Switchen tussen Eyefinity Extended Desktop

Pagina: 1
Acties:

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:48
Beste Tweakers,

Na een beetje experimenteren ben ik tot de conclusie gekomen dat Eyefinity heel mooi is als je games speelt die het ondersteunen, maar dat het voor de rest beslist niet beter is dan de manier waarom Windows met Extended displays omgaat. Zeker voor games die geen Eyefinity ondersteunen is het waardeloos als je dat dan toch probeert.
Daarom switch ik dus tussen twee profielen in het AMD CCC.Eentje zet de schermen in Eyefinity, de andere doet het via Windows. Met toetsencombinaties, dus lekker makkelijk. Probleempje: iedere keer dat ik wissel, worden alle snelkoppelingen op de buitenste twee schermen verplaatst naar random plekken op het bureablad. Ik ben er nog niet achter wat het patroon is, maar ik kan wel vaststellen dat het raster waarop icons op het bureablad geplaatst worden in Eyefinity modus niet gelijk is aan het raster van Windows. Mijn pictogrammen heb ik momenteel in kolommen van 11 pictogrammen hoog, maar in Windows mode kan ik er nog een pictorgram onder zetten, waarvan de naam dan verdwijnt achter de taakbalk.
In ieder geval: dit is mooi waardeloos, het is echt onmogelijk om het juiste programma te vinden in een berg met 100 shortcuts, files en andere icons. Zeker als die iedere keer weer anders geordend is. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Indien ja, hoe lossen jullie dit op?

Ik zit zelf te denken aan Tiles van zo'n bedrijf dat ook Start8 maakt, maar dat is volgens mij niet gratis. Daar zijn wel oplossingen voor, maar ik wil me daar liever niet in verdiepen als er een makkelijke oplossing is.

• DutchRam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-01 07:04
Fences proberen? Kan eerst gratis en daarna volgens mij iets van 10 dollar.

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 20:56
AMD had er toch zelf ook software in gegooid waar je mee kon kaderen?

Kan het niet proberen want ik heb mn eyefinity de deur uit gedaan, wil naar een 2560*1440/1080 gaan, als er ooit geld komt :P en ruimte

[ Voor 50% gewijzigd door Morress op 23-01-2014 20:51 ]

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:48
DutchRam schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:48:
Fences proberen? Kan eerst gratis en daarna volgens mij iets van 10 dollar.
Dat bedoelde ik met Tiles. Fences maakt Tiles op je bureaublad. Heb ik al een keertje gedraait, maar ik ga niet betalen voor dat soort flauwekul omdat Eyefinity zo waardeloos is.

En die software van AMD kan inderdaad kaderen en alles. Heet HydraVision en is de enige reden dat ik niet altijd Eyefinity draai. Als het perfect zou werken, was het klaar. Dan zou ik af en toe een keertje naar Windows Extended Desktop terugkeren voor de paar spellen die grafisch zwaar zijn en niet op drie schermen willen draaien (Ik heb het tegen jou, Cod Ghosts :( ) en daarna zou ik de desktop opnieuw organiseren.
Helaas gebeurt het volgende: ik start mn browser. Die verschijnt als venstertje. Ik wil die graag maximaliseren. Met behulp van HydraVision maximaliseert hij naar 1 scherm, in plaats van drie. Over drie schermen is namelijk heel irritant: linker en rechter scherm worden helemaal wit en alle tekst staat nog steeds in het midden. Sommige websites en forums gaan helemaal kapot als je dat doet.
HydraVision fixt dat dus. Dan sluit ik de browser af. En ik start hem een uurtje later opnieuw. Windows wist nog dat het scherm gemaximaliseerd was. Dus wat gebeurt er? Hij spant over alle drie de schermen. Je moet dan op Restore Down drukken en opnieuw maximaliseren en dan komt hij weer netjes op 1 scherm. Dat moet dus bij ALLES. Dat ergert zo, dat ik dingen als mn browser en Word maar open liet staan. Met software als Matlab is het helemaal killing, wanneer ieder pop-up geval over alle drie de schermen spant. 8)7 Verstoort de workflow zal ik maar zeggen.

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-01 19:45
Ik heb bij mijn eyefinity setup gewoon alle snelkoppelingen op het linker scherm staan. En de meest gebruikte programma's in de taakbalk. Volgens mij ligt het gewoon aan windows. Je gaat namelijk van 3 bureaubladen naar 1 bureaublad en dus zet windows alle iconen op dat ene bureaublad. Dan ga je terug naar 3 bureaubladen en houdt windows deze op het eerste bureaublad.
Zou dit het kunnen oplossen? http://www.howtogeek.com/...-layout-in-windows-vista/ . gaat over windows vista, geen idee of het ook in 7/8 werkt

Mijn PC