Wijziging userreview [lennartb]->[B2]

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 12:42

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Lennartb heeft een review bij mijn profiel achter gelaten omtrent de koop van een moederbord. Om een lang verhaal kort te maken, ik kon door omstandigheden het moederbord niet houden en wilde het graag voordat ik het binnen had en open gemaakt had retourneren naar lennartb (met een vergoeding voor de door hem gemaakte kosten). Hierover heb ik contact met hem opgenomen, maar helaas was hij hier niet toe bereid. Prima, volgens mij zijn recht.

Vervolgens heb ik een eerlijke review bij zijn profiel achtergelaten en hem dit gemeld, waarop hij een review bij mijn profiel achter heeft gelaten. Met de inhoud van deze laatste review ben ik het niet eens. Naar mijn mening staat er inhoudelijks niks in en komt het over alsof lennartb alleen een negatieve review wilde plaatsen. Zo heeft hij voor aflevering 2 sterren gegeven, terwijl ik niks bij hem afgeleverd heb. Ik heb hem in DM duidelijk aangegeven waarom ik de hoeveelheid sterren bij hem heb gegeven.

Daarop heb ik via DM aan hem gevraagd dit aan te passen, maar hij lijkt niet voor rede vatbaar.

Kan er een beslissing worden genomen of de reviews terecht zijn, en zo nodig worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 17:41
Het wordt een beetje aandoenlijk deze discussie. Soms zijn mensen het niet eens met elkaar. Maar goed, hierbij mijn antwoord (gisteren gegeven) op de "sterren" vraag.

G.

Omdat ik me niet als een webshop gedraag, krijg ik voor aflevering 2 sterren terwijl ik er alles aan heb gedaan om het asap op de bus te doen en het vervolgens niet wil terugnemen. Dat heeft toch ook niets met aflevering te maken? Daarnaast, was er in mijn ogen niets mis met de communicatie los van dat ik de spullen niet terug wilde nemen en weet ik niet wat er aan de beschrijving ontbrak.

Verwijderen kan niet en aanpassen kan slechts met een aanvulling. Volgens mij vertel ik gewoon de waarheid waaruit een ieder zelf een conclusie kan trekken. Geen verwijt, geen vingertje niets.

Weet je wat het trieste is? Ik reageer op het feit dat mensen graag het bordje zouden willen kopen dat ik nauwelijks gebruik. Ik probeer het snel te regelen en achteraf gezeik omdat ik het niet terug wil nemen. Dat gaat toch helemaal nergens over of wel?

Wat wil je nu, je gelijk halen? Het laatste woord? Zijn er geen dingen waar je je drukker over kunt maken dan dit?

Ik begrijp dat je liever 5 sterren reviews met als tekst "goed" wilt hebben maar helaas gaat die vlieger niet op.

Groetjes,

Lennart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Jammer dat je onze 'privé' communicatie openbaar maakt. Volgens mij is DM daar niet voor bedoeld. Ik geef gewoon aan dat ik een eerlijke review verwacht. Je vult nu dingen in wat niet waar kan zijn. Ik heb zoals al aangeven niks bij je afgeleverd.

Dat je je bericht begint met een verzuchting en af moet sluiten met het aanhalen van een andere review (waar ik net als jouw review niks aan kan doen) vind ik wel typerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
Ik heb niets te verbergen, van mij mag de volledige DM online.

Mijn "weerwoord" is hetgeen wat ik gisteren heb geschreven, vandaar de DM. jij kiest ervoor om dit hele verhaal openbaar te maken, dan moet je ook accepteren dat ik wat terugtik. Ik kan het verhaal wel weer opnieuw gaan tikken maar lijkt me overbodig. Een monoloog lijkt me niet de bedoeling.

Jij geeft aan dat ik niet voor rede vatbaar lijk, ik probeer aan te tonen dat ik in alle redelijkheid heb ik gehandeld zonder verwijten aan jouw adres.

Edit: overigens heb ik wel je naam even weggehaald, dat was niet de bedoeling.

[ Voor 7% gewijzigd door lennartb op 24-01-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik ga er inhoudelijk verder niet op in, want de discussie wordt vervuilt met randzaken. Ik wacht rustig op een mod totdat deze er een oordeel over velt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

B2 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:22:
Ik wacht rustig op een mod totdat deze er een oordeel over velt.
Zo werkt het dus niet:
Werkwijze

Om een User Review te laten wijzigen dient het hieronder volgende stappenplan gevolgd te worden.
  1. Maak een topic aan in het V&A Feedback forum met de titel "Wijziging User Review - [ID verkoper] [ID koper]". Hierbij dien je de velden [ID verkoper] en [ID koper] te vervangen door de ID's van de twee betrokken accounts. Bijvoorbeeld "Wijziging User Review - Microkid Zeef". Dan weten wij om welke twee accounts het gaat.
  2. Beschrijf in de openingspost wat er volgens jou gebeurd is. Doe dit helder en duidelijk, zodat de andere partij een goed beeld heeft van hoe jij de transactie beleefd hebt. Plaats een link naar de betreffende advertentie en de user gallery waar de User Reviews staan.
  3. Zorg dat de andere partij op de hoogte wordt gebracht van het topic. Dit dien je zelf te doen. Je kan hiervoor een DM gebruiken, mail of elke andere manier van communicatie. Je hebt tenslotte al eerder met de andere partij gecommuniceerd, dus dit moet geen probleem opleveren. DM heeft onze voorkeur, zodat het later aantoonbaar is dat er getracht is contact te zoeken, mocht de tegenpartij niet reageren.
  4. Gebruik het topic om samen tot een oplossing te komen. Praat en discussier met elkaar, leg je bezwaar uit, doe een voorstel hoe de User Review er volgens jou uit zoe moeten zien, enz. Het overleg mag je in het topic voeren. Als je dat liever niet publiekelijk wilt, mag je dit natuurlijk ook op een andere manier doen, zolang er maar een consensus uitkomt van beide partijen.
  5. Als beide partijen akkoord zijn, plaats je beide een reactie in het topic met de tekst "Akkoord" en een korte beschrijving wat er met de betreffende User Review moet gebeuren (zodat wij weten wat de bedoeling is). Pas nadat wij van beide partijen een akkoord zien zullen we de review aanpassen. Niet eerder. Geen akkoord = geen aanpassing.
  6. Na akkoord en aanpassing van de User Review sluiten we het topic.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
Prima,

Dit er nog even bij, in het kader van de "weigering" dat op mijn profiel staat. Kunnen we ook wel meteen laten wijzigen dan als we toch bezig zijn. De vraag van jou, antwoord van mij. Volgens mij klopt alles wat er staat dus.

Volgens mij zijn we de inhoudelijke fase ook al even voorbij maar dat terzijde.

--------------------------------------------------------------------------------
dinsdag 21 januari 2014 16:27
--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Lennart,

*knip stukje privé*

Ik kan het natuurlijk zelf weer op tweakers zetten, eventueel wil je het zelf nog weer terug hebben? Je mag dan wel 10 euro ofzo rekenen voor de kosten en moeite die je hebt gemaakt.

Groet,

G.

dinsdag 21 januari 2014 17:09

Hoi G.

Oei, dat is niet zo mooi. *knip*

Echter heb ik mijn vervangende hardware al binnen dus zit niet echt te wachten helaas...

Succes man.

Groetjes,

Lennart

dinsdag 21 januari 2014 18:07

Lennart,

Teleurstellend. Ik had wel iets meer service verwacht. Zal het zeker meenemen in de review bij je v&a profiel.

Groet,

G.

[ Voor 7% gewijzigd door lennartb op 24-01-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
InFamous schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:28:
[...]

Zo werkt het dus niet:

[...]
Hoe dan wel, want zoals aangegeven lijken we er via DM en hier niet uit te komen. Van mij mag lennartb best een review bij mijn profiel achter laten, maar dan wel een eerlijke en inhoudelijke. De waardering voor de aflevering dient in mijn ogen dus minimaal aangepast te worden. Als hij dat doet ben ik akkoord, maar dat weigerde hij in DM.

Verder zie ik dat lennartb nu voor mij redelijk privé communicatie openbaar maakt. Daar ben ik niet van gediend. DM is voor privé, dat zet je niet zomaar zonder censuur in een openbaar topic.

[ Voor 20% gewijzigd door B2 op 24-01-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
Volgens mij heb ik prima censuur toegepast. Het privé stukje er keurig uitgeknipt, je naam is weg, situatie is weg.

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik, naar mijn mening, normaal reageerde maar dat we niet op dezelfde golflengte communiceren.

Nogmaals, jij hebt gekozen voor een "open" topic. Ik beledig je niet, ik zet je niet in een kwaad daglicht, ik verwijt je niets maar accepteer dan wel wat tegengas in welke vorm dan ook. Naar mijn mening is dit onschuldige privé communicatie waar jij conclusies voor mijn review uit getrokken heb en ik conclusies voor jouw review.

Ik heb geen geheimen, oordeel in alle eerlijkheid en voor mij wat de kous al een tijdje af. Jij vindt het nodig om hier een prestigestrijd van te maken om de in jouw ogen niet terechte review te laten wijzigen. En ja, waar ik normaal al snel iets heb van "laat maar" ben ik nu niet van plan om het klakkeloos te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik lees nog duidelijk privé informatie hier die ik niet openbaar online wil hebben, ik verzoek je nogmaals dit te verwijderen. Ik zie dat je dat inmiddels gedaan hebt. Dank. Daarnaast vraag ik je alleen om de waardering voor aflevering aan te passen maar daar ga je inmiddels al niet meer op in.

Dat jij geen geheimen hebt wil nog niet zeggen dat je alle communicatie met iemand anders maar online moet zetten. Ik maak hier helemaal geen prestigestrijd van, ik wil alleen dat je eerlijk bent. En dat ben je in je review niet. Dus nogmaals, als jij privé informatie uit dit topic verwijderd en de review laat aanpassen m.b.t. de aflevering ben ik akkoord.

[ Voor 4% gewijzigd door B2 op 24-01-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
Nog meer weggeknipt. Nu staat er niets meer in mijn inziens. Het is niet mijn bedoeling om privé info te delen. Ik voel er alleen weinig voor om elke keer uit te leggen waarom ik tot een besluit ben gekomen. Aangezien dit een openbare discussie is, wil ik graag andere tweakers laten zien waarom ik reageer zoals ik reageer. Jij doet je best om mij in te laten zien waarom ik fout zit, ik doe mijn best om het tegendeel te bewijzen.

Ik geef alleen aan hoe het gegaan is. In mijn ogen ben ik eerlijk, hetzelfde als hoe jij over jouw review denkt.

Dus nee, consensus hebben we niet en ik zie niet in waarom ik het aan zou moeten laten passen. Mijn voorstel is om het zo te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
lennartb schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:31:
Nog meer weggeknipt. Nu staat er niets meer in mijn inziens. Het is niet mijn bedoeling om privé info te delen. Ik voel er alleen weinig voor om elke keer uit te leggen waarom ik tot een besluit ben gekomen. Aangezien dit een openbare discussie is, wil ik graag andere tweakers laten zien waarom ik reageer zoals ik reageer. Jij doet je best om mij in te laten zien waarom ik fout zit, ik doe mijn best om het tegendeel te bewijzen.

Ik geef alleen aan hoe het gegaan is. In mijn ogen ben ik eerlijk, hetzelfde als hoe jij over jouw review denkt.

Dus nee, consensus hebben we niet en ik zie niet in waarom ik het aan zou moeten laten passen. Mijn voorstel is om het zo te laten.
Maar dan kun je minstens aangeven waarom je 2 sterren qua waardering geeft voor het afleveren. Want daar kan ik nog geen onderbouwing voor vinden. Geen onderbouwing is in mijn ogen een niet terechte waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
We kunnen 4 dingen doen:
1. Hier nog een paar dagen discussie over voeren
2. Jou je zin geven
3. Aflevering weghalen maar dan ook de communicatie op 1 ster zetten (ik ben er klaar mee namelijk, mijn inziens hoort deze communicatie ook nog bij deze transactie)
4. Beide reviews weghalen.

Kies maar, 3 en 4 ben ik per direct mee akkoord. Dan kunnen we weer nuttige dingen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door lennartb op 24-01-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We laten mensen er liefst zelf uitkomen, maar als het werkelijk nodig is en het redelijk eenvoudig naast het recht te leggen is, willen we dat wel meenemen in het vraagstuk.

Het recht tussen particulieren is vrij duidelijk: koop is koop.

Het lijkt dat er nu beoordelingen gestoeld worden op dingen die pas ná het sluiten en afronden van de initiële overeenkomst zijn gaan spelen. De vraag die gesteld moet worden is of deze beoordeling ook zo was geweest als er geen probleem aan de zijde van koper was ontstaan.

Als ik de communicatie bekijk, dan is het antwoord duidelijk: Nee

Koper wil achteraf tot een andere uitkomst komen, en wil zijn probleem blijkbaar het probleem van de verkoper maken. Prima als iemand daar eenvoudig in mee kan gaan, maar er is geen enkele eis te stellen.

Omdat het duidelijk is dat koper zónder nieuwe omstandigheden, waar verkoper geen invloed op heeft, een ander oordeel zou hebben geplaatst, is de review door koper verwijderd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.