Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Web based File Manager

Pagina: 1
Acties:

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
He mensen,

Afgelopen tijd ben ik erg druk geweest met het ontwikkelen van een eigen cms, wat me tot nu toe redelijk goed gelukt is, naar mijn mening natuurlijk haha.

Om bestanden te managen heb ik tot nu toe altijd gebruik gemaakt van KCFinder. Echter is dit, mede door de weinige opties die het heeft (ook redelijk outdated etc.), niet meer een optie voor mij op te gebruiken.

Ook CKFinder is voor mij geen optie, simpel weg omdat deze ver boven mijn budget ligt. Zal eerst mijn cms heel vaak moeten wegzetten wil ik dit kunnen betalen.

Daarnaast kon ik weinig alternatieven vinden, dus dacht wellicht weten mensen hier nog goede opties/alternatieven.

Thanks instead!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
http://www.moxiemanager.com/

Iets goedkoper maar wellicht nog steeds boven budget. Zelf hebben we hier een enterprise-licentie voor en opzich bevalt het wel aardig. De achterliggende code is dramatisch maar het werkt vrij goed, is uitgebreid en ziet er netjes uit (ons CMS maakt ook gebruik van Twitter Bootstrap).

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:15
$99 te veel, waar dacht je dan aan?

• Xozium
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je zou elFinder kunnen uitproberen. Het is gratis, maar het wordt denk ik niet meer verder ontwikkeld.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn toch ook wel genoeg open source file managers? Of past die licentie niet binnen jouw licentie?

Welke eisen moet de file manager aan voldoen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 14:12
Xozium schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 02:57:
Je zou elFinder kunnen uitproberen. Het is gratis, maar het wordt denk ik niet meer verder ontwikkeld.
Ik gebruik ook al lange tijd elFinder, in combinatie met tinyMCE meestal, maar kan ook stand-alone of met CKEditor. Werkt prima.
Volgens mij wordt het nog wel ontwikkeld hoor, kijk maar naar de commits: https://github.com/Studio-42/elFinder
Hier kan je nightly builds downloaden: https://github.com/nao-pon/elFinder-nightly

• Ronnyrr
Bedankt voor jullie antwoorden.
Heb gekozen om elFinder te gaan gebruiken. Mooie, open-source finder die tot nu toe alles biedt wat ik nodig heb. Thanks!

@rooot,
Als ik voor $99 een licentie kon kopen en die op alle domeinen voor mijn CMS zijn kunnen gebruiken had ik het geen probleem gevonden en een mooie investering geweest. Maar of ik moet voor de Enterprise editie gaan of per website een nieuwe licentie kopen. Beide gevallen wordt het erg duur.

• Cartman!
  • Niet online
Je zou het ook gewoon kunnen mee berekenen in de kosten. Omgerekend 80 euro extra op een project kan nooit heel veel zijn lijkt me.

• Barryvdh
Cartman! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:22:
Je zou het ook gewoon kunnen mee berekenen in de kosten. Omgerekend 80 euro extra op een project kan nooit heel veel zijn lijkt me.
Nouja, voor simpele websites ( < 1000 euro) is 80 euro voor 1 onderdeeltje toch een flinke impact, zeker als er ook open source alternatieven zijn.

• Cartman!
  • Niet online
Minder dan 1000 euro voor een website? Dat vind ik zeer weinig voor een website waar blijkbaar ook een CMS aan vast zit. Misschien ben ik verwend :)

• Barryvdh
Cartman! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:20:
Minder dan 1000 euro voor een website? Dat vind ik zeer weinig voor een website waar blijkbaar ook een CMS aan vast zit. Misschien ben ik verwend :)
Ach, ook als het duurder is, 80 euro besparen blijft 80 euro besparen :)

• Cartman!
  • Niet online
Absoluut! Maar als je CMS meer te bieden heeft voor dat kleine bedrag is het mooi meegenomen.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Een website begint toch bij een ton? :+

Maar serieus, 80 euro heb je zo uitgegeven: een uur lang zoeken naar een manier om 80 euro uit te sparen kost al 80 euro. En dan ben je erg goedkoop. Als een website echt aan een strak budget zit, is tijd veeeeel duurder dan eoa component waarvan je wéét wat het gaat kosten.

日本!🎌

• DukeBox
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat ik niet helemaal begrijp, je hebt je eigen CMS gemaakt, dan is een filemanager toch peanuts om dat ook te doen ? Veel meer dan up/download en rechten management heb je niet nodig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Barryvdh
elFinder is wel iets uitgebreider dan simpel up/downloaden. Ook gewoon een filebrowser, slepen om te uploaden, previews, evt. resizen/draaien van foto's, renamen/verplaatsen etc.
En als je veel websites verkoopt met dat CMS, is het wel de moeite om het 1 keer goed uit te zoeken en dan de komende jaren die 80 euro per klant te besparen.

