[Win8] Wegvallende Wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Goedenavond leden

Ik bezit een Acer Aspire E1-522 (http://www.kieskeurig.nl/...nkk/specificaties/1556031) deze heeft een periode van ellende meegemaakt maar ik ben blij dat deze terug is.
Er is echter een probleem waar ik niet uit kom.

Wij hebben thuis UPC Internet (60 mb) deze komt binnen vanaf de muur > modem > wifi signaal.
Echter valt deze bij zowel mijn laptop als de windows 8 laptop van mijn moeder geregeld weg.
Vaak meld die zich wel weer aan maar is de verbinding beperkt soms meld ie zich wel normaal aan. Het enige wat werkt is opnieuw opstarten en hopen dat de wifi weer opgepakt word.

Ik heb al een aantal oplossingen geprobeerd:
- Router reset > Geen resultaat
- Wifi configureren in windows (netwerk vergeten > reboot > opnieuw toevoegen) > Geen resultaat
- UPC gebeld; probleem voorgelegd (want het internet was ook traag max 1mb down en 750kb up) > Kanaalwissel > Geen resultaat

Ik zelf ben een klein beetje ten einde raad.
UPC daalt met de mankement in ranglijst van aanbevelingen aan vrienden want ook de horizon zend nog steeds onze oude SSID uit (Wat volgens de UPC helpdesk niet kon worden uitgeschakeld? 8)7 )

Als iemand de reddende oplossing heefft _/-\o_

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:00

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Welk modem heb je?
Heb je het alleen op Windows 8 want dat is niet helemaal duidelijk?
Wat voor netwerk kaar zit er in je laptop('s) en zijn hier van de drivers geupdate.
Hoeveel apparaten zitten er op het netwerk en wat doen die?

Verder heeft bij mij de 'standaard' troep van de ISP's nooit gewerkt. Ik adviseer dan ook een eigen router neer te zetten en UPC bellen en zeggen dat ze de router functie mogen uitschakelen.
Echter dit is geen oplossing...

• Mrjraider
  • Niet online
De laatste update's zijn op beide laptops geinstalleerd, het gebeurd alleen op windows 8.
Ik gebruik inderdaad de standaard ISP troep ik heb de sitecom nog ergens liggen.... (zal het eens testen aankomend weekend)
Aangesloten dingen:
- Smartphoness
- Laptops
- 2 PS3

Wij hebben tevens de horizon, hierin hebben we de internet en bel modus van uitlaten schakelen en deze op een aparte moden van upc laten zetten. Echter baat dit dus ook niet :( Ik zal van het weekend eens kijken..

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Het is niet duidelijk in welke ruimtes de apparaten zijn waar het signaalverlies optreedt. Hoe zijn die gesitueerd t.o.v. de router? Door hoeveel muren en plafonds moet het signaal en waarvan zijn deze gemaakt? Is er gewapend beton in je huis aanwezig?

Andere angle op het probleem om te zien of het aan het modem of de verbinding kan liggen. Zet de wireless uit en verbindt met enkel een netwerk kabel met je modem.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Probeer dit:
- Meld je aan op de horizon zijn SSID. Dit gaat zeggen: beperkte toegang.
- Ga naar: '192.168.100.1'
- Log in met de gebruikersnaam 'admin' en het wachtwoord 'admin'. (of waarin je het zelf geweizigd hebt)
- Klik op draadloos in het menu bovenin het scherm.

Hier kunt je de volgende wifi-instellingen controleren en aanpassen en het Wifi in- of uitschakelen. waardoor je SSID weg zal gaan.

Nu probleem 2, je internet wat wegvalt.
hiervoor heb ik iets meer informatie nodig:
- Welke horizon versie heb je?
- De router die er achter hangt wat voor instellingen heeft die?
- De router die er achter hangt wat is zijn gateaway? is dat: 192.168.100.1?

Certified Google Teacher.

• Mrjraider
  • Niet online
flipkipse schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 07:44:
Probeer dit:
- Meld je aan op de horizon zijn SSID. Dit gaat zeggen: beperkte toegang.
- Ga naar: '192.168.100.1'
- Log in met de gebruikersnaam 'admin' en het wachtwoord 'admin'. (of waarin je het zelf geweizigd hebt)
- Klik op draadloos in het menu bovenin het scherm.

Hier kunt je de volgende wifi-instellingen controleren en aanpassen en het Wifi in- of uitschakelen. waardoor je SSID weg zal gaan.

Nu probleem 2, je internet wat wegvalt.
hiervoor heb ik iets meer informatie nodig:
- Welke horizon versie heb je?
- De router die er achter hangt wat voor instellingen heeft die?
- De router die er achter hangt wat is zijn gateaway? is dat: 192.168.100.1?
Navraag gedaan bij UPC over dat van de Horizon. Ik heb dit gisteravond nog eens geprobeerd maar nog blijft het SSID uitzenden. UPC heeft aangegeven dat dit een fout is in de Horizon box.

Wij gebruiken de Horzon alleen voor TV. Telefonie en Internet gaan via een aparte modem van UPC, dit omdat zodra de TV vaststaat de internet er via de Horizon ook mee ophield en wij graag online gamen _/-\o_
EricJH schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:29:
Het is niet duidelijk in welke ruimtes de apparaten zijn waar het signaalverlies optreedt. Hoe zijn die gesitueerd t.o.v. de router? Door hoeveel muren en plafonds moet het signaal en waarvan zijn deze gemaakt? Is er gewapend beton in je huis aanwezig?

Andere angle op het probleem om te zien of het aan het modem of de verbinding kan liggen. Zet de wireless uit en verbindt met enkel een netwerk kabel met je modem.
De betreffende modem ligt op vensterbank hoogte en heeft meer dan voldoende dekking op de begane grond. Voor de 1e en de zolder heb ik een externder aangeschaft maar hier hebben we het nu even niet over. (for the record: als ik beneden aan tafel zit pakt mijn laptop meteen de XX en niet de XX_EXT)
Kabel werkt wel feilloos..

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:36

Meneer iCy

swarma

Heb je een android telefoon? Zoja kijk even met Wifi analyzer welk kanaal het minste netwerk op zit en stel dit in op je modem. Er zijn uiteraard hier ook wel windows applicaties voor, maar ik gebruik eigenlijk altijd mijn telefoon hiervoor.

Ik had hetzelfde probleem toen ik ben overgestapt naar Ziggo met hun Wifi modem. Heb de router op een ander kanaal gezet. Helaas zie je geen babyfoons met videocamera of wificamera's met de app, dus soms denk je dat het niet oplost maar dan is het een kwestie van nog een ander kanaal te selecteren.

[ Voor 26% gewijzigd door Meneer iCy op 24-01-2014 09:04 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Mrjraider
  • Niet online
iCy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:03:
Heb je een android telefoon? Zoja kijk even met Wifi analyzer welk kanaal het minste netwerk op zit en stel dit in op je modem. Er zijn uiteraard hier ook wel windows applicaties voor, maar ik gebruik eigenlijk altijd mijn telefoon hiervoor.

Ik had hetzelfde probleem toen ik ben overgestapt naar Ziggo met hun Wifi modem. Heb de router op een ander kanaal gezet. Helaas zie je geen babyfoons met videocamera of wificamera's met de app, dus soms denk je dat het niet oplost maar dan is het een kwestie van nog een ander kanaal te selecteren.
Dit was ook de oorzaak van traag wifi verbinding. Hiervoor heb ik UPC gebeld en deze hebben een kanaalwissel gedaan............ :( Ik ga aanstaand weekend de router eens even resetten ik heb een vermoeden..
Bedankt voor je reactie _/-\o_

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Als het op 1 stukje hardware is dan ligt daar neem ik aan het probleem en niet bij UPC...
Sluit op de laptop is zo'n wifiusb sticky en kijk of het probleem zich voordoet.

Had een probleem met wifi maar dat was op alle devices na 6x bellen eindelijk nieuwe modem gehad nooit meer een probleem.

Verwijderd

Probeer inderdaad een andere router, dan weet je zeker of het aan de router ligt. :)

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:08
Het probleem kan ook interferentie zijn, kijk eens met bijv. Wifi-analyzer of inSSIDer hoeveel netwerken er in de buurt zitten en of je niet een ander wifi kanaal moet gaan gebruiken.

Ook kan de range extender met het probleem te maken hebben ivm interferentie. Ellendige dingen als je t mij vraagt ;). Probeer eens de range extender uit te zetten en kijk dan of het probleem zich nog steeds voor doet.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:36

Meneer iCy

swarma

mrjraider schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:07:
[...]

Dit was ook de oorzaak van traag wifi verbinding. Hiervoor heb ik UPC gebeld en deze hebben een kanaalwissel gedaan............ :( Ik ga aanstaand weekend de router eens even resetten ik heb een vermoeden..
Bedankt voor je reactie _/-\o_
Hebben ze dit van afstand gedaan? Zoja, ze kunnen vanaf de router volgens mij de drukte op een kanaal X niet zien. Wellicht hebben ze je van de regen in de drup geholpen.

Daarom, kijk even welk kanaal het minste of het liefst niets op zit :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

6 of 12 volgens mij uit mijn hoofd

• Mrjraider
  • Niet online
Kort antwoord op alle reacties (ben op werk)
- Ja dit is op afstand gebeurd zij hebben ons modem op kanaal 6 staan
- De wifi extender probeer ik aanstaand weekend dank voor de tip
- Hoeveelheid SSID vallen mee dit zijn er (minus de UPChotspots 5) 6 stuks.

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb vanochtend de kanaalwisseling ongedaan gemaakt en teruggezet naar Automatisch. Tot nu toe lijkt het beter te zijn. Ik kijk het even aan zo. Wij moeten UPC sowieso bellen want er zijn meer dingen die bij ons niet lekker lopen.

Edit: De wifi extender lijkt nu ook een stuk beter te werken dan voorheen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mrjraider op 26-01-2014 14:22 . Reden: tikvoutje ]

Pagina: 1