Wij (mijn afdeling) maken gebruik van één server, waar wij ook administrator op zijn. Nu is ons profiel niet lokaal, en zijn er nog wel wat meer settings waar we dan als 'admin' niets aan kunnen doen middels deze server.
Nu ben ik benieuwd of er een mogelijkheid is, om bepaalde dingen te "checken" voor veranderingen. Technisch gezien mag er niets veranderen op deze server, zonder dat wij er iets van weten. Nu bestaat er echter het vermoede dat er wel af en toe iets veranderd. Bestaan er 'tools' c.q. logging software die iets specifieker / duidelijker is dan de standaard event log van windows?
Wat ik in feite graag zou willen weten is;
- wie/wanneer iemand inlogged.
- settings van de server zijn veranderd.
- of iemand zijn "profiel" aangepast is
Ik ben wellicht vrij onduidelijk, maar mijn ervaring met serverbeheer is dan ook vrij gering. Graag hoor ik nog vragen indien ik onduidelijk ben.
Nu ben ik benieuwd of er een mogelijkheid is, om bepaalde dingen te "checken" voor veranderingen. Technisch gezien mag er niets veranderen op deze server, zonder dat wij er iets van weten. Nu bestaat er echter het vermoede dat er wel af en toe iets veranderd. Bestaan er 'tools' c.q. logging software die iets specifieker / duidelijker is dan de standaard event log van windows?
Wat ik in feite graag zou willen weten is;
- wie/wanneer iemand inlogged.
- settings van de server zijn veranderd.
- of iemand zijn "profiel" aangepast is
Ik ben wellicht vrij onduidelijk, maar mijn ervaring met serverbeheer is dan ook vrij gering. Graag hoor ik nog vragen indien ik onduidelijk ben.