Wel beeld, geen geluid via hdmi

Pagina: 1
Acties:

• sigon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-01 15:51
Als ik mijn laptop (Asus N550L) aansluit op mijn tv, krijg bij het afspelen van een film wel beeld, maar geen geluid via mijn tv. Het geluid gaat alleen via mijn laptop. Ik heb als gekeken tussen geluid apparaten (m.b.t. ingeschakeld en niet ingeschakeld) daar staat mijn tv niet tussen, echter wordt de tv wel erkent in het nvidia configuratiescherm(beeld).

Ik heb in mijn asus een "On-board graphics adapter model Intel HD Graphics 4400" en een "Discrete graphics adapter model NVIDIA GeForce GT 745M"

Kan iemand hier wat meer over zeggen?

Alvast bedankt.

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-01 16:34

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Heb je de Audio bron op je laptop wel goed gezet. Dus dat hij output naar HDMI? Staat tussen de apparaten maar soms is het disabled. Dan moet je die weer aanzetten. Heet iets als HDMI nogwat... Als je dit niet ziet kan het ook een driver probleem zijn en dan moet je even je drivers updaten.

Verder zit ergens in mijn vaag geheugen ook dat oudere televisies iets hebben met audio over HDMI. Weet niet meer precies wat maar dat had ik ook al eerder.
Wat voor TV heb je? (+Bouwjaar)

[ Voor 85% gewijzigd door TVH7 op 23-01-2014 22:23 . Reden: Even Audiobron bijgezet blijkbaar snappen mensen niet dat ze niet hetzelfde hoeven te herhalen ]

Verwijderd

Ditzelfde probleem has ik ook met mn asus laptop. Zelf heb ik het opgelost door een AUX kabeltje te gebruiken.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je kan ook gewoon de audio instellingen goedzetten...

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

johnkeates schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:42:
Je kan ook gewoon de audio instellingen goedzetten...
Zo jij helpt. Volgens mij is dit al vermeld.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou even kijken naar je audio settings ...en daar de goeie uitgang default zetten

Iperf

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

fish schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:54:
ik zou even kijken naar je audio settings ...en daar de goeie uitgang default zetten
Lezen?

• sigon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-01 15:51
Bedankt voor de input. Er staat niks tussen de apparaten(tenminste niet bij audio apparaten), behalve realtek speakers van de laptop zelf. Welke drivers zouden vernieuwd moeten worden dan? videokaart? 3 verschillende tv's geprobeerd. Beeldscherm reageert prima op mijn desktop.
Pagina: 1