Toon posts:

laptop studies + film

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik zoek een laptop voor een vriend. Zijn huidige heeft immers de geest gegeven.

Wat wil hij doen?

Studies: office ( voornamelijk word), films bekijken, en vooral digitale tv streamen aangezien hij op zijn kot geen tv heeft. Daarnaast wordt er ook veel geïnternet. Hij zal hier ook zijn eindwerk op moeten maken dus hij zal intensief gebruikt worden.

Vereisten?

Intel en full hd

budget?

maximum 1000 euro

Wat dacht ik?

pricewatch: Asus N550JV-CM068H

Zijn er onder jullie die betere alternatieven hebben of die nog wat advies hebben. Laat het gerust weten...

Mvg

Matn123

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Voor wat je er mee gaat doen zal elke laptop met een i3 er in en 4GB RAM en zonder SSD zelfs voldoende zijn... Meer dan 600 euro zal dat echt niet hoeven kosten.

Kijk bijvoorbeeld naar de pricewatch: Dell Latitude 3440 CA001L34408WER
Of anders elke andere laptop: http://tweakers.net/categ...an2_zBocxTDPh0DlnkF0zT9AA

Verwijderd

Topicstarter
Hij wou er toch wel enkele jaren mee doen en dan dacht ik dat dit toch het meest toekomstgericht was...

Verwijderd

Goed dat je niet zomaar de eerste de beste laptop neemt. In principe is het wel waar wat Johnkeates hier zegt, TOCH zou ik zelf kijken naar een leuke laptop die wat meer toekomst bestendig is.

Mijn tip:

Kijk naar de Asus N56 (de N550 is min of meer de opvolger hiervan, maar is minder gebouwd en heeft een slechtere koeling), qua prestaties ga je het nauwelijks merken en je houdt nog budget over voor een SSD.

De Lenovo E540 is ook een prima optie, voor rond de 765,- heb je dan een laptop met:
i5 4200M processor
8 GB werkgeheugen
'Nvidea GT740M grafische kaart
Full HD scherm.

Zeker op het scherm zou ik niet bezuinigen en in ieder geval iets zoeken met Full HD resolutie, zeker omdat hij er een tijdje mee wilt doen. Of je de grafische kaart nodig hebt, tsja .. dat laat ik even in het midden. Er circuleert hier nog een 7% kortingscode voor de Lenovo, dus dan kom je rond de 720,- uit. Dan houd je zat budget over om er een SSD van bijv 256GB in te zetten en een caddy erbij te bestellen (ben je in totaal zo'n 160/170,- kwijt). De gewone hardeschijf kan dan op de plek van de DVD speler en dan heb je naast een snel systeem ook nog redelijk wat opslag.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maartjepaartje, dit is ook waarom ik het hier post. Er is zo'n overaanbod aan laptops dat je het op de duur echt niet meer weet... Iemand een suggestie voor een hp?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 21:35 ]

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:45
Ik zou wegblijven van hp... Koeling is matig tot slecht.

Ik zou voor de Acer v5 gaan.

Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

Waarom?

Heeft het beste ips paneel op een laptop (contrast is meer dan 2x zo hoog als in de lenovo)

Betere videokaart maar wel een iets slechtere cpu (hoewel je dat niet echt uit moet maken)

Met het extra geld kan je er een SSD inzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Knamix op 24-01-2014 08:08 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:10

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica