Wat te spelen na Mass Effect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
Hoewel de games al jaren bestaan ben ik afgelopen weken begonnen met spelen van de Mass Effect series en man wat baal ik ervan dat ik dat niet eerder heb gedaan. Wat een geweldige games :)

Inmiddels deel 1 en 2 uitgespeeld en net begonnen aan deel 3 met mijn paragon female Shepard.
Wil hierna een complete walkthrough doen met een renegade male shepard :)

Maar goed, ik wil niet alleen maar ME blijven spelen en wil verder gaan kijken naar andere games. Alleen het niveau van ME is zo hoog denk ik, dat er weinig games zijn die eraan kunnen tippen.

Dus wat raden jullie aan om te spelen? Ik zoek voor de pc dus een game als ME. Combinatie van RPG en Actie. Liefst 3rd person, maar mag ook 1st person zijn. Het hoeft niet persé een Sci-Fi RPG te zijn, maar het heeft wel mijn voorkeur.

Ik lees dat Bioshock meer een FPS is en vrij saai wordt op den duur. KOTOR schijnt daarentegen ook erg goed te zijn. The elder scroll series vind ik persoonlijk niet veel aan. Weet niet waarom, maar die hebben mij nooit echt kunnen vermaken.

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Persoonlijk zou ik je toch de Bioshock serie(vooral 1 en 3 zijn zo ontzettend goed)en Skryrim aanraden.
Bioshock is toch wat meer FPS dan RPG maar dat maakt Skyrim dan wel weer goed :)
Ga voor Skyrim wel voor de Legendary edition.

Daarnaast zou je ook Dragon Age 1 kunnen spelen.
Werkelijk geweldige game en volgens mij ook wel goedkoop nu. (vaak in Steam sale etc)

Daarnaast is The Witcher 2 ook goed.

Wil je echter de ultieme RPG game spelen dan raad ik je van harte Dark Souls aan >:)
Zo enorm moeilijk en uitdagend

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Skyrim is toch net als The elder scroll series? Weet niet wat dat is, maar ik heb TES3 gehad (althans, volgens mij was het 3. zoveel heb ik hem gespeeld :') ) maar die kon mijn aandacht niet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Oordeel niet te snel, ook ik was niet van de TES games, ik had een keer Oblivion geprobeerd en daar was ik na een uurtje spelen toch echt wel klaar mee.
Echter toch TES nog een kans gegeven met Skyrim en daar geen moment spijt van gehad, geweldige game waar ik al heel veel uur aan verloren heb maanden achtereen.

Daarnaast zijn Fallout 3 en Fallout New Vegas ook geweldige Action RPG games.

Ben zelf nu bezig met m'n eerste New Vegas playthrough.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
mja, en ook Fallout 3 kon me niet bekoren. Laten we het erop houden dat Bethesda niet mijn games maakt :P

Maar is er niet iets wat meer de richting van Mass Effect op gaat? Dus toch sci-fi en 3rd person bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 17:09

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Ik zou gaan voor Deus Ex : Human Revolution. Is een First-Person (met een coversysteem in Third Person) Action RPG. Is een near-future (in ieder geval dichterbij dan Mass Effect) Sci-Fi RPG. Je kunt ook de originele Deus Ex proberen, die is wel een stuk ouder, maar wordt met name door Deus Ex-fans gezien als de betere game.

Een andere game, die qua gameplay wel lijkt op Mass Effect, maar in de huidige tijd afspeelt is Alpha Protocol. Dit werd over het algemeen wel gezien als een flop, met name het bewegen van het karakter, maar ik heb me er wel mee vermaakt.

Nog verder van Mass Effect af zijn games als Splinter Cell of Remember Me.

[ Voor 32% gewijzigd door Ozzy op 24-01-2014 11:03 ]

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ah Ozzy was me net voor.
Deus Ex is idd ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Je gaf het zelf al aan: KOTOR is idd ook erg goed en zit denk ik het meest dichtbij het niveau van ME. Het zijn natuurlijk oudere games, dus je moet geen high resolution graphics hunter zijn. Maar aangezien het van hetzelfde ontwikkelingsteam afkomt, is het echt een aanrader. KOTOR1 was één van de eerste (en laatste) games waar ik echt helemaal mee kon leven met het ijzersterke verhaal. Je hebt echt het gevoel op het begin een zeer klein miniscuul onderdeel te zijn van de spelwereld en er zijn naar mijn mening maar weinig games erna gekomen die datzelfde gevoel benaderde. Een oud pareltje.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ben ook een ME fan, en het stomme is dat ik ook te 'laat' was begonnen.