• Cartman!
  • Niet online
Of gewoon je CMS voor 80 euro duurder verkopen en je hebt geen omkijken naar je filemanager. Een goede filemanager maken is veel werk. Een gratis alternatief nemen is dan een optie maar die is toch wel veel beperkter dan andere betaalden zo te zien. 80 euro zou op een totaalbedrag van een website met CMS echt niet heel veel mogen zijn imo.

Wij hebben voor Moxiemanager gekozen omdat t heel lekker samenwerkt met TinyMCE overigens en omdat er ondersteuning in zit voor oa. Amazon S3 wat we veel gebruiken. Die enterprise-licentie hebben wij er al lang en breed uit iig :)

[ Voor 25% gewijzigd door Cartman! op 01-02-2014 19:49 ]

• Barryvdh
Cartman! schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:39:
Of gewoon je CMS voor 80 euro duurder verkopen en je hebt geen omkijken naar je filemanager. Een goede filemanager maken is veel werk. Een gratis alternatief nemen is dan een optie maar die is toch wel veel beperkter dan andere betaalden zo te zien. 80 euro zou op een totaalbedrag van een website met CMS echt niet heel veel mogen zijn imo.

Wij hebben voor Moxiemanager gekozen omdat t heel lekker samenwerkt met TinyMCE overigens en omdat er ondersteuning in zit voor oa. Amazon S3 wat we veel gebruiken. Die enterprise-licentie hebben wij er al lang en breed uit iig :)
Wat voor features missen dan bijvoorbeeld in elFinder, die wel in MoxieManager zitten? In de 2.1 branch zit bijvoorbeeld ook een Amazon S3 driver in. En wat ik in de demo van MoxieManager zie, zit allemaal ook in elFinder, die daarnaast bijvoorbeeld ook image resizing/cropping nog heeft.

• Cartman!
  • Niet online
Volledige ondersteuning voor Azure en pickers voor Google Drive en Dropbox bijvoorbeeld, niche voor velen maar voor ons erg handig. Ik vind elFinder er bovendien gewoon niet uitzien (misschien te verhelpen met een skin) en MoxieManager is erg strak en sluit perfect aan op ons CMS die ook gestyled is dmv Twitter Bootstrap. Ik wil niet beweren dat elFinder slecht is overigens, MoxieManager voldeet bij ons aan alle eisen en de rest (op dat moment ieder geval) niet.

En niet onbelangrijk: we hebben support van de makers, bij een opensource-project ben je toch afhankelijk van of iemand zin heeft een bug te fixen.

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 02-02-2014 21:12 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:37

orf

Ik kwam deze nog tegen: http://www.responsivefilemanager.com/index.php
Geen ervaring mee, de interface is heel aardig.

• Ronnyrr
Thanks voor de reactie's.

@Cartman
Ik snap de keuze voor Moxiemanager. Het is een mooi file management systeem, we gebruiken hem bij mijn werk/stage ook. Echter heb ik mijn eigen cms ontwikkeld voor klanten die ik met mijn eigen bedrijf heb, buiten mijn werk om. Over het algemeen zijn dit allemaal low-budget klanten en laat mijn budget en dat van mijn klanten een erg hoog bedrag vaak niet toe.

Mocht er geen goed alternatief zijn zou ik misschien wel overwegen om over te stappen op een betaald file managing systeem. Echter zolang er een gratis alternatief is welke aan mijn eisen voldoet zou ik niet weten waarom ik mijzelf als mijn klanten onnodig moet opzadelen met extra kosten.

• Cartman!
  • Niet online
Laten we het er dan op houden dat we beiden andere tarieven hanteren.

Responsive filemanager ziet er leuk uit maar liet Chrome op mn iPad meteen crashen dus die valt af hier ;)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:15
Ronnyrr schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:46:
zou ik niet weten waarom ik mijzelf als mijn klanten onnodig moet opzadelen met extra kosten.
Omdat je klanten uiteindelijk vaak een goed werkend systeem willen. Of dat nu 1000 of 1100 kost. Als het de helft van je totale offerte is, dan snap ik je het veel vindt. Maar dan moet je je offerte's misschien eens herzien ;) En zelfs dan bereken je de kosten van de filemanager door naar je klanten. Dat doe je -als het goed is- ook met je development uren voor je CMS.
Pagina: 1