Energiebeheer schema wordt niet onthouden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06 10:43
Hallo allen,

Ik ben in het bezit van een Samsung Ativ 4 laptop en ik heb een probleem met het energiebeheer schema van de laptop.
Ik kan als in het beheerschema gebalanceerde en hoge prestaties aanvinken, maar zodra ik opnieuw opstart met de laptop, dan staat het beheerschema weer op energiebesparing, terwijl ik dat niet wil.

In deze post kwam ook het probleem aan het licht, maar dat topic ligt al sinds 2010 dood en is geen eenduidig antwoord.

Ik ben niet in de gelegenheid om windows 8 op dit moment opnieuw te installeren vanwege een lopend project op school en een upgrade naar 8.1 wil ik niet.

Ik heb verder geprobeerd om energiebesparing aan te passen naar hoge prestaties, maar ook dit wordt niet vastgehouden.

Iemand een idee?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

TheVMaster

Moderator WOS
Waarom zou je niet willen upgraden naar Windows 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:15
Wie zegt dat een upgrade naar 8.1 het probleem zal oplossen? :?

@TS: slaat Windows geen van je wijzigingen in het energiebeheer op? Of springt hij alleen naar 'energiebesparing'? Command-line tool al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

TheVMaster

Moderator WOS
Jolke schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:29:
Wie zegt dat een upgrade naar 8.1 het probleem zal oplossen? :?

@TS: slaat Windows geen van je wijzigingen in het energiebeheer op? Of springt hij alleen naar 'energiebesparing'? Command-line tool al gebruikt?
Dat hoor je mij niet zeggen, maar ik ben wel benieuwd naar de reden waarom je dat niet zou proberen? Het is natuurlijk niet 'normaal' dat je energieschema niet wordt opgeslagen. Lijkt mij eerder een 'driver-issue'. Dit Ativ is default uitgeleverd met Windows 8, of niet? Dat zou dan eigenlijk ook niet het probleem mogen zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

Hoe bedoel je het wordt niet opgeslagen?
Je haalt de laptop van de oplader, hij gaat in energiebesparings modus. jij zet hem handmatig naar best performance.en zodra je de laptop weer op stroom doet, blijft die op best performance, maar zodra je de stekker er dan weer uit haalt, gaat die weer naar energiebesparing.

of de instellingen die jij hebt gemaakt voor het energiebesparingsprofiel worden niet onthouden?

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
@TheVMaster

Ik vind 8,1 geen toegevoegde waarde hebben. Alles wat in 8.1 "groot" is aangepakt, gebruik ik niet, Ik gebruik zelf Start8 en de Windows Store vermijd ik omdat apps op een laptop niet vind werken, dus gewoon desktop programma's gebruik.
Daarnaast vind ik sommige benamingen van 'Deze PC' etc. vervelend en het feit dat je schijven niet meer netjes gerangschikt staan + je een overzicht van je bibliotheken er hebt staan, welke alleen maar in de weg zitten (zelfs met het inklappen).
Ook sommige programma's die ik nodig heb voor school hebben geen ondersteuning op W8.1,
De Ativ werd inderdaad standaard geleverd met W8.

@Jolke,
Ik kan wel zaken aanpassen, ook zelfs een eigen beheerschema samenstellen, maar op het moment dat ik de laptop opnieuw opstart, dan staat deze standaard op energiebesparing, ongeacht of deze op netstroom staat aangesloten of niet.
Ik ga eens aan de slag met de command-line. Deze had ik nog niet gevonden. bedankt alvast.

@flipkipse
Jouw eerste allinea, maar dan op het moment dat ik mijn laptop opnieuw start, dan staat het schema weer op energie besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
Lijkt op een proggie die dit doet, denk aan Samsung Magician of TuneUp utilities (dat soort programma's voor "performance").

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
@ Jerx
Goede tip van je! Er draait wel wat Samsung software, maar onder de ''settings'' van Samsung niks kunnen vinden wat ik kon aanpassen.

Ik heb de tip van Jolke verder onderzocht en via de CMD het energiebesparing schema eruit gegooid. Nu onthoudt de laptop wel mijn voorkeuze na het opnieuw opstarten.

Ik weet niet wat precies het probleem was, maar het had wel te maken met het schema van energie besparen. Nu ik deze verwijderd hebt doet de laptop precies wat ik wil.

Dit gedaan om het op te lossen:

Eerst een ander energieschema gekozen toen:

cmd( als admin)->powercfg /l(ist)
powercfg /d(elete) GUID name (die ik kreeg via de list command)
Done.

Vriendelijk bedankt voor het meedenken y'all!

[ Voor 15% gewijzigd door CuBras op 24-01-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:15
CuBras schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:21:
[...]

Ik heb de tip van Jolke verder onderzocht en via de CMD het energiebesparing schema eruit gegooid. Nu onthoudt de laptop wel mijn voorkeuze na het opnieuw opstarten.

Ik weet niet wat precies het probleem was, maar het had wel te maken met het schema van energie besparen. Nu ik deze verwijderd hebt doet de laptop precies wat ik wil.

Dit gedaan om het op te lossen:

Eerst een ander energieschema gekozen toen:

cmd( als admin)->powercfg /l(ist)
powercfg /d(elete) GUID name (die ik kreeg via de list command)
Done.

Vriendelijk bedankt voor het meedenken y'all!
Mooi dat het opgelost is, en dat zonder Windows 8.1 of herinstallatie :P
Pagina: 1