Ik kon Dragon Age 2 voor een prikkie krijgen (15 euro) en daar zat een Mass Effect 2 code bij, DA2 vondt ik leuk en besloot toen maar een DA1 te kopen welke ik beter vindt dan DA2. Na beide gaar gespeeld te hebben ME2 geinstalleerd en deze was ook super!

ME1 gekocht en later ME3.

Mijn aanrader zou zijn :
Dragon Age : Origins (digital deluxe met alle DLC etc, is nog weleens in de aanbieding op Steam of Origin)
Dragon Age 2 (met DLC's)
TES:Skyrim

Voorderest zou ik niet echt iets aan kunnen raden, Oblivion vondt ik ruk, Skyrim vindt ik nog steeds super.

En nu maar wachten op Dragon Age Inquisition... Ik heb alle races gespeeld met DA:O dus ben benieuwd wat dit betekent. Je schijnt je al aan te kunnen melden op 'www.Dragonagekeep.com' voor de beta ofzo van de aankomende Dragon Age.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ok, Dragon Age en KOTOR eens bekijken dus.
Royeboi schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:10:
Je gaf het zelf al aan: KOTOR is idd ook erg goed en zit denk ik het meest dichtbij het niveau van ME. Het zijn natuurlijk oudere games, dus je moet geen high resolution graphics hunter zijn.
[...]
Een oud pareltje.
Graphics boeit me niet zo. Gameplay > Graphics is wat bij mij telt :)

Is KOTOR via Steam/Origin te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Yep op steam
Die moet ik ook nog spelen trouwens, heb KOTOR2 wel in een steam sale gekocht maar ook nog niet gespeeld.
Hmm lange lijst +1

[ Voor 46% gewijzigd door Flex0r op 24-01-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ah nice. Dan gaan we daar eens naar kijken. :)

Ik moet eerst ME3 nog uitspelen en heb natuurlijk daarna nog een complete 3-delige walkthrough van Mass Effect als renegade male Shepard voor de boeg, maar dan heb ik iets om naar uit te kijken. :)

Wel grappig trouwens. Ik was altijd een fervent FPS gamer (Cod, Borderlands etc.), maar het RPG element spreekt me steeds meer aan. :)
Dat eeuwige schieten in FPS games blijft toch hetzelfde. Of je nu Cod, Borderlands of weet ik wat speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Sinds ME1 gespeeld te hebben speel ik ook beduidend meer action RPG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Precies hetzelfde hier. Altijd fervent fan van shooters en racegames geweest. Maar toen ik bij toeval Mass Effect 2 in m'n schoot geworpen kreeg was ik meteen 'bekeerd' ;) Achteraf gezien begon het al met de eerste Deus Ex, maar ben ik na die meerdere malen uit te hebben gespeeld niet doorgegaan naar de andere RPGs
Sindsdien eigenlijk alleen nog maar RPG (soms met shooter-elementen zoals Borderlands en Deus Ex).

Alle suggesties die ik je wilde geven zijn inmiddels al gegeven.
Misschien nog wel een idee de eerste Deus Ex te spelen. Als je langs de gedateerde graphics en animaties kan zien, dan heb je echt een geweldige game met een verhaallijn waar je nog lang over na zal denken. Zeker waard om meerdere keren door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ME kan ik ook nog wel een paar keer door. Speel nu als paragon female shepard (soldier). Ga hierna door met een renegade male shepard (infiltrator) en wil daarna eigenlijk nog een keer als een volledige biotic gaan spelen. Uiteraard dan wel weer female, want ik kijk toch liever naar een paar uur naar vrouwenbillen :+

Al is de romance tussen male Shepard en Miranda ook nog interessant om een keer te proberen. Moet dan alleen wel elke keer de volledige game door. Dat vreet tijd!

Misschien dat ik mijn renegade male shepard een biotic maak ipv een infiltrator. Infiltrator is toch vrijwel hetzelfde als een soldier, maar dan meer long-range.

[ Voor 34% gewijzigd door PdeBie op 24-01-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
Als je een uitdaging wilt, en ook nog eens tegen een stootje kan, probeer dan Dark Souls :-) Vermakelijk hardcore spelletje, met een leuke background!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Eentje die nog niet is langsgekomen maar wel werkelijk fantastisch is: The Witcher 2

Verder idd Dragon Age 1 en de Fallout serie.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Dragon Age 1 inderdaad.

En Crusader Kings 2, ook vaak in de aanbieding! Is wel RPG, maar geen actie overigens. Strategie game.

[ Voor 27% gewijzigd door pirke op 24-01-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Ik zou zeggen probeer Alpha Protocol eens.
Het is ook een mix van FPS en RPG (meer RPG well), maar je kan ook sneaken à la games zoals Metal Gear Solid enzo.
Je speelt de rol van een geheim agent, heel Bond-achtig. :D
Steam link met trailers etc http://store.steampowered.com/video/34010/
Een brilliant spel IMO.

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Als je wat meer de shooter kant op wil is stalker serie wellicht ook wel een idee, voor de rest zijn de meeste goede opties al genoemd.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31
Ben nu een aantal weken bezig met The Witcher 2, aanrader!

(weliswaar geen Sci-Fi maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Uncharted series is erg leuk, moet je wel geschikte console hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
KnightX schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:59:
Ik zou zeggen probeer Alpha Protocol eens..
+1 voor Alpha Protocol. Ik vind hem zeer ondergewaardeerd. Een van de weinige spellen waar echt elke keuze tijdens gesprekken de story line veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:23:
De Uncharted series is erg leuk, moet je wel geschikte console hebben :)
Uncharted zou ik nou niet bepaald onder de RPG willen scharen, doet er verder niets af aan het feit dat het idd een leuke "adventure" serie is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Ilantir schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:46:
[...]

+1 voor Alpha Protocol. Ik vind hem zeer ondergewaardeerd. Een van de weinige spellen waar echt elke keuze tijdens gesprekken de story line veranderen.
Spijtig genoeg is dat inderdaad het geval.
Als er een sequel had geweest had ik hem zeker ook gekocht.
De keuzes zijn heel goed, en ik heb mij best geamuseerd met de character builds ook - de eerste playthrough speelde ik meer op charmes en mijn martial arts skills, terwijl mijn second playthrough meer geloofde in intimidatie en een kogel door de kop. (Een beetje zoals ME's Paragon/Renegade aanpak)

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

The witcher 1 en 2.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hou ook vooral Destiny in de gaten :D dat belooft veel elementen van Borderlands/Mass Effect/MMOs te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:09

SkyStreaker

Move on up!

Might & Magic Legacy

of lekker old-school: Knights of the Old Republic I en II

Heel graag wil ik ook de Witcher spelen, maar kan niet overweg met de besturing in 1 en 2.... Om de een of andere reden ervaar ik het als waanzinnig moeilijk om te doen.

En weet je, Kingdoms of Amalur is ook heel goed te doen, een beetje repetitieve dungeons soms - maar toch.

[ Voor 63% gewijzigd door SkyStreaker op 26-01-2014 08:37 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Genoeg games om eens te onderzoeken dus.

Zag vandaag een trailer van de laatste Deus Ex (human revolution geloof ik???), die zag er ook erg goed uit.
Alpha protocol ga ik ook bekijken. Die heb ik al vaker langs zien komen op steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Inmiddels aardig gevorderd met ME3. Nog niet uitgespeeld. Het spel (ik heb ook de DLC's) is echt huge! :)

Net even wat gameplay beelden van Deus Ex Human Revolution zitten kijken. Die gaat het hierna worden denk ik. Ziet er aardig indrukwekkend uit.

Destiny komt volgend jaar en dat lijkt me ook gaaf. Helaas console only volgens mij. Laat ik nou net mijn PS3 verkocht hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

pdebie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:26:
Inmiddels aardig gevorderd met ME3. Nog niet uitgespeeld. Het spel (ik heb ook de DLC's) is echt huge! :)

Net even wat gameplay beelden van Deus Ex Human Revolution zitten kijken. Die gaat het hierna worden denk ik. Ziet er aardig indrukwekkend uit.

Destiny komt volgend jaar en dat lijkt me ook gaaf. Helaas console only volgens mij. Laat ik nou net mijn PS3 verkocht hebben
Deus ex human revolution is, vooral met directors cut etc echt een goede game. Destiny is ook een mooie optie maar idd console only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Maker van ME is Bioware.
Bioware is ook de maker van Dragon Age en KOTOR.

Al deze spellen vallen in het niet vergeleken met Baldurs Gate (vooral de tweede deel is fantastisch). Echt een oud spel, onlangs is deze opgepoetst onder de noemer Baldurs Gate EE. Op pc en iPad verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
alleen is Baldurs Gate volgens mij turn-based en dat trekt me dan weer niet.

Nee, ik ga denk ik voor Deus Ex:HE. Die lijkt me erg gaaf :)

[ Voor 29% gewijzigd door PdeBie op 07-02-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 20:40
Onder water is het alleen maar turned based. Gevecht animaties zijn gewoon vloeiend. Youtube maar eens op BGii. Is wel een grote stap terug qua graphics, maar qua gameplay is het een grote stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
BG(2) is 'real time with pause'. Er worden 6 second turns afgewerkt onder de motorkap voor ieder karakter/monster dat meevecht maar iedereen voert tegelijk acties uit. Het is dus niet zo dat je je karakters één voor één aan het werk zet.

Deus Ex HR is een goede keuze. Erg mee vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 19:42

Ryceck

Constants and Variables

Tipje voor de maximale Deus Ex ervaring: ga voor de Pacifist achievement met full stealth.
Geen kills, niet gezien worden en maximaal tactisch spelen, geweldige game op die manier :D

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
pdebie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:26:
En gisteren was het zover. ME3 uitgespeeld. Wat een geweldige game :)

spoiler:
Heb als einde ervoor gekozen om de reapers te vernietigen. Het idee dat de mensen geëvolueerd zouden worden in halve syntetics zag ik niet zitten en ik wilde de Illusive man niet helpen :P

Tijd voor de 2e Playthrough met een Renegade male Shepard :)
Ryceck schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:14:
Tipje voor de maximale Deus Ex ervaring: ga voor de Pacifist achievement met full stealth.
Geen kills, niet gezien worden en maximaal tactisch spelen, geweldige game op die manier :D
Klinkt goed. Al zal dat voor een tweede playthrough zijn. Eerst wil ik wat gasten aan m'n spiezen spitsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:01

Wildfire

Joy to the world!

Zit met hetzelfde dillema. Ben gisteren uiteindelijk aan ME3 begonnen, zit er nog maar net een uurtje ofzo in maar wat een prachtige game weer! (alleen jammer dat de game willekeurig naar de desktop crasht met de melding dat ME3 gestopt is met werken, zie daarna in de game dat 'ie vergeten is dat ik al wat upgrades voor Sheppard had doorgevoerd, zucht)

Alpha Protocol heb ik ooit al eens gekocht op Steam, dus als ik door ME3 heen ben ga ik me eens aan Alpha Protocol wagen dus :)

Deus Ex: Human Revolution heb ik trouwens ook al gekocht, dus daar kan ik me ook nog in gaan bezig houden :P

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 03-03-2014 09:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Sla KOTOR overigens niet over, wat een parel was dat!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Dit jaar komt de laatste witcher game ook uit, The Witcher Wild hunt, denk The witcher 2 maar dan 10x zo groot en wijdser, mooier en beter speelbaar. (als we de devs mogen geloven, en zij hebben genoeg credit bij mij verkregen dat ik dat doe. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb Deus Ex:HE overigens nog niet gekocht. Ben nog veel te druk met de 2e playthrough van ME.

Heb wel een aantal andere games gekocht (lagen voor 2 euro in de bak bij de FRS, dus kon ze niet laten liggen), namelijk AC1, AC2, AC Brotherhood, AC3 en Splinter Cell Conviction. Dus kan nog even vooruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Cassius schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:18:
Sla KOTOR overigens niet over, wat een parel was dat!
Ik had deze een tijd geleden gekocht, omdat ik KoToR II ook fijn vond spelen. Moet ik nog ff opstarten. Loopt niet helemaal lekker op een modern systeem, maar als hij gaat - gaat'ie goed :D

Eigenlijk had ik het liefst nog een KoToR 3 gehad, maar nee... Lucasje gaat mee met de rest, een MMO. Bah. :O

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

The Witcher 2 was inderdaad ook erg gaaf! Maar is wel iets minder RPG achtig qua keuze niveau, dan past KOTOR beter bij ME3. Fallout en Skyrim hangen daar een beetje tussenin. Heb je Fable wel eens gespeeld?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-01 12:41
niet helemaal hetzelfde, maar over een paar dagen:
http://southpark.ubi.com/stickoftruth/en-gb/home/index.aspx

Blizzard: Apokk#2441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Laatst online: 15-09 15:55
Mijn lijstje van aanraders in willekeurige volgorde:
Bioshock serie
The Elder Scrolls: Skyrim
Deus Ex Human Revolution (Directors Cut)
Dragon Age deel 1 (en niet 2)
Dishonored

Allemaal suf gespeeld. :)

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Weet je, met alles d'r op en d'r aan is DA:2 best te doen, als je even door het soms ietwat repetitieve heen kijkt. Ik heb het ook de kans gegeven en wat door de vingers gezien en kwam erachter dat het gewoon onzin is om het niet te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Stalker alle delen met de "complete mods" erover, uurtje wennen aan de besturing maar dan heb je de game die qua rpg en gevoel ver boven mass effect uit gaat (al vond ik bepaalde momenten in ME3 echt indrukwekkend). veel meer mogelijkheden, veel vrijer, meer upgraden.

Tombraider iets meer arcade (zet hem op moeilijk!), maar speelt heerlijk weg en ziet er top uit.

Metro een dan voornamelijk last light (zorg dat je meteen alle dlc hebt), iets minder afgewerkt als bv een ME maar heb me er goed mee vermaakt.

Deus EX, vond ik zelf niet veel aan.
skyrim ed zijn echt andere games imo.

Bioshock 1 en 2 grijsgespeeld, 3 kon me toch minder boeien, de engine liep toch echt op het eind (al ziet het er met alles op allerhoogst toch prima uit) en aldoor dezelfde karakters tegenkomen op een of andere manier stoorde ik me eraan bij dat spel.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Stalker is echt een Shooter/RPG en kan ook echt hardcore zijn. ME is toch weer wat algemener en makkelijker te benaderen.

Tombraider is een Shooter/Adventure met een RPG-elementje, imho.

Deus Ex, de 1e is geniaal. De 3e is gewoon erg lekker spelen met een goed verhaal. Het moet je wel aanspreken.

Skyrim... Meh. Het probleem met die spellen voor mij net als met Fall-Out 3 is dat je eigenlijk TE VEEL krijgt om te doen en je door het bos de bomen niet meer ziet. Zoveel te doen dat het dan weer net te repetitief word om origineel te zijn in wat je kunt doen.

Maarreh: zie of je Vampire Masquerade : Bloodlines met de laatste unofficial patch (patches-scrolls.de) kan krijgen. Absoluut ook 1 van de betere Actie-RPG's die ik hem mogen beleven met een goed, uitgebreid verhaal en leuke twists.

[ Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 03-03-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
SkyStreaker schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:02:

Skyrim... Meh. Het probleem met die spellen voor mij net als met Fall-Out 3 is dat je eigenlijk TE VEEL krijgt om te doen en je door het bos de bomen niet meer ziet. Zoveel te doen dat het dan weer net te repetitief word om origineel te zijn in wat je kunt
noem je net 2 games op die je onmogelijk met 1 character/playthrough helemaal kunt "uitspelen" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
SkyStreaker schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:02:
Stalker is echt een Shooter/RPG en kan ook echt hardcore zijn. ME is toch weer wat algemener en makkelijker te benaderen.

Tombraider is een Shooter/Adventure met een RPG-elementje, imho.

Deus Ex, de 1e is geniaal. De 3e is gewoon erg lekker spelen met een goed verhaal. Het moet je wel aanspreken.

Skyrim... Meh. Het probleem met die spellen voor mij net als met Fall-Out 3 is dat je eigenlijk TE VEEL krijgt om te doen en je door het bos de bomen niet meer ziet. Zoveel te doen dat het dan weer net te repetitief word om origineel te zijn in wat je kunt doen.

Maarreh: zie of je Vampire Masquerade : Bloodlines met de laatste unofficial patch (patches-scrolls.de) kan krijgen. Absoluut ook 1 van de betere Actie-RPG's die ik hem mogen beleven met een goed, uitgebreid verhaal en leuke twists.
tja misschien ben ik iets bevooroordeeld, alleen van het typen over stalker krijg ik alweer zin om het te spelen :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

DutchEZmoder schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:28:
Mijn lijstje van aanraders in willekeurige volgorde:
Bioshock serie
The Elder Scrolls: Skyrim
Deus Ex Human Revolution (Directors Cut)
Dragon Age deel 1 (en niet 2)
Dishonored

Allemaal suf gespeeld. :)
allemaal goede op dishonored na, dat vind ik zo'n overrated spel, ja de sfeer was goed maar de game zelf zo enorm beperkt, allemaal overbodige gimmicks die je 1x en nooit weer gebruikte, OP rats en miniscule maps. Nee die zal ik niemand aanraden tenzij je werkloos thuis zit en geen idee hebt wat te doen met je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Dragon Age deel 1 idd, TES series (alhoewel dat redelijke hardcore RPG is), Bioshock is meer shooter serie imho.

Eentje die ik nog niet heb gehoord in dit lijstje is Jade Empire, ook van Bioshock. Is Oosterse combat/hack n slash met een goede scheut RPG. Te vinden voor iets van €5 ofzo op Gog.com

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:01
Zoals al vaker aangegeven Dragon Age 1 is een topper. Erg goed uitgebreid verhaal, waar je keuzes ook weer invloed hebben op de game.. :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Argh ik wil dragon age inquisition!!!!! dragon age 1 en in mindere mate 2 kapot gespeeld, maar moeten nog wachten op 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:01

Wildfire

Joy to the world!

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:20:
[...]

allemaal goede op dishonored na, dat vind ik zo'n overrated spel, ja de sfeer was goed maar de game zelf zo enorm beperkt, allemaal overbodige gimmicks die je 1x en nooit weer gebruikte, OP rats en miniscule maps. Nee die zal ik niemand aanraden tenzij je werkloos thuis zit en geen idee hebt wat te doen met je tijd.
Dishonored heb ik me echt uitstekend mee vermaakt en vind het zelfs één van de beste games die ik de afgelopen paar jaar gespeeld heb. Als er ooit een deel 2 komt denk ik niet eens na en preorder ik 'm meteen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Deus Ex Human Revolution (Directors Cut) is nu 4,99 op steam! Doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben jaloers op mensen voor wie Mass Effect nieuw is. Ik wil die ervaring ook nog een keer. :')

Verder is Deus Ex Human Revolution zoals hier al meerdere malen aangeraden een game van dat ilk en dito setting. Fallout 3 en NV, of nog beter Fallout 1 en 2 maar dan moet je wel met apocapyptisch (haha) gedateerde graphics om kunnen gaan.

Deus Ex HR doet het bij mij vooral goed om de soort van zelfde setting als ME, dus andere games van Bioware zoals Dragon Age doen me persoonlijk niets omdat die een heel andere feel hebben.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:19:
Ik ben jaloers op mensen voor wie Mass Effect nieuw is. Ik wil die ervaring ook nog een keer. :')
Mass Effect gaf echt een geweldig gevoel qua ervaring inderdaad! Halo (1 & 2) gaven diezelfde ervaring toen ze net uit waren. Deel 3 nooit gespeeld i.v.m. niet aanschaffen van Xbox 360.

Dat heb ik maar bij weinig games gehad!
Pagina: 1