.
People as things, that’s where it starts.
Wat een enorme bagger camera was dat, 3x ter reparatie terug geweest naar olympus.
Slechte software, weigerde zeer vaak op te starten als je hem aanzette,
Onscherpe foto's, lens weigerde scherp te stellen,
En zelfs na reparatie nog steeds onscherpe foto,s onder water, zelfs de kleuren waren overduidelijk misvormd.
Nu een Fujifilm FinePix XP30 Zwart en een XP10 groen. Die XP30 was onder water opengesprongen, borging deksel werkte niet goed. Is uitstekend gerepareerd door nikkon, geheel kosteloos.
Foto's en filmpjes zijn nu wel van prima kwaliteit.
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Ik lees en lees en lees, waar mogelijk probeer ik het eerst en dan ga ik over op aankoop.
Nu koop ik eigenlijk lensen naar welke plezier opleveren of welke toevallig langskomt, het is toch niet erg dat je 15+ ~50mm lenzen hebt liggen
Grootste miskoop was de minolta dimage x20, camera was over priced (omdat hij zo klein was en interne zoom had) rente langzaam, op AA batterijen en voor het glas element zit een metalen schuif die automatisch opende, alleen niet meer nadat hij in de cola viel.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ahhhh.... die was ik vergeten te noemen!Deathchant schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:50:
iig mijn grote miskoop, of ja, ik heb em van mijn vriendin gekregen, was de Joby Gorillapod SLR Zoom. Gewenst statiefje dat makkelijk mee te nemen is en makkelijk te bedienen is.....mooi niet dus.
Je moet heel creatief zijn wilt ie niet door zijn knieen zakken. En in de praktijk was ik gewoon veel te veel tijd kwijt met elk kogeltje goed positioneren. Kortom: mooie voorstelling, maar slechte uitwerking in de praktijk. Kon het gewicht van een zoom echt niet dragen.
Leek voor mij het ei van Columbus maar zoals jij al aangeeft: Presentatie is schitterend, praktijk ruk. Veel goede foto momenten gemist doordat ik teveel en te lang bezig was met het bevestigen van de Gorillapod...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 22-03-2018 16:07 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Dus je kocht een Fujifilm camera, die later is opengesprongen en vervolgens gerepareerd is door Nikkon?keur0000 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:18:
Nu een Fujifilm FinePix XP30 Zwart en een XP10 groen. Die XP30 was onder water opengesprongen, borging deksel werkte niet goed. Is uitstekend gerepareerd door nikkon, geheel kosteloos.
Nu ik erover nadenk was dat balhoofd misschien nog een grotere miskoop, ik kan me geheel niet herinneren 'm ooit gebruikt te hebben...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Kan zo geen toepassingen bedenken waarvoor ik zoiets zou kunnen gebruiken, heb bijvoorbeeld nog nooit sport fotografie geprobeerd waar een monopod misschien wel van pas kan komen.
Toch lijkt het me wel handig om te hebben, maar dan niet een losse monopod want ik denk dat ik dan snel terug ben in dit topic om m'n volgende miskoop te komen melden.
Ik ben erg tevreden met dit statief. Heel flexibel, je kan ook de middenkolom omdraaien.
Maar ik gebruik deze in combinatie met een m43 camera en lenzen. Erg compact en lichtgewicht dus.
Ik kan me voorstellen dat je met een DSLR en zwaardere lenzen beter kan kiezen voor de MeFOTO GlobeTrotter (http://www.mefoto.com/products/globetrotter.aspx).
Ze vouwen allebei iets anders op als de meeste statieven waardoor ze een stuk compacter zijn.
Je kan bij allebei kiezen voor aluminium of carbon.
Nu kunnen de meeste statieven inderdaad een poot afdraaien en als monopod gebruiken
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik had een 35L moeten kopen toentertijd.
Verwijderd
Exact dezelfde miskoop gedaan destijds..Milo. schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:58:
Mijn "grootste miskoop" was een nieuwe 24-70L. Dacht dat het dé ideale lens voor mij zou zijn op de 40D.. qua lengte was het ook goed maar de lichtsterkte was dat niet. Overdag was het toch meestal f/4 a 5.6 en in wat donkerdere situaties is f/2.8 natuurlijk lang niet lichtsterk genoeg.
Ik had een 35L moeten kopen toentertijd.
marceltuit schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:49:
De canon 400d, mijn eerste spiegelreflex. Wou dat ik hem nooit gekocht had; door dat ding ben ik nu uren per week kwijt en het heeft me ook nog eens duizenden euro's gekocht aan extra spullen die ik ervoor moest kopen...

[ Voor 11% gewijzigd door Joosie200 op 25-01-2014 01:25 ]
Intussen niet meer nodig omdat ik ook gewoon 1 poot van me sirui af kan schroeven. Is nog een stuk lichter ook.
Het verhaal van marceltuit en Sparhawk komen me ook erg bekend voor
Een vriend kocht na advies hier op GOT een 600D met 18-55. En nadat CrashO daar een paar keer mee gespeelt had moest ik er natuurlijk ook een, dat maakt toch wel een stuk betere plaatjes dan een telefoon..
Intussen was er al een 650D dus in Oktober 2012 een 650D + 18-55 + 50mm 1.8 gekocht tijdens de BTW actie van MM.
1 jaar later was de boel al krankzinning uit de hand gelopen met:
650D + 6D + 10-22 + 15-85 + 70-200 2.8L II + 24-105L + 8mm + 3 flitsers + 2 tripods + 1 monopod + 3 straps + 2 studioflitsers
nu 1.5 jaar na me eerste DSLR is daar intussen ook alweer een 16-35 F2.8L II bij gekomen, een 2x extender II en een pelican 1650 om de collectie in op te bergen
70-200 2.8 II gekocht.
Mijn 100 2.8 ligt door deze aankoop ook aardig wat stof te verzamelen, misschien beide maar eens op V&A gooien.
Eerste "miskoop" was een 17-40L op crop body camera. Opzich was hij heel mooi en mooi scherp, maar F4 was me toch niet lichtsterk genoeg en dat heeft me wel wat dwars gezeten de tijd dat ik hem had. Daarna had ik die verkocht en een 28mm 1.8 prime gekocht. Opzich wel aardig, en lichtsterk maar op een of andere manier vond ik het niet een echt lekkere brandpuntafstand 28mm (op crop ook)
Vervolgens toen ik een FF camera kreeg vond ik die 28mm helemaal niet meer prettig, was me te wijd. Op dat moment heb ik dan ook de 28 verkocht, en een 35mm F2 gekocht. Oud ding met lawaaimotor maar het is mijn favo lens nu, lekker scherp is ook en super brandpuntafstand op FF 35mm.
Mijn 85mm ben ik altijd al wel tevreden mee, maar op FF is hij nog wat prettiger, op crop moest je behoorlijk afstand nemen van de persoon die je fotografeert.
* oja, daarnaast nog iets wat wel een miskoop was, een 3e speedlight flitser, had ik gekocht omdat ik dacht die goed te kunnen gebruiken voor een opdracht, maar uiteindelijk niet gebruikt, en verder ook echt nooit 3 gebruikt. Ik gebruik er echt maar heeeel zelden 2, maar meestal gebruik ik geen flitser en soms maar 1... Heb afgelopen jaar ook een hoop dingen verkocht die ik niet gebruik.
Ben voor het eerst in tijden wel behoorlijk tevreden met wat ik heb. Heb niks in mijn hoofd op het moment wat ik echt echt nog wil hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door hypz op 27-01-2014 11:36 ]
- een set macrotubes om me met bestaande lenzen in het macroveld te kunnen begeven. Ik kwam er heel snel achter dat macro 'm voor mij niet gaat worden. Liggen nu stof te happen
- UV filters. Had ze er vroeger altijd op zitten. Maar nu ik meer met andere filters speel, gebruik ik ze niet meer. Blijf filters wisselen. Dus die moeten misschien maar 's een keer op MP.
- batterygrip voor m'n 7D. Hoewel ik op mijn 450 niet zonder kon, merk ik dat ik hem op de 7D amper gebruik.
M'n 7D zelf? Tsja, ik kan me best vinden in de eerdere verhalen van anderen. Maar ik kon destijds bij aankoop moeilijk een 5D t.o.v. de 7D verantwoorden. Dat betekende dan ook een dure stoelendans met bestaande objectieven. Nog steeds zou ik het liefst een fullframe hebben ivm ruisprestaties. Al heb ik sinds de overstap naar lightroom 5 minder moeite met ruis omdat LR de ruis toch best goed verwijdert.
Als je gaat kijken naar aanschaf versus hoeveelheid gebruik zou ik mijn sigma 50 1.4 en 70-300L ook miskopen noemen. Ik gebruik ze tegenwoordig zer weinig. Maar ja, die momenten dat je ze nodig hebt, zijn het echt juweeltjes. Maar ik kan niet uitsluiten dat de 50 mm op korte termijn toch op MP staat..
Canon EF 50 f/1.4: ligt in de kast stof te happen, primes...
Canon EF-S 60 f/2.8 macro: ligt in de kast stof te happen, sinds de 1DmkIII past hij ook niet meer op de camera die ik normaal gesproken gebruik
Canon EF 300 f/4L: ligt in de kast stof te happen, primes... (ik gebruik hem heel soms in de winter omdat hij net wat lichtsterker dan de 100-400 is en de bokeh is yummy)
Canon 1,4x en 2x extenders: liggen in de kast stof te happen
Andere spullen gebruik ik wel veel, of heb ik veel gebruikt (zoals een 20D met 17-85, dat wil ik zeker geen miskopen noemen).
This footer is intentionally left blank
Als er straks een versie 2 uitkomt vna de 100-400 zul je wel geinteresseerd zijn he?
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Alle 1d camera's voor de 1d3 hebben een ergonomie waar je de broek van afzakt. Dat dat ooit in productie is gegaan op deze manier is voor mij onbegrijpelijk.
De Panasonic FZ30 Leuk toestel, maar net iets te veel van een alles kunner om ergens echt goed in te zijn. Daarnaast is het ding zo traag(zeker nu ik onlangs nog even gebruikte na een tijdje een D90 gebruikt te hebben) vrat batterijen en zijn de Raw bestanden hilarisch groot.
Daarnaast kan ik de 70-300 4-5.6 ED D wel melden 1 weekend gebruikt en zit nu vaak als snel meepak set bij de D90.
Voorlopig hoort de Bigma 50-500 ook in het rijtje omdat deze te weinig gebruikt heb als ik naar de prijs kijk. Toen moest en zou ik een 500MM zoom lens halen, nu blijk ik toch heel veel met alles tot 200MM te doen. Misschien in het voorjaar als er meer licht is dat deze vaker van stal gaat komen.
Ik heb geen problemen met de 100-400, dus zal er heel wat aan veranderd moeten zijn voordat ik die zal kopen. Binnenkort wil ik de 500 f/4 erbij halen. Echter weer een prime, dus ik heb geen idee hoe lang die liefde zal duren.Deathchant schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:25:
@ajhaverkamp: iets met ezel en een steen :D:D hehe kidding, maar dat is nog wel een lijst aan miskopen zeg
Als er straks een versie 2 uitkomt vna de 100-400 zul je wel geinteresseerd zijn he?
Het zijn ook geen miskopen, maar leermomenten! De duurdere onthoud je gewoon beter
Voor de Canon 70-200 f/2.8 IS had ik de Sigma 70-200 f/2.8 + beide extenders. Dat was ook niet echt een miskoop. Maar daardoor wist dat ik een lens moest hebben die dichterbij kon scherpstellen en dat stabilisatie ook fijn zou zijn.
This footer is intentionally left blank
Mijn lijstje:
- Nikon D200: Ruismonster. Na 6 maanden vervangen voor een D300.
- Manfrotto aluminium monopod: tweedehands aangeschaft voor 10 euro en welgeteld 2 keer gebruikt om mee te fotograferen. Verder vooral als 'poke-stick' gebruikt als ik reikwijdte nodig had (dus niet helemaal zinloos
)
- Panoramakop van Manfrotto: degelijk en functioneel ding, maar het hele gebeuren er om heen (op- en instellen) duurde gewoon te lang.
- Nikon 24-70 f/2.8: Na 4 maanden vervangen voor de Nikon 17-55 f/2.8 (dat bereik beviel veel beter op crop)
- Legio UV filters (allemaal 77mm) totdat je het licht ziet
- Twee el-cheapo knock-off Nikon batterijen die na een half jaar al niet meer herkend werden door de camera.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ik heb ook nog overal MRC filters voor als bescherming van het frontelement en ik kan niet zeggen dat ik verschil zie tussen MET filter en ZONDER filter.
Of heb ik het licht nog niet gezien?
Deathchant schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:19:
Ik heb ook de 17-55/2.8 IS USM en ik heb dus de "fout" gemaakt om een B+W 010 UV 77mm filter te kopen (47 euro). Maar ik merkte op bijna alle foto's met tegenlicht een versterking van de flare.

[ Voor 70% gewijzigd door Orion84 op 28-01-2014 09:55 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
- Nikon D60: neem hem nog wel eens mee als backup-camera. Was mijn eerste DSLR maar had beter gelijk kunnen doorsparen....
- 18-200mm Sigma: Ultrazoom met niet al te beste kwaliteit (mijn exemplaar dan). in no-time weer verkocht
- Sigma 10-20mm: Gekocht als budget wide-angle. Op zich prima, maar in de nachtclub is de Tokina 11-16mm f2.8 veel handiger. Uiteindelijk die dan ook gehaald...
aan de andere kant mijn betere aankopen:
80-200mm AF-S F2.8 is ragscherp en mis de stabilisatie niet. en voor de prijs.....
Nikon V1: Erg blij mee, voor 100 euro een onderwaterhuis bij gekocht. Heb de 10-30 erbij, en komt nog een 30-110 bij waarschijnlijk. enige nadeel is dat als je burst schiet je de laatst geschoten foto ziet, en niet meer wat je fotografeert. in de v2 en j2/j3 wel opgelost gelukkig, maar een firmware update zou het bij de V1 toch moeten oplossen. Merk sterk dat de DSLR minder mee gaat nu
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
De lens goed bekeken op beschadigingen en kon zo niks zien.
Zag er netjes uit, leek goed te functioneren en heb 'm gekocht.
Eenmaal thuis zag ik putjes in de front lens. Ik snap tot op vandaag niet dat ik dat niet gezien heb
Ik kon dat echter totaal niet terugzien op foto's dus weinig aan de hand.
Eenmaal op vakantie bleef het diafragma hangen

Kreeg 'm wel weer goed maar het bleef gebeuren.
Rot aankoop

(Ondanks dat het objectief goed presteert verder)
[ Voor 24% gewijzigd door Gman op 28-01-2014 11:11 ]
Was een grapje hoor, dat heb je wel is dat je denkt van; hee ik heb hem wel is wat anders horen zeggenOrion84 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:04:
Ik deed simpelweg een search op poster=deathchant in het grote filter topic, om te checken of hij dat topic al kende
Ik moest wel lachen vanmorgen.
En zoals UC al opmerkt zijn ook MRC filters niet heilig. Maar er zijn legio omstandigheden waar je er wellicht niet of nauwelijks bijwerkingen van zult hebben. In dat geval zijnde duidelijk geen miskoop nee
Anyway, laten we maar terug on-topic gaan
ding ging al kapot 5 minuten na aankoop (ok kleine valpartij, mijn fout)
maar na ik hem had gefixed was ik nog steeds niet onder de indruk van de prestaties. en vooral de lelijke bokeh.Voor mij dus geen Sigma meer, t merk heeft bij mij een slechte reputatie opgelopen
na een kleine shoot te hebben gedaan met deze lens heb ik m niet meer gebruikt
dit soort fotos waren voor mij niet voldoende

had er 40 euro voor betaald maar hij light in onderdelen uit elkaar, over mn slaapkamer verspreid
ik vind het de moeite niet om m weer in elkaar te zetten.
[ Voor 27% gewijzigd door mrc4nl op 29-01-2014 21:54 ]
ora et labora
Is dat niet een beetje kort door de bocht??mrc4nl schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:40:
Een sigma 70-300 DG (nikon mount)
ding ging al kapot 5 minuten na aankoop (ok kleine valpartij, mijn fout)
maar na ik hem had gefixed was ik nog steeds niet onder de indruk van de prestaties. en vooral de lelijke bokeh.Voor mij dus geen Sigma meer, t merk heeft bij mij een slechte reputatie opgelopen
na een kleine shoot te hebben gedaan met deze lens heb ik m niet meer gebruikt
dit soort fotos waren voor mij niet voldoende
[afbeelding]
had er 40 euro voor betaald maar hij light in onderdelen uit elkaar, over mn slaapkamer verspreid
ik vind het de moeite niet om m weer in elkaar te zetten.
Geen objectieven van een bepaald merk meer kopen omdat één je niet bevalt?
Elke fabrikant heeft wel mindere objectieven, dat betekent niet dat de rest ook poep is.
De Art serie staat bijvoorbeeld goed aangeschreven, zowel qua bouwkwaliteit als optische prestaties en is vaak een stuk goedkoper dan het Canikon equivalent.
En nu, ik heb 3 lenzen van Sigma waar Canon een puntje aan kan zuigen wat mij betreft (35/50/85).
Je beperkt alleen jezelf ermee als je een merk geheel buiten sluit.
Ook niet alle Canon lenzen zijn goed, maar dat maakt me weinig uit.
Ik kijk per lens wat ik wil en wat ik koop.
Maar objectieven van sigma uit dat tijdperk? Meh denk het niet. Ik heb meer vertrouwen in andere merken. Voor mijn systeem zijn er ook maar 3 sigma lenzen beschikbaar, dus de kans is toch al niet zo groot
[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 30-01-2014 10:41 ]
ora et labora
- Sigma 50mm macrolens, een enkele keer gebruik voor een bloem of een bij maar ligt nu stof te happen. Leuke lens verder maar macro is gewoon niet mijn ding. Maar ja, twijfel dan weer wel om hem weg te doen.
- Sigma 70-200 2.8 HSM, gekocht met 2x extender maar hij was me toch niet zo snel als ik had gehoopt (voor indoor volleybal) en ook de image quality vond ik niet geweldig. Uiteindelijk heb ik hem wel met veel winst kunnen verkopen en heb ik daar mijn huidige Canon 70-200 2.8 USM voor gekocht, ben ik helemaal gek op!
Zeker geen miskoop is mijn huidige Canon 60D al begin ik steeds meer te denken aan fullframe voor de betere ISO/ruisprestaties en DOF, maar goed dat is een andere discussie
Had ik beter een 50D met goede EF-S lenzen kunnen nemen.
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Dat is wel zo ja.Sjekster schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:46:
Moet je het wel leuk vinden om portretfoto's te maken natuurlijkIk heb om die reden ook m'n 50mm 1.8 verkocht. Prachtig lensje, maar voor mij een niet echt practische focal length op crop.
Daarom ben ik ook voor de 35mm f1.8 (Nikon) gegaan, die is toch wat veelzijdiger op crop.
lol! Same here!AdmiralSnipe schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:59:
[...]
Dat is wel zo ja.
Daarom ben ik ook voor de 35mm f1.8 (Nikon) gegaan, die is toch wat veelzijdiger op crop.
De 50mm was voor mij toch ook wel een lichte miskoop juist vanwege datgene wat jij nu aangeeft.