Quicklinks dropdown lijst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan deze ook onderaan een topic/forum worden weergegeven (bij mobiel)? Ik merk nu dat ik op mijn mobiel steeds naar boven zit te vegen om de quicklinks te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:21
Ik zou dit ook graag willen, niet alleen bij de mobiele variant, ook op de desktop. Ik ga terug naar de bookmarks of de actieve topics wanneer ik een topic 'uit' heb, het scheelt een pagina scrollen (of een keer op Page Up drukken).

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Accesskeys

Acceskeys zijn sneltoetscombinaties om bepaalde links of formulieritems te triggeren. Het zijn allemaal [Alt]-x combinaties waarbij x dus een letter is. In Internet Explorer wordt een link niet automatisch getriggered, maar wel gefocused. Een [Enter] erna heeft hetzelfde effect. Formulierelementen worden ook gefocused en dus in beeld gebracht, en bij submitbuttons ook meteen getriggered.

GoT heeft de volgende accesskeys die bijna overal werken:

[Alt]-a: activetopics
[Alt]-b: bookmarks
[Alt]-f: search
[Alt]-g: GoT index
[Alt]-h: FAQ
[Alt]-l: 1 level terug
[Alt]-m: myreact
[Alt]-n: nieuw topic
[Alt]-p: preview
[Alt]-q: scrollen naar hashmark message of begin van berichten *
[Alt]-r: reply
[Alt]-s: submit formulier
[Alt]-t: T.net frontpage
[Alt]-w: scrollen naar quickreply
[Alt]-y: preferences
[Alt]-z: quicksearch
* dat is dus als je bijvoorbeeld een link in deze vorm hebt: Senzuboon in "[Cartoon Sequence 2B] Life on Zenox pt. 2: The Invasion" . Door de vele plaatjes kunnen de replies dan nog wel eens verschuiven. [Alt]-q brengt je dan terug naar de juiste reply. Deze functie werkt echter niet in Opera.

De [Alt]-l kan niet altijd consequent zijn; bijvoorbeeld in myReact zal [Alt]-l je altijd terugbrengen naar de index omdat niet bepaald kan worden vanuit waar de myReact is opgeroepen.

In je voorkeuren kun je de accesskeys naar behoeven aanpassen.
Quote uit het (de?) forum faq

(Bij mij werken deze alleen met de rechter alt (alt-gr) kan aan mij liggen)Blijkbaar is dit niet waar, heb ik t mij gewoon verkeerd aangeleerd ofzo 8)7 |:( , nu werkt alles wel (onder chrome).

Voor in de tussentijd zijn deze keys best handig om weer terug te springen, alhoewel ik zo'n balk aan de onderkant ook wel kan waarderen als je beneden aan de pagina bent.

[ Voor 5% gewijzigd door MB113 op 01-02-2014 13:57 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die accesskeys moet je zo nodig wel zelf instellen via http://gathering.tweakers.net/forum/preferences :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:21
Bovendien werken ze aanmerkelijk minder goed op een iPad of iPhone :)

Edit: maar op m'n desktop werken ze perfect, dank voor de tip!

[ Voor 32% gewijzigd door Kassad op 01-02-2014 14:38 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